Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بیقراری و ولع خوردن شیر در نوزاد
سلام. نوزاد ۲ ماهه ای دارم. بعضی از شبها بیقراری میکنه که دکتر براش دایمتیکون و دومتیدون تجویز کرده. الان به نسبت قبل بهتر شده ولی بعضی شبها بیقراری بیشتری داره و ولع خوردن شیر داره یه جورایی با حرص شیر میخوره. میخواستم بدونم نیازه دوباره ببرمش دکتر یا بخاطر کولیک بعضی وقتها اینجوری میشه؟ممنون از شما
- واکسن
سلام وقت بخیر، به فرزندم برای برفک دهان نیستاتین میدم، باید شنبه واکسن چهارماهگی بزنه، تداخل نداره مصرف نیستاتین با واکسن؟
- برفک دهان
آقای دکتر داخل دهان پسر ۱۷روزم سفیدک زده چکار کنم ممنون میشم پاسخ بدید که چکار کنم
- قرمزی دور چشم
سلام دختر من تازه رفته تو سه ماه بعضی وقتا دور چشمش قرمز میشه نشانه چیست پ چجوری درمان میشه در ضمن از شیر مادرش استفاده میکنه
- پیروسوال قبلی شیرخشک
سلام اقای دکتر. پیرو سوال قبلیم مبنی بر نفخ و دلدرد نوزاد سی روزم بعد خوردن شیر خشک آپتامیل پپتی یک ، فرمودین که از داروهای ضد نفخ استفاده کنم. سوالم این بود که نیازی به تعویض شیر خشک نیست؟ پ با همین شیر خشک ادامه بدم؟
- کم کاری تیروئید
با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی تشخیص کم کاری تیروئید دادند و براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بعد از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 خودم احساس میکنم تی اس اچ بیش از حد کم شده سوال من اینه که آیا تیروئید نرمال شده و نیاز به ادامه درمان نیست؟ درضمن از نظر قد و وزن و دور سر هم خداراشکر خوبه الان دوماه و ده روزشه پزشک عمومی گفت باید ازش ام آر آی بگیریم!! من دارم سکته میکنم ام آر آی واسه چی؟ نظر شما چیه؟
- اسهال دختر که ۱۲ روز دیگر ۶ ماه تمام میکند
سلام آقای دکتر دخترم ۱۲ روز دیگر ۶ ماه تمام میکنه و از پنج ماهگی غذا کمکی بهش دادم فرنی حریره بادام تخم بلدرچین و دکتر قطره آهن براش نوشت و مصرف میکنه البته دوتا دندان همه درآورد اول که اسهال کرد گفتم شاید مال دندان هاش باشه اما دندانش درآمد و هنوز که هنوز اسهال سبز رنگش ادامه داره مشکلش چیه آقای دکتر
- سرمای نوزاد
سلام . آقای دکتر سرما خوردم نوزاد چند روزه دارم آیا از شیرم به بچه انتقال پیدا میکنه شوهرمم سرما خورده. واینکه اگه بچه سرما بخوره علائمش چیه و باید بیارم خدمتتون ؟
- باقالی
با سلام. پسر من روز سوم بعد از دنیا امادن ازمایش غربالگری داد که مشکلی نبود. ایا امکان دارد بعدا هم دچار بیماری باقالی شود؟
- یبوست نوزاد
سلام نوزاد من تازه وارد ۵ماه شده وییوست هست از چی میتونم برا رفعش استفاده کنم نیاز به ملین کننده هست
- بی خوابی و بدخوابی کودک
سلام خسته نباشید پسرم رفلاکس داره دکتر براش داروی اسومراز ک شاسه ای نوشته ک هر 12 ساعت نصف شاسه ..هم. دومتیدون..میخواستم بدونم ضرری برای بچه نداره؟؟ و هم خیلی بی خواب برای خوابش دیفن هیدرامین نوشته
- وزن نوزاد
سلام آقای دکتر پسر من هفته سی و هفت به دنیا اومد بدو تولد وزنش ۲۵۰۰. قد ۴۶. دور سر ۳۳ چند روز پیش دوماهگیش بود بردیم بهداشت گفتن دور سرش ۴۰ شده حرفایی گفت که ما نگرانیم. هر کی بوه ما رو میبینه میگه چقدر کوچیکه چیکار کنیم وزن بگیره و بزرگ بشه
- شیرکمکی
سلام خدمت دکتر گرامی پسرم سه ماهو ۱۵رورشه به خاطر کافی نبودن شیر خودم دکتر براش شیر بیومیل پلاس تجویز کردن به نظرتون شیر خوبیه ؟پسرم الان 6کیلو هستش وزنش مناسب این سن هست یا کمه؟ آقای دکتر این شیرو سه روز بهش میدم فعلا تو این سه روز مشکلی نداشته
- شیر خشک
سلام بچه ام شیر خشک اچتامیل میخوره بعدش دست شها کهیر شد ..البته یه ماه بود میخورد دکتر اپتامیل اچ آ داد نمی خوره ..البته دستهاش خوب شد اما شیر خوب نمیخوره عرق کاسنی خودم پزشک گیاهی گفت ..اخه هم شیر خشک می دم هم مال خودمو ...میشه شیر خشک عوض کنم ببلاک یک بدم اکثرا نوزادها دوربمان این مارک میدن راضی هست این نوزاد من میانی با آپتامیل نداره چه رژمی چه معمولی الان 100 روز هست 60 سی سی را خوب نمیخوره ...به زور وزنش 5600..قدش 61
- کیست روی مغز نوزاد نارس
سلام اقای دکتری نوزاد من در 28هفته به علت پارگی کیسه اب بدنیااومد الان 22روزه هست وسونو مغز که انجام دادن گفتن کیستی در حفره چهار مغزش دیده میشه ازوقتی بدنیااومد nicuبستری هست قابل درمان هست؟
- زور زدن نوزاد
به نام خدا. باسلام و احترام نوزاد ۵۵ روره که یک روز شکمش کار نکنه هی زوخر میزنه تمام روز را تا شکمش کار بکنه. دستاشو میاره سمت گوش و هی زوز میزنه و به خود میپیچه تا شکمش کار کنه. شکمش فقط گاهی یک رور کار نمیکنه اینطور میکنه. لطفا راهنمایی کنید.باتشکر
- سرماخوردگی کودک ۶ ماه
سلام پسرم شش ماه شه سرماخوردگی گرفته ابریزش بینی دار د چه شربتی خوبه واش
- بهترین شیر خشک
دخترم سه ونیم ماهش هست نارس به دنیا اومده بود ببلاک پره دادم تا دوماهگی بعد ببلاک ۱دادم اونو هیچ وقت راحت نخورد همیشه تف میکردالان سه چهار بار ببلاک اچ آی دادم دچاره یبوست شده ونفخ شدید من چیکار کنم چی بدم لطفا راهنمایی کنید
- آبریزش بینی
باسلام نوزاد ۵ ماهه من بینیش بسته هست از قطره استفاده میکنم آبریزش بینی پیدا میکنه ولی همچنان بینیش بسته هست وراحت نمیتونه نفس بکشه گلوشم خلط داره از شربت آزیترومایسین میتونم واسه گلوش استفاده کنم؟برای بینیش چیکار کنم
- تب
نوزادم ۱۰ماه داره و یکبار بمدت ۳روز تب داشت طوری که یکدفعه دس و پاهاش سرد و سرش بشدت داغ و قلبش تند تند میزد و چشماش رف روی هم امکان داره اون لحظه تشنج کرده باشه ۵دقه خواب رفت ولی بعدش تبش پایین اومد

