Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- لرزش پا
من نوزادی سه ماهه دارم که پای چپ هنگام شیر خوردن چند ثانیه میلرزد پزشک اطفال گفته همون لحظه ار چهرهاش فیلم گرفته وبرایم بفرستید که هنوز موفق نشدهام به نظر شما میتواند مشکلی داشته باشد آیا نوار مغز لازمه
- نخود فرنگی
سلام بوی. نخود فرنگی هم برای فاویسم مضر هستش
- دل دردنوزاد
باسلام.
تشکرازشما. نوزاد ما 34 روزه ست. زمان تولد وزنش 2/800 والان وزنش دوروبر 3/300. بیشتر وقت ها شیرمیخوره از گوشه دهنش یه کم میاد بیرون. یا بالا میاره. شب ها ساعت ۸ به بعد گریه میکنه، دل درد داره. میخواستم بپرسم چیکار باید کنیم؟ - یبوست
سلام وخسته نباشید دخترم۸ماهشه ۴روزه شکمش کارنکرده امروز کازکردولی خیلی سفت بود چیزای ملین خیلی بهش دادم بی بی کرهم دادم ممنون میشم راهنمایی کنیدچیکارکنم
- چشم
نوزاد ١٥ روزه دارم گوشه چشماش کثیف میشه زرد رنگ هستش از قطره وپماد استفاده کردم اما هنوز خوب نشده چیکار کنم
- قد نزاد ۶ ماهه
با سلام قد تولد دخترم ۴۸ سانتی متر بود ـ الان توی ۶ ماهگی ۶۳ سانتی متر ـ نگران قدشم ـ میتونم زینک بهش بدم؟!
- ثابت داشتن گردن
سلام وقت بخیراقای دکتر پسرم۵ماه وخوردای داره نمیتونه کامل گردنشوثابت نگرداره گردن میزنه هی میخواستم بدونم طبیعی؟
- رفلاکس و حساسیت به لاکتوز و فاویسم در نوزادان
سلام پسر یک ماهش هست وقتی شیر خودم رو میخورد اسهال داشت و تو هفته سوم بردم دکتر وزن ااضافه نکرده بود تا اینکه فهمیدیم به لاکتوز شیر حساسیت داره الان داره شیر بدون لاکتوز میخوره مجبور شدم شیر خودم رو قطع کنم تا اسهالش بند اومد تا کی باید شیر خشک بذون لاکتوز بخوره شیر نان آال۱۱۰استفاده میکنه
- تا چند روز برای چشم بچم قطره باکتی ماید استفاده کنم
تا چن روز میتوان قطره چشم باکتی ماید را استفاده کرد بچم چشمانش خوب شده ۳ بار استفاده کردم خوب شد باز لازمه استفاده کنم؟
- آب دادن به نوزاد
سلامآقای دکتر. پسرم چهار ماه و پونزده روزشه شیرمادر میخوره. آلرژی به پروتئین گاو و تخم مرغ داره و چون افزایش وزن چهار ماهگیش کم بود و شیرخشک هم نخورد، فرمودید لعاب برنج و فرنی برنج رو براش شروع کنم. الان پنج روزه که غذای کمکی میخوره. خواستم بپرسم باید آب هم از الان بهش بدم؟چقدر باشه؟ و غذاهای مثل حریره بادام و آب مرغ و آب سیب رو از کی شروع کنم؟
- یبوست
سلام بچم ۳ماهشه وزن تولد۲۷۰۰الان بالای ۷کیلو شیرمادرمیخوره باشیرخشک اپتامیل پرونوترا.قطره بایولاکت هم میدم بامولتی ویتامین ازاول مشکلی نداشته یعداز ۲۰روز نفخ ویبوست گرقته نفخش زیاده یبوستش هم طوریه که خیلی زورمیزنه شرخمیشه اوایل ماساژ میدادم مدفوع میکرد الان نمیکنه یک دکتر گفت حساسیت ب پروتئین گاوی داره شیرخشک haگرفتیم تاثیرنداشت ی دکترگفت شیرخشک کامفورت بدید اضلانمیخوره یک دکترگفت مشکل ازشیرمادره اونم پودر پیدرولاکس داد خیلی اذیته همش گریه میکنه چکارکنم دکتر
