Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شربت
سلام پسرم سرماخورده دکتر براش شربت فارمنتین بی دی 228 داده روش نوشته یک پیمانه 12 ساعت. یک سال وسه ماهشه وزنش 9 ونیم کیلو.. یک پیمانه یعنی چقدر؟
- مصرف دارو
سلام پسرم دوسال و سه ماهشه دکتر براش ویتامین د تجویز کرده ۱۲۰۰۰ من شربت استئوکر و شربت پدیا بست هم بهش میدم از اونجایی که این دوتا شربت هردو تو ترکیباتشون ویتامین د دارن خواستم بپرسم ببینم ایرادی نداره؟
- شربت
سلام اقای دکتر من ۴ شنبه دخترمو اوردم ویزیت کردین وسرفه میکرد بهش شربت ازیترومایسن و دکسترومتورفان دادین والان دیگه سرفه نمیکنه باید قط کنم یا ادامه بدم چون داروهارو دادنی بدنش سرد میشه و عرق میکنه چون عذا ولیناش کمه صعف میکنه بدنش
- خون دماغ شدن کودک
سلام پسرم شب در خواب خون دماغ شده علت چیه؟ با تشکر
- سلام اقای دکتر دختر من ۱۹روزه رفته تو ۹ماه و ۶روزه تب و سرفه تکی تکی و بی قراری و دهنشم اف زده اصلان اروم نداشت تبشم ۳۷ نیم ۳۸ ۳۹داشت و قطر استامینوفن میدادم دیر اثر میزاشت همش داغ بود بردمش دکتر بهداشت بهش شربت استامینو فن داد دادم بهتر میشد الانم دو روزه بهتره اما همش گریه و بی قراره و خواب الود و با کوچیک ترین صدا از خواب میپره و گریه میکنه چیکارش کنم و از چیه
- مونته لوکاست
باسلام،پسرم کرونا گرفته و دکتر براش بین داروهاش مونته لوکاست تجویز کرده دکتر گفته عصرها یک عدد ولی من روز اول نصف شب بهش دادم چون داروهاش زیاد بود و هی استفراغ میکرد فرصت نشد، بعد که نصف شب بیدارشد بهش این قرص رو دادم سوالم اینه که اگر داروش توی این زمان باشه مشکلی نداره؟ یا حتما باید عصرهااین قرص رو بدم.
- سرفه کودک ۵ ساله
سلام پسرم ۵ سالش هست تقریبا یک هفته ای میشه سرفه میکنه انواع شربت دادیم و دکتر بردیم ولی هیچ تاثیری نداشتن امروز تلفنی از یک دکتر سوال کردم گفتند آمپول دگزا تزریق کنید ضرری نداره آمپول ؟
- تب و اسهال واستفراغ
سلام و خسته نباشید پسرم دو ونیم ساله از دیروز تب کرده و اسهال شده و امروز صبح دچار استفراغ، استامینوفن دادم تبش کمی پایین میاد ولی دوباره بالا میره هر چهار ساعت دادم، ولی برای اسهال و استفراغ نمیدونم چی باید بدم، در این شرایط هم دکتر نمیتونم ببرم با تشکر از شما
- سیفیکسیم ۱۰۰
دختر من ۲ سالشه دکتر چند وقت پیش براش سیفیکسیم۱۰۰ تجویز کرد اما چون خوب بود بهش ندادم الان گلوش عفونت داره صبح ها بوی دهنش میاد و گوشاش به شدت خارش داره میخوام بهش بدم باید چه میزان بدم بخوره؟
- شیر خشک رژیمی
سلام روز بخیر اقای دکتر برای حساسيت به پروتئین گاوی شیر اچ ا میدم به بچم الان ۱۸ماهه اس و اچ آ ۲ گاهی هممجبوريم ۱ رو مخلوط با شیر معمولی بدیم چون پیدا نمیشه ممکنه ایجاد کمبود در بچم بکنه چون اینا برا زیر یکساله؟
- سرماخوردگی ویروسی
سلام وقت بخیر من دخترم ۲ سالشه سرماخوردگی ویروسی دارد شربت فارمنتین ۶۴۳ دکتر بهم داده خاستم راهنمایی کنید که چند سیسی باید بهش بدم
- تب کودک ۴ساله
سلام پسر من ۴ سالشه تب بالای ۳۸ داره هرچهارساعت آستامینوفن میدم بعضی موقع اشک چشمهاش میاد و خیلی هم دستشویی میره تو این اوضاع نمیتونم ببرم دکتر یدونه شربت کوریزان سرماخوردگی گرفتم به نظرتان خوبه و چقدر بدم؟ وزنش هم ۱۶ کیلو هست
- شربت سفیکسیم
میزان مصرف شربت یفیکسیم ١٠٠ برای کودک ٢ ساله با ١١ کیلو وزن
- تعریق در خواب
سلام پسر ۶ ماهه ام دو روزه در خواب عرق می کنه. مدفوعش هم یکی دوبار در روز شده و به رنگ سبز و بدبو. علایم دیگری نداره،تب هم نداره. اگر عفونت باشه خود به خود از بدن دفع میشه یا باید حتما دارو بگیره، خطرناکه؟
- تب
سلام اقای دکتر من سه روز هست که اومدم مشهد دخترم از دیروز بعداظهر اول گفت پای چپش درد میگیره بعدشم تب داشت تا ۳۸/۵اندفعه با پروفن تبش کنترل کردم ۶ساعتی فقط میخوام بدونم برای چیه تبش ایا آنفلانزا را گرفته نمیدونم کجا ببرمش دکتر الان شما نمیتونین تجویز هیچ دارویی برای من بکنین ولی نمیگه گلوم میسوزه یا میخاره فقط میگه گلوم میخوام سرفه کنم تک و توکی سرفه داره شما میگین چیکار کنم ممنون دخترم ۶سالشه وزنشم ۲۰کیلو
- درمان تهوع در کودکان
با سلام پسر من دو ساله هستش و از سر شب تهوع و استفراغ دآره و هر چی میخوره بالا میاره محلول او آر اس هم گرفتم ولی اونو نمیخوره چه دارویی بهش بدم که بند بیاره استفراغشو
- سرما
سلام دکتر پسرم خیلی بی اشتهاشده و بی قراره ممکنه سرماخورده باشه 3ماهه چی بدم بهش
- تب کودک
پسر ۱ ساله و ۳ ماهشه تب خیلی داره اصلا با شیاف دارو پایین نمیاد چیکار کنم
- شیرخشک ببلاک2
سلام اقای دکتر پسرم یکسالشه شیرخشک ببلاک 2 میخوره تاکی باید اینو بخوره و کی ببلاک 3 شروع کنه؟
- تهوع صبحگاهی
با سلام.فرزندم در نوزادی رفلاکس داشتن و الان که پیش دبستانی میرود دوباره تهوع و بی اشتهایی شدید دارد وگاها بالا می آورد آیا نیاز هست دارو استفاده کند؟یا به مرور به صبح بیداری عادت میکند و خوب میشود

