Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سلام ببخشید پسر من ۶ماهش تمام شده قطره آهن رو شروع کردم میخواستم ببینم قطره لیپوزوفر خوب هست؟واینکه چند قطره باید داد
ببخشید پسر من ۶ماهش تمام شده مسخواستم ببینم چه قطره آهنی خوب هستش واینکه قطره لیپوزوفر خوب هست؟واینکه از این قطره چند تا باید بدهیم
- بیماری
دخترم سه روزه که بیقراره و از دیروز شکم و گردن و قسمتایی از دست و پاش قرمز شده.تب نداره ولی قسمتای قرمز شده داغ هیت.دکتر بردم گلوش رو معاینه عفونت نداشت.خیلی بیقراره چه کنم
- پوست سر نوزاد
سلام نوزاد ۴ ماهه دارم یکماه است که پوست کف سرش به شدت پوسته پوسته درشت شده که چسبیده و حوا نمیشه حتی با چرب کردن و حمام بردن و ریزش موی شدید پیدا کرده لطفا شامپو خوب هم براش بهم معرفی کنید فیروز و هیدرو درم و سیوند که مفید نبود چطور بدونم که قارچ نباشه؟؟؟؟
- شربت سیتریزین
سلام.دخترم تازه ۴ ماهگی رو تموم کرده .بخاطر خلط گلو و سرفه و تب بالا پیش دکتر اطفال بردیم شربت سیتریزین(شبی1 سی سی) و سفالکسین(هر ۸ساعت ۲/۵سی سی) و استامینوفن(۴ساعت ۱۵ قطره)تجویز کردن.الان دو روزه که داروهارو میخوره سر و صورت و کل بدن دانه های قرمز زده بیرون،آیا شربت سیتریزن رو قطع کنیم؟
- قطره آهن
با سلام بچم 5 ماه و نیمشه برای اولین بار میخوام قطره آهن بدم به نظرتون چه مارکی بدم که دندون سیاه نکنه و خوش طعم باشه.
- اب دهن
سلام اقای دکتر دخترم سه ماهشه اب دهنش میاد از چیه
- امتناع از شیر خوردن
نوزادم پنج ماه وده روزی هست.وزن تولد ،دور سر،قدش به ترتیب ۲۷۷۵گرم،۳۳، ۵۱سانت بوده. الان وزنش ۷۵۶۰گرم،قدش۶۴،دور سرش۴۱هستش، بعد از واکسن چهارماهگی دیگه به راحتی شیر نخورد. یعنی در حد یک الا دو دقیقه زیر سینه میمونه. آرام و قرار نداره، در ۲۴ساعت شاید سه ساعت هم نخوابه اون هم روی پا. چند نوع شیر خشک هم امتحان کردم نخورده. غذای کمکی هم به زور میخوره در روز یک وعده. در ۲۴ساعت نهایت چهار بار ادرار داره ولی اجابت مزاجش خوبه. خیلی نگرانم. چند تا دکتر نوزاد هم بردم افاقی نکرده لطفاً راهنماییم کنید چکار کنم. باتشکر از زحمات تان. یاعلی.
