Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اسحال
پسرم دوسال سه ماهشه با وزن ده کیلو نه روزه اسحاله روزی یبار مدفوع داره بعضی روزا دوبار دکتر پدی لاکت داده با شربت اوندامین
- هیدروکسی زین
سلام خسته نباشید، دخترم یه ماهو ۲۳ روزه هست نفخ شدید داره، سرفه و عطسه میزنه گلوش هم خور خور میکنه تب نداره،دکتر برای نفخ کولیک ایز ، کولیف و رتفلور نوشت هر هشت ساعت از هرکدام ۱۰ قطره و برای عطسه و سرفه هیدروکسی زین نوشت هر هشت ساعت پنج میل اس امپرازول و شیر خشک ببلاک ای آر هم تجویز کرد که یبوست بی حد شدید گرفت وزن دخترم ۴.۶۵۰
- زردیکفپا
سلام ارادت دختر5سالهدارمکفپاهاشزردشده راهنمایی کنید خیلی ممنون
- اس امپرازول
سلام اقای دکتر. چنساعت بعد خوردن شیر میتونم پودر اس امپرازول به نوزاد هفت ماهه بدم؟
- عفونت گلو
باسلام پسرم 3سال و دوماهش هست کممی تب و عفونت گلو داره چ دارویی پیشنهاد میکنید؟ خشک کننده فق ازیترومایسین میتونه بخوره ممنون میشم راهنمایی کنید چ دارویی و مقدار سی سی؟
- سرفه نوزاد
سلام وخسته نباشید پسرم ۴ ماهه وسرماخورده وگاه یک ذره داغ میشه وسرفه زیادمیکنه چکاربایدکرد
- دوز مصرف شربت سفکسیم برای نوزاد دوماهه
برای نوزاد دوماهه چ مقدار باید مصرف کرد
- چسبندگی peritubal ؟
تجمع کنتراست در اطراف لوله رحم که ناشی از جسبندگی peritubal ؟
- مصرف قطره آهن
با سلام.دو سال دخترم تمام شده است آیا باید مصرف قطره ی ویتان(مولتی ویتامین+آهن+زینک) را ادامه دهم یا قطع کنم؟جایگزین آن نیاز به قطره ی دیگری است؟
- اسهال
سلام من نوزاد ۴۸ روزه دارم مدفوعش خیلی آبکی هستش وتعداد دفعاتش هم زیادن چکار کنم
- تیروئید نوزاد
با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم
(بخش غربالگری نوزادان گفتن نیاز به هیچ اقدامی نداره و نرمال هست و خیلی از بچه ها ازمایششون دو مرحله ای میشه و اگه مرحله دوم نرمال باشه نیاز به هیچ پیگیری نداره )
اما چرا در شش ماه و نیمگی تی اس اچ شد ۱۰/۳۳ و تی چهار هم شد ۷/۱۶؟
یعنی کم کاری تیروئید داره؟؟
(از نظر قد و وزن و دور سر و تکامل هم خوبه )
با تشکر فراوان از شما - سرماخوردگی کودک 1ساله
با سلام دکتر جان یک هفته است پسرم سرما خورده البته بنده از کربلا اومدم و دیگه ریه بچم خوب نشد و همش سرفه چرکی میکنه
پیش دو تا دکتر بردم یکی دارو سفالکسیم و کتوتیفن و سیتریزین داد و جوابگو نبود
دکتر بعدی شربت پلاژین را داد و سه روزه مصرف میکنه و سرفه ها ادامه دارد چیکار کنم؟ - واکسن
سلام ببخشید این واکسن فلج اطفال که الان امده قبلا نزدن اگه نزنیم برای بچه ها ایراد داره
- آمپول دگزابرای نوزاد ۴ماهه
سلام دکتربرای سرفه شدید دخترم آمپولدگزا نوشتن دخترم 4ماهشه مشکلی پیش نمیداره تزریق بشه توروخداجواب بدین
- دوز شربت اموکسی سیلین۱۲۵
سلام پسر۲سالو۲ ماهه با وزن ۱۰/۷۰۰ دوز اموکسی سیلین۱۲۵ چقدر و چندبار درروز باید بهش بدم؟چون قبلا رو پیشونیش زخم شده بود دکتر گفت تب خاله هروقت این حالتی شد دوباره همبن داروهارو بده الانم مجدد همین حالت براش پیش اومده
- سلام و درود*
سلام دکتر دختر من ۶ماه و ۱۰روزشه چند روزیه بینیش گرفته از دهان نفس میکشه و مخاط و آبریزش میده بیرون کمی نفس کشیدن سخته براش و سرفه خشک داره در خواب و بیداری ...تب و خلط نداره قطره پلارزین ۱۲ساعت ۱۰قطره و پدی لاکت روزی۵قطره و سدیم کلرید توبینی هر۶ساعت میزنم خوبه اینا آیا دارد دیگه نیازی نیست و دوز داروهاش خوبه؟؟ چکارکنم بینیش زود خوب شه چقد طول میکشه؟اگر خوب نشد بعد چن روز ببرمش معاینه ؟
- رفلاکس نوزاد
سلام.خسته نباشید.اقای دکتر سوال پرسیده بودم برای مصرف شربت دومتیدون برای نوزاد پنج ماهه فرمودین مجازه.اما تو همین سایت جایی فرموده بودین شربت موتلیوم رو تجویز نمیکنید.مگه دومتیدون و موتلیوم همون دومپریدون با دو تا برند مختلف نیستن؟و اینکه تو سونوگرافی که از شکم نوزادم انجام دادیم تو ده دقیقه یه اپیزود رفلاکس مشاهده شد آیا در این حد رفلاکس اصلا نیاز به مصرف دارو هست؟ممنون.
- غدههای
سلام من بک پسر ۴ساله دارم ۱سال پیش متوجه شدم پشت گردن وروی برآمدگی پشت گوشش ۲تاغده کوچک هست به دکترعمومی مراجعه کردم گفت چیز نگران کننده ای نیست ولی الان غده پشت گوش کمی بزرگتر شده خواستم بپرسم که این غده چیست
- شیرخوردن
باسلام وخسته نباشید خواستم بدون کودکان تا چند ماهگی باید شیر مادر بخورن چون من کودکم ازشیر خودم میخوره ممنون از شما زنده باشی
- چند سیسی به بچم بدم 27کیلو
دخترم 6سال دارد26کیلو چند سیسی شربت توفیلین

