Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیر
باسلام وخسته نباشید ببخشید پسرم ازاول تولدش شیرنان مصرف میکردبعد ازیکسال خورده ایش دوسه مرتبه اسهال شدید گرفت تامتخصص اطفال براش شیر بدون لاکتوز یا یکیش ببلاگ ال اف وبیومیل ال اف مصرف میکرد واسهالش بندمیومد دیگه شیرنان بهش ندادیم همش ازهمین دوتاشیربهش دادیم باخوردنش مشکلی نداره فقط اینکه واسش ضررنداره وتاکی میتونه ازش استفاده کنه
- قطره ادزیر
سلام رو جعبه قطره آدزیر نو شه یک سی سی که معادل 20قطره هست به نوزاد بدهید در صورتی که شما فرمودید 30قطره بدهید این کم وزیاد گفتن علتش چیه آخرش چند قطره بدم 7ماهشه
- سلام دکترمن بچه ام ۳ماهشه ده روزمدفع نکردبردمش دکترشیاف باشربت سناگل بهش داداگرواسش شیاف بزارم مدفع میکنه
سلام من بچه ام دوهفته مدفع نکردبردمش دکترشیاباشربت سناگل بهش داد باشیاف مدفع میکنه
- سلام دخترم پنج ماه و ده روزشه دیروزبردمش متخصص اطفال بخش شربت سرماخوردگی و آزیترومایسین ۱۰۰ وقطره استامینوفن د ادازدیشب سرفه های خلطی وبینیش چرک زیادمی یادوتب می کنه ممنون میشم راهنماییم کنین
- قطره آهن
سلام آقای دکتر من دیروز پایان ۶ماهگی بچم بود و امروز یعنی شب ساعت ۸شب بهش قطره آهن دادم میگن روز از صبح تا ظهر بدم بهتره میخوام بدونم من چون امشب دادم دوباره فردا میتونم صبح بدم یا ظهر؟مشکلی پیش نمیاد؟
- تب نوزاد
سلام وقت بخیر.ببخشید دخترم۸ماهشه و از۳روز پیش تبکرد و بیقرار بود و بدنش دردمیکرد وگوشاشو همش میکشه و فقط گریه میکنه،بردم دکتر بهش آزیترومایسین وایبوپروفن و نئوتادین دادن ولی امروز که۳روژ میشه که دارو مصرف میکنه هیچ تغییری تو حالاتش و تبش ایجاد نشده و شب دوباره تب کرد و بدن درد شدید داشت و همش به خودش میپیچید تا اینکه یک سوم شیاف دیکلوفناک۵۰زدم و کمی آروم شد.چیکارکنم؟همین روال دارو هارو ادامه بدم یا آنتی بیوتیک قویتر بدم.اینم بگم که خواهر بزرگترش هفته پیش آنفولانزا گرفته بود وهمه این علائمو داشت.چیکارکنم دختر۸ماهم زود خوب بشه؟خیلی اذیت میشه
- علت بالا آوردن شیر
دخترم دو ماهو نیمشه، بعد شیر خوردن اگر دستو پا بزنه یا بخوابونمش ا شیر میاره ممنونم راهنماییم کنید که چرا اینطوری میشه
- علت شب نخوابیدن پسرم
سلام خسته نباشید پسرم ۵ ماهه هست این چند شب هست که فقط ده دقیقه میخوابه وبعدنزدیک دوساعت بیدار میمونه ایا راهکاری هست خوابش مثل قبل تنظیم کنم
- رفلاکس نوزاد
بچه ام توی بیمارستان از همون ابتدای تولد و بعد از خوردن شیر دو مرتبه شیر ب گلوش برگشت داده شد و رنگ صورتش ب سمت کبودی رفت وقتی ب پرستار گفتم گفتند اگر باز تکرار شد حتما بگید دیگه ب اون شدت ک تکرار نشد ولی توی این هفته علائمی داره ک با توجه ب مطالعاتی ک داشتم حدس میزدم دچار رفلاکس باشه علائمی مثل:استفراغ ب صورت شیر ک میخوره البته هم از شیر مادر و هم از شیر خشک استفاده میکنم مارک بیومیل پلاس. سکسه های طولانی مدت داره؛شیر تو گلوش میاد و ی حالت ناخوشایندی داره و قوت قوت میکنه اکثراوقات.دائما گرسنه هست و زیاد تقاضای شیر میکنه البته از دیروز کمتر بهش دادم مثلا دیروز ۹ پیمانه شیر خشک خورد.توی خواب زیاد میپره و شبها بیقراری میکنه.امروز ک خوابهاش در حد یک ربع توی روز بود.سرفه و عطسه زیاد میکنه.دست وپاهاش سرد هستند.موقع گریه حالت خمیدگی ب خودش میگیره و پاهاش رو جمع میکنه.دستهاشو دوست داره زیاد بخوره.