Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کارنکردنشکمنوزادوبرفکدهان
- مقدار مصرف آفاکسیم
سلام دکتر برای دخترم که ۱سال و ۸ماهشه آفاکسیم نوشته وزنش هم ۱۱ کیلو هست چند سی سی باید بهش بدم؟
- ترشحات ناف
بند ناف دخترم افتاده 35روز هست که ترشحات زرد خیلی کم داره چه کار کنم
- امپرازول
سلام اقای دکتر خسته نباشید برای نوزاد یک ماهه من امپرازول تجویز کرده بودید هر روز ناشتا یک سی سی، متاسفانه بار اول متوجه دستور نشدم و طبق بروشور دارو به ازای هر کیلو نیم سی سی یعنی در واقع دو سی سی بهش دادم، موردی پیش نمیاد؟ نگران شدم
- سرماخوردگی
نوزادم ۱ماه ونیم شه سرماخوردس یک هفته هس ۴روز پیش بردم دکتر دارو داد حالا سرفش بیشتر شده و خلطی امکان داره داره عفونت سینش میرسه و کنده میشه؟؟
- کبودی
باسلام وخسته نباشید فرزندم چهار تیر ۹۹ بدنیا اومد مچ پاهاش یه حالت کبودی رنگ داره با پشت کمر وباسنش شیرخودم میخوره و وزن گیرشم خوب بوده میخاستم بدونم علتش چیه؟ - بالا آوردن
نوزاد دو ماه و ۱۹ روزه دارم یه دو هفته ای هست که بالا میاره رانینتیدین هم روزی دو بار میخوره اما بعد شیر بالا میاره، خیلی نگرانم دکتر چیکار کنم
- سر و صدای تنفسی
سلام آقای دکتر. وقتتون بخیر. دخترم 9 ماهشه. چند روز پیش برای چکاپ آورده بودیمش مطب که براش آزمایش خون و ادرار نوشتید. جواب آزمایشش هنوز آماده نشده ولی از دیروز احساس کردم ی صدای خس خسی ازش میاد، انگار که از دماغش نفس میخواد بکشه این صدا میاد. به نظرتون نیازی هست الان بیاریمش یا بزاریم وقتی جواب آزمایش اومد بیاریمش؟ ممنونم که وقت میزارید و جواب میدید.
- تب سنج زیر بغل
سلام اقای دکتر پیرو سوال تب سنج دیجیتالی نوزاد دو الی سه ماهه مه فرمودین زیربغل دقیق تره. درسته که میگن نیم درجه باید به عدد به دست اومده از زیربغل اضافه کرد؟
- خواب
سلام نوزاد چهل روزه من از پانزده روزگی خواب کمی میرند و اگر بخوابند زود بیدار میشوند و چون خواب خوبی نمیرند در بیداری کریه میکنند که مشخص هست که خوابشون میاد تقریبا ده الی سیزده ساعت در روز خوابن
- شیر خشک
سلام پسرم 7 ماهشه شیر خودم خشک شد و الان فقط شیر خشک میخوره. ببلاک استفاده کردیم از اول الان احساس میکنیم سیر نمیشه هرچقد میخوره. شیر خشک جایگزین ک مقوی تر باشه هست؟
- واکسن یکسالگی
سلام خسته نباشید،دخترم باید به واکسن یکسالگی بزنم اما بخاطر کرونا و بهداشت وضعیفی بدن بعد از واکسن میترسم بیشتر از کرونا که میگن بهداشت رعایت شود،آیا امکان داره بعد از این داستان کرونا بزنم ایراد نداره یک مقدار دیر بشه عیب نداره؟ ممنون از پاسختون
- خوردن دست
سلام اقای دکتر دخترم ۴ ماه و نیمه مدام دستاش میخوره با انگشتاش میجوئه دلیلش چیه؟
- استامینوفن با شیرخشک
سلام وقت شما بخیر میشه قطره استامینوفن رو با شیر خشک مخلوط کرد؟ چون تحمل نمیکنه و بالا میاره .ممنون
- تغییر رنگ ادرار کودک
سلام من دختر ۱۱ ماه دارم تازه از شیر مادر گرفتم چون شیر خشک نمیخوره مجبورم شیر گاو بهش بدم همراا با غذا های کمکی ؟
چندروز هست که ادرارش بیشتر شده و رنگ ان بی رنگ و حالت دودی خاکستری شده /به نظر شما از سرماخوردگی یا مشکل تغذیه هست باید چکار کنم خیلی نگرانم - تعویق واکسن چهار ماهگی بدلیل ترس از کرونا
آیا میتوان بدلیل ترس از ضعف نوزاد و ابتلا به کرونا واکسن چهار ماهگی را به تعویق انداخت؟
- دست کودک ده ماهه
سلام خسته نباشید.پسرم ده ماهه هستش از دست راست مشکل داره؛ یعنی تاز متوجه شدیم خیلی کم انگشتاشو باز میکنه و چیزی باهاش میگیره و بزور میگیره. متخصص رفتیم گفت برین مغز و اعصاب، اونجا رفتیم گفت ام ار ای بگیریین، اونجام نوبت دادن برا ده روز بعد. سوال من از شما اینکه مشکلش چی از چی میتون باشه؟ قابل درمان است؟با تشکر
- بد کارکردن شکم نوزاد
سلام خسته نباشد پسرم الان تازه رفت ۶ماهگی از اول تولد تاالان پی پی کردنی کلا شل دستشویی میکنه روزی ۲بار خودشم شیر خشک نان ۱ میخوره.وزنشم خوبه .چیکارکنم دستشویش سفت بشه یا خودش درست میشه
- بغلی شدن
سلام.ما برا اینکه نوزادمون کولیک و رفلاکس داشت همش بغلش میکردیم حالا ۳ ماه و نیم شده همش کمرش باند میکنه میگه بغام کنید.بدون بغل کردن و راه رفتن نمیخوابه که کلافه شدیم.به نظرتونچکار کنم؟میتونم بزارمگریه کنه که عادت کنه خودش بخوابه؟
- پیروسوال قبلی پدی لاکت
ممنون اقای دکتر بابت پاسهخگویی تون در مورد پودر کیدی لاکت. شما فرمودین قطره پدی لاکت بدم. خواستم بدونماگه پودر پدی لاکت برای نوزاد سیزده ماهه بخوام بدم یه ساشه رو یه جا میتونم بدم؟

