Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سفتی نحل تزریق واکسن ۶ ماهگی
سلام. یه هفته پیش واکسن ۶ ماهگی دخترمو زدیم.تا ۲۴ ساعت کمپرس سرد بعدش کمپرس گرم تا ۵ روز گذاشتم ولی زیر محل تزریق واکسن هنوز سفته.قرمزی هم نداره.چیکار کنم رفع بشه؟ممنون
- استفراق نوزاد
باسلام فرزند من 30روزه هستن الان چند روزه وقتی شیر میخوره هراز گاهی استفراق میکنه.نه تب داره نه رنگ مدفوع غیر طبیعیه.تو دوروز دو بار مثلا صب و شب با این فاصله تقریبا استفراق میکنه.ممنون میشم بفرمایین طبیعیه یا مشکل خاصی داره.باتشکر
- مصرف دارو در شیردهی
سلام وقت بخیر خسته نباشین، ببخشید آقای دکتر من دندونم درد میکرد قرص بروفاژل 400 خوردم بعد خوردنش تو نت دیدم منع مصرف نوشته تو دوران شیردهی پسرم هفت ماهشه حالا نمیتونم بهش شیر بدم؟
- یبوست
سلام آقای دکتری
دخترم شش ماهشه در اوایل تولد شکمش درست کار میکرد روز چندمرتبه امابعد دوماهگی شکمش سه روز یه بار یا چهار روز میشد و موقعی که کار میکرد مدفوعش نرم بود اما آبکی نبود.البته بعضی موقع بدلیل اینکه باد با بوی بد از شکمش خارج میشد خودم پنبه گوش که تووروغن زیتون زده بودم واردمقعدش میکردم وبعدش کار میکرد این یعنی یبوست؟در ضمن احساس میکنم وقتی خودم لبنیات میخورم دیر شکمش کار میکنه البته شایدم اینجوری نیست باید چیکار کنم بعدا که باید خودش ماست بخوره چی؟و با شیر گاو حساسیت نداره میخوام فرنی رو با شیر گاو واسش درست کنم.ممنونم - حساسیت
دخترم 8ماهشه داخل غذاش گوجه ریختم و الان صورتش و بدنش دونه قرمز زده و خیلی بهانه گیری میکنه
- نگه داشتن غذا و قورت ندادن
سلام دکتر ،پسر هشت ماه دارم که غذای کمکی مثل فرنی یا سوپ یا هر غذای که میدم را قورت نمیده و داخل دهان نگه میدارند حتی برای نیم ساعت هم شده نگه میدارند تا من روی پاش بزنم تا گریه کنه و قورت بده با اولین قاشق تا اخرین قاشق همین کار باید تکرار بشه تا قورت بده ولی با شیر خشک خوردند مشکلی نداره چهار دست و پا میروند تو هیچش مشکلی ندارم الا با غذا خوردند اوایل غذای کمکی اینطوری نبود قشنگ قورت میداد ولی الان نزدیگ دو ماه هست که اینطوری شدند دکتر متخصص هم بردم گفتند مشکل خاصی ندارد شربت سانستور با اهن دادند ولی بازم قورت نمیده
- تجویزسیفیکسیم برای نوزاد یک ماهه خوب است یا نه
من پسرم یک ماهه است سرفه میکنه می توانم از شربت سیفیکسیم استفاده کند
- بیماری نوزاد
ایاشربت گریپمیکسچر رومیشه برای رفع کولیک وشکم درد به نوزاد ۲۳روزه داد؟روی جعبه شربت نوشته برای زیریک ماه توصیه نمیشه
- واکسن
سلام من دخترم ۶ماهشه باید واکسنشا برنم یکمی سرفه میکنه چشماش قی کرده اشکال داره بزنم
- دندون
سلام پسر 4ماهه دارم یک هفته شبهابیقراری میکنه از دهنش اب میریزه مدفوع شبیه خلطی شده دستش مداوم به دهانش میکند میشه علاعم دندون دراوردن باشه ولطفا بفرماییدچکارکنم که کمتر اذیت کنه چون تاصبح من راه میبرم پستانک هم میخورد
- سرماخوردگی
نوزادسیزده روزه دوردزه زیادعطسه میزنه و سرفه میکنه دلیلش چیه
- خروسک
دختر 11. ماهه ام 3 روزه که خروسک گرفته ، دکتر گفت ویروسیه ، دوشب هست که نمیتونه بخوابه ، بخاطر سرفه و خس خس سینه که احتمالا درد زیادی داره ، همش میترسم خفه بشه نتونه نفس بکشه ، خواهش میکنم کمکم کنید برا التیام گلوش چیذبعش بدم ، دکتر متخصص استامینوفن ، ستیریزین و پلارژین براش تجویز کرده
- سرماخوردگی
سلام پسرم بعداز واکسن دوماهگی از دیشب تاحالا بینی هاش گرفته وسه چهار باری سرفه کرده موقعه خواب بد نفس میکشهممکن سرماخورده باشه یا ماله واکسن هستش ؟
- واکسن چهار ماهگی
سلام خسته نباشین،پسرم واکسن دو ماهگیشو به دلیل یه سری آزمایشات دو هفته دیر زد و تب و درد آنچنانی نداشت،میخوام بدونم واکسن چهار ماهگی شم درد نداره براش،آخه میگن اگه توی دو ماهگی درد نداشته یا تب نداشته تو چهار ماهگی هم همونجوریه
- دختر من 14روز شیر یکم میخور میخواب باید خودم بیدار کنم میترسم قند خون ش بیاد پایین باید چکارکنم
- فاویسمی
کودکم هفت ماهش فاویسم داره دادن سرلاک برنج nestle براش خوبه
- مدفوع نوزاد
سلام آقای دکتر.پسر من روز اول ودوم تولد مدفوع نکرد .شب روز دوم مدفوع کرد.رنگ مدفوعش سبز نبود زرد بود.یعنی مکونیوم رو دفع نکرد .این مسئله مشکلی برای بچم ایجاد میکنه یانه؟
- کرونا در نوزادان
سلام خسته نباشید.بچه م پسره یکماهش نشده هنوز.۱۰ روزه کرونا خودم مثبته.امروز احساس میکنم خیلی بی تابی میکنه. چندتا سرفه هم داشت.ی کم تنفسش انگار عادی نیست کلی در ی دقیقه ۴۸ تا تنفس داره.تبش هم معمولا ۳۷ و ۴ درجه یا کمتره.ولی مثل هرروز نیست و بی تابه.الان هم دکتر نیست.لطفا راهنمایی کنید.
- رفلاکس
سلام پسرم اصلا شیر نمیخوره دکتر بردمش شربت اشتها اور دادمش بازم نمیخوره
- عفونت سوراخ گوش
سلامدخترم ۶ ماهشه.۴هفته پیش گوشش رو سوراخ کردیم که به مدت دوهفته با الکل ضد عفونی کردم.الان هفته چهارمه و متوجه شدم سوراخ گوشش ترشح چرکی داره و خودش کمی تب داره،راهنمایی میکنید چه اقدامی انجام بدم؟تشکر