ی مشکل دیگه هم از بدو تولد تا الان داره اونم اینه ک شبها ک میخوابه دیگه برا شیر خوردن بیدار نمیشه و اگه سعی نکنم از شیر خودم یا شیر خشک بهش بدم تا صبح رو خواب هست.ولی ب زور هم ک شده حتی ۵ دقیقه ای نصف شب بهش شیر میدم خداروشکر زردی نداشت.وزنش موقع تولد۳/۱۸۰ بود و ۲۸ روزگیش ک بردمش بهداشت۳/۷۲۰شده بود.ب نظر شما وزنش خوب بوده یا خیر؟Ñ:دیروز و امروز پسرم ی خواب درست نداشته یک ربع هم نمیشه ک باز بیدار میشه در حالیکه خیلی خسته و خواب الود هستش گریه زیاد نمیکنه ولی ارامش هم نداره توی خواب میپره و ی جوری ترس داره
- حساسیت
سلام آقای دکتر پسرمن دوازده ماهش خارج از خط پوشک پوستش قرمز شده و دون دون چه پماد یا کرمی استفاده کنم
- سلام
سلام نوزاد ۴ماه و ۲۰ روزه ای دارم که یک هفته ایه سرش یکم گرمه نسبت به قبل و بدنش ولی تب نداره و اوکیه آب دهانشم یکماهی هست میره ایا از دندان درآوردنه؟ واینکه باوزن ۳۶۰۰ بدنیا اومده الان ۵۸۵۰ هست جکارکنم بیشترشه تو بیداری شیر نمیخوره و کم شیر میخوره کلا تو خوابم.. وقتی برش میدارم حس میکنم کمرش یکم شله ولی غلت میزنه گردن میگیره شل بودن کمر طبیعیه؟ بازموندن دهان در خواب چطور؟
- پرتاب كردن نوزاد به هوا
سلام آقاي دكتر آيا پرتاپ كردن نوزاد به هوا خطرناك ميباشد؟تا چند وقت ؟دخترم پدرش پرتاب ميكنه بالا اون هم دوست داره ذوق ميكنه من شنيدم خطرناكه باعث خونريزي شبكيه چشم و آسيب مغزي ميشه درسته آيا؟؟؟ممنونم
- اسهال
پسرم سه ماهشه ۳روزه که مدفوع دیر دیر میکرد مثلا یه روز نکرد بعدش یکبار مدفوع کرد امروز از صبح که ۴بار اسهال رفته از ساعت ۱۰صبح که الان ساعت ۱۱:۴۲دقیقس ۴یا۵بار اسهال رفته چیکار کنم
- یبوست
سلام. دختر من ۶ماهشه. فقط شیر خودمو میخوره. هنوز غذارو شروع نکردم واسش خودش مدفوع نمیکنه. هفته ای یه بار شیاف میزارم واسش. با شیاف مدفوع میکنه تا چهار ماهگی خوب بود بعد اون کم کم مدفوعش کم شد تا الان که اینجوریه میخواستم بدونم خطرناک نیست؟ و اینکه دارویی نیست بهش بدم خوب بشه ممنون
- بیرون روی مانند اسهال ابکی
باعرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر پسر من الان 11 ماهشه از 5 ماهگی هر چی میخوره دفع میکنه من روز 7 بار پوشک عوض میکنم وزنشم الان 7.800 کیلو قدش 70 آیا مشکلی هست که وزنگیری نمیکنه وچه راه حلی پیشنهاد میکنید که بیرون رویش کم بشه
- یبوست نوزاد چهارماهه
الان دوتا پنج روز هست که شکم نوزادم کار نمیکنه هم روغن زیتون شکمشو ماساژ میدم هم مقعدشو با گوش پاکن آغشته به روغن تحریک میکنم حتما باید یا این کار انجام بدم یا یه دونه شیاف گلیسرین بزارم تاکار بکنه غیر این کار نمیکنه علتش چیه؟
- سرماخوردگی
دخترم سه ماهشه و دو روزه سرما خورده و سرفه میکنه چه دارویی بهش بدم تا خوب بشه؟؟
- سرماخوردگی نوزاد۳ماهه
سلام پسرم ۳ماهشه ابریزش بیتی داشت ویکم سرفه مبکردپزشک فقط اموکسی داد ولی ازهمون موقع سرفش بیشترشده چی تجویزمیکنین
- دورسر
با سلام دختری یازده ماهه و بیست روزه دارم که اندازه دور سر بدو تولدش ۳۵ و با وزن ۳۴۰۰ بوده که الان دور سرش ۴۴ و ۳ میلی وبا وزن ۹۶۰۰ است و همه رفتارهای حرکتی و ذهنیش خوب است ایا به نظر شما اندازه دور سرش کمه و مشکلی دارد؟باتشکر
- استفاده از پوآر بینی
سلام،نوزاد۴ماهه دارم هنگام استفاده از پوار یک بینی نوزاد کیپه و پوار تو حالت فشرده میمونه و باز نمیشه،خطرناکه آیا؟