- عدم دفع مدفوع نوزاد دو ماهه
با سلام به شما دکتر عزیز دختری دو ماهه دارم که دارای مشکل دفع می باشد.زمانی که متولد شد هر روز به طور منظم دفع داشت.ولی از سی روزگی دفع مدفوع ابتدا یک روز در میان و تا به امروز به گونه ای شده که هر چهار پنج روز یکبار انهم با شیاف یا فلوس دفع دارد.تقریبا بیتابی برای دفع هم ندارد و مدفوع نیز سفت نیست.چهار بار دکتر بردیم انواع دارو و ملین رو بهمون دادن از پرو کید و بیلیروبین و تغییر شیر و منیزیوم و رانیتادین و انواع برطرف کننده های کولیک هم دادیم حتی تو شیرش به تجویز یک پزشک روغن زیتون هم دادیم ولی همچنان مشکل پا برجاست.از روز سوم به بعد کمی شکمش سفت میشه و گاهی اوقات هم بی تابی داره ولی خیلی کم.ضمنا از دهان تف ترشح میشه و اگر بعد از شیر ربع ساعت رو به بالا نگیریم حتما شیر رو بالا میاره.موقع خندیدن یا بازی با ماهم استفراغ داره.لطفا مارو راهنمایی کنید که مشکل چی میتونه باشه.هم شیر مادر و هم شیر خشک میخوره.تقریبا دوتا شیر خشک یکی مادر
- گرمی
بدن وسر دخترم خیلی گرم تب نیست چکار کنم
- اطلاعات دارویی
با سلام ایا شربت گریمیچر و قطره دایمیتیکن را میشه به صورت همزمان استفاده کرد؟
- رفلاکس پنهان نوزاد دهماهه
سلام خسته نباشید دخترم ۱۰ماهه هست رفلاکس پنهان داره قطره پدی لاکت مصرف میکنه شیرخشک ببلاک ای ار میخوره ولی هنوز بهترنشده نمیتونه خوب بخوابه محتویات معده میاد تو دهنش ترش میکنه بیدار میشه وزنش ۸کیلو ۳۰۰هست وزن گیری خوبی نداره میخواستم بپرسم دارو واسه رفلاکس چی بهش بدم بهتربشه چون خیلی اذیت میکنه
- سلام نوزادمافاویسم داره آیاقطره کولیکزبراش ضررنداره بهش بدم چون نفخ داره روزی چندباربهش بدم
- یبوست نوزاد
سلام نوزاد 45 روزه ای تقریبا 6 روزه که مدفوع نکرده ؟آیا نگران کننده است؟
- دندان در آوردن
سلام آقای دکتر با سپاس فراوان از پاسخ های مفید و دقیقتون ازتون خیلی متشکرم انشالله خداوند متعال در پناه حق حفضتان کند و سلامتی بدهد.دکتر دخترم دارد ۶ماهش را تمام میکند و یک هفته ای میشود بی قراری شدید دارد مدام هر چیزی را میخواهد بخورد و خودش را فشار میگیرد و دهانش را به هم میزند آیا دارد دندان در می آورد؟
- سرماخوردگی کودک ۱۰ ماهه
سلام خسته نباشید پسر ده ماهه ای دارم که حدود ۱ هفته ست آبریزش بینی داره بهش سیفکسیم ۱۰۰ با سیتریزین و کوریزان میدم بهش اما هیچ تغییری نکرده چی بهش بدم که آبریزشش قطع بشه یه خورده هم خس خس سینه داره ممنون میشم پاسخ بدین
- وزنگیری نوزاد
سلام نوزاد ۵ماهوده روزه دارم که وزن تقریبیش ۷و۳۰۰ اما ظاهر تپلی نداره چکار کنم بچم تپلتر بشه ایا وزنش خوب ونرماله
- کم خونی نوزاد
باسلام ببخشید امروز رفتم آزمایش تیروئید پسرم بگیرند باورکن چندبار پای پسرم سوراخ کردندخون نداشت لطفا راهنماییم کنید چکارکنم کم خونی رفع بشه ایا خودم قرص اهن بخورم بهش شیربدم اونم تاثیر داره ؟؟
- مصرف دارو در شیردهی
سلام وقت بخیر من بچه ام 7ماهشه و من قرصی به اسم ملوکسیکام۷/۵ مصرف میکنم میخواستم بدونم روی شیرم که به بچه ام میدم تاثیر داره؟؟
- مدفوع سبز چسبناک
سلام پسرم دوماهشه مدفوعش سبز چسبناکه علتش چیه قبلاشیرخشک ببلاک میخوردزردبودالان گیگوزمیخوره دوماهه اینجوری شده
- دندان نوزاد
سلام خسته نباشید آقای دکتر نوزادم نزدیک ۱۰ ماهشه و یک ماه پیش فقط یک دندان در آورده و دیگه در نیاورده. آیا دلیل خاصی دارد یا طبیعی است؟