- شیرخشک
سلام دکتر دخترم امروز پنج ماهش تموم شد از کی باید شیر خشک نان اچ ا دو رو براش شروع کنم؟
- یبوست نوزاد
سلام وقتتون بخیر من شیر خشک نان 1اپتی پرو میدم ب نوزادم از صبح تا الان یبوست داره چیکار ش کنم
- کم خونی
پسرم یک سالشه یک ماه پیش بردم متخصص گفت کم خونه یک ماه قطره آهن رو دو برابر تجویز کرد حالا بعد یک ماه برای ترس از کرونا نبردیم آزمایش آیا لازمه که بعد یک ماه باز هم قطرش رو دو برابر بدیم
- ورم چشم و لپ سمت چپ نوزاد
سلام علیکم دکتر ببخشید دخترم بیست روزشه و سه روزه که چشم و لپ سمت چپش باد کرده تب نداره بی قرار و بی حالم نیست به غیر از شیر مادر و کمی شیر خشک و قطره AD چیز دیگه ای بهش نمیدیم فقط دو بار به توصیه عطار برای پیشگیری از نفخ به روش دستوری مناسب بهش ترنجبین دادیم توصیه شما چیه ؟
- تعداد دفعات مدفوع
[8/16, 23:54] Mahnaz:
سلام آقای دکتر
دختر من ۴ماه و ۲۳روزش هست و از ۱۲۰روزگیش به دلیل عدم وزن گیری مناسب به توصیه پزشک غذای کمکی رو شروع کردم،فرنی،حریره و هفته سوم هم سوپ که سه روز هویج و برنج و سه روز بعد هویج و برنج و سیب زمینی،
از ۳روز پیش بعد از خوردن ۲روز سوپ هویج و سیب زمینی تعداد دفعات مدفوعش از روزی ۲بار به روزی ۴بار رسید،دیروز هم ۹بار دفع داشت،امروز هم تا الان که ساعت ۴هست ۴بار دفع داشته،توی یکی از مدفوع هاش دوتا نقطه کوچیک خون بود و در تمام مدفوع های این ۳روز یه چیز کشدار و مخاطی مانند هست و رنگ مدفوعش زرد روشن هست و البته از زمان شروع غذای کمکی در مدفوعش دانه های سفید زیاد وجود داره،
میخواستم بدونم دلیل تعداد دفع زیاد چیه؟
این رو هم بگم که با دیدن این موضوع،دیگه دیروز و امروز بهش سوپ ندادم و فقط مقدار کمی فرنی دادم.
ضمن اینکه احساس میکنم دخترم خیلی سرحال نیست و بیشتر دوست داره بخوابه و وقتی هم که بیداره اون شادابی قبل رو نداره.
ممنون میشم راهنماییم کنید. - بالا بودن تب و استفراغ
باسلام خدمت دکتر کرم بین دکتر برادرم ۱ سالشه و گلبول سفيدش ۲۱ هست تبش هم بسیار بالا میره و استفراغ میکنه بنظرتون دکتر ببریم بهتر
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر دختر سه ماهه و هشت روزه دارم که دوروز هست دچار گرفتگی بینی شده و هرازگاهی سرفه و عطسه میکند آیا ممکن است خدایی نکرده کرونا گرفته باشد؟ چیکار باید بکنم؟
- بد غذا بودن دختر هشت ماهه
سلام اقای دکتر، خسته نباشین
من یک دختر هشت ماهه دارم که تازه شروع کرده به دندون درآوردن و خیلی لاغر شده. کلا بد غذا هم شده. قطره آهن هم که اصلا نمیخوره و به محض اینکه میدم برمیگردونه. بنظرتون چه کار میتونم بکنم که یکم تپل تر بشه چون هیچی نمیخوره؟
ممنونم
- کبودی کف پای کودک
سلام دکتر گاهی میبینم پای بچم الان داخل 5ماه است کبود میشه علتش چی میتونه باشه

