Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرمانخوردن کودک
سلام دکتر خسته نباشید دختر من دو سالشه تا الان یک بارم سرمانخورده .اطرافیان میگن اصلا خوب نیس که تا الان سرمانخورده بدنش هیچ ویروسی از جمله سرماخوردگی رو نمیشناسه .واگه یک روز دچار بشه یا خدای نکرده کرونا بگیره خیلی سختش میشه من نگران سدم آیا صحت داره نظر شما چیه؟؟ممنون
- قرص چاقی در دوران شیردهی
سلام من پسرم ۱۰ ماهشه همه چی میخوره من میخوام با چند قرص چاقی که میدونم بخورم اگه باعث نشه شیرم خشک بشه یا تلخ استفاده کنم؟
- خوردن انگشت
سلام آقای دکتر بچه 11ماهه دارم خیلی اوقات بخصوص موقع خواب انگشت شصتش رو میندازه دهنش و شروع به مکیدن میکنه په راهی داره برای ترک کردنش؟
- یبوست کودک ۲ ساله
سلام و خسته نباشید،پسرم ۲سالشه،سه روزه یبوست گرفته؛دو روز اول به زور مدفوع کرد و خیلی سفت بود،و خیلی گریه کرد،امروز زور میزد خیلی اما نتوانست مدفوع کند،فکر کنم بیشتر میترسید،ملین بهش زیاد دادم،کره،روغن زیتون،اب هویچ،اب گلابی،فرنی که توش کره ریختم،خیار،مقعدش هم با گوش پاک کن و روغن گلیسرین چرپ کردم،یک سی سی محلول گلیسرین داخل مقعدش ریختم اما باز مدفوع نکرد،لطفا راهنماییم کنید خیلی نگرانم،چون خیلی زور میزنه،چند روز پیش انار خورده،انار رو همیشه همراه ما یک مقدار میخورد با هسته راحت دفع میکرد،نمیدونم یعنی یبوستش به انار خوردن با هسته ربط داره؟؟
- از شیر گرفتن کودک
سلام. وقت بخیر من یک پسر 23ماهه دارم که خیلی به شیر (شیر مادر) وابسته ست. حتی شب ها هم تا صبح میانگین 5بار شیر میخوره، در طی روز 3 ، 4 وعده غذا خیلی سبک میخوره و بقیه نیازش رو با شیر رفع میکنه، لبنیات هم اصلا خوشش نمیاد نمیخوره، قدش 85 و وزنش 12کیلو، البته تقریبا تا یکسالگی خیلی توپول و وزن گیری زیادی داشت ولی از یکسالگی به بعد افزایش وزن حداکثر نیم کیلویی داشته، دندونای آسیابش هم فقط جلوترین دندونش دراومده، عقب دندون نداره، حالا با این اوصاف میخواستم بدونم تا زمانی که کاملا با غذاها آشنا بشه و توانایی جویدن داشته باشه از لحاظ روحی و جسمی براش مشکلی پیش نمیاد دیرتر شیرشو بگیرم؟ البته مرکز بهداشت هم به من گفتن چون غذا خوب نمیخوره باید حتی زودتر از دوسال شیر رو ازش میگرفتی... ممنون میشم راهنماییم کنید
- بی خوابی
سلام خسته نباشید نوجوان ۱۴ ساله برای بی خوابی می تونه ملاتونین ۱ میلی بخوره ؟ چطور بخوره ؟ مقدارش ؟
- میزان مصرف شربت سفکسیم ۱۰۰
دختر ۵ ساله با وزن ۲۰ کیلو گرم دکتر سفکسیم ۱۰۰ داده ولی دوز مصرفی را نمی دونم
- کودک یکساله
باسلام آقای دکتر پسر من در هفته 35بارداری ب دنیا آمد الان یکساله هست و وزنش 9300،قد73،دورسرش46میباشد میخواستم بدونم از نظر رشدی با کودکان ترم خیلی تفاوت و فاصله دارد
- سلام پسرم یک هفته اسهاله 9 ماهه هیچ خوب نمیشه شربتم دارم باید چکار کنم
- ویتامین d3
با سلام.ایا میشود بدون ازمایش به دختر ۶ سال و ۹ ماهه ویتامین d3۵۰۰۰ داد .با تشکر
- پرنوشی
سلام وقت بخیر .کودک هیجده ماهه ای دارم خیلی اب میخوره یکسره شیشه دستشه و طلب اب میکنه.از صبح تا شب شیش هفت بار شیشه اب ۲۴۰ میلی رو میخوره البته بیشتر از این هم میخواد ک من بهش نمیدم این مقدار اب خوردن طبیعی هست ؟در صورت غیر طبیعی بودن چه اقدامی لازمه انجام بدم .ممنون
- سلام دوز دارو
سلام آقای دکتر بچم سرما خورده و سرفه میکنه شربت کواموکسی کلاو با دوز ۴۵۷ برای بچه با وزن ۱۷ و نیم کیلو چقدر باید بدیم ؟
- قطع یا ادامه درمان
سلام، پسرم هفته پیش دل درد و تب و لرز داشت کپسول آموکسی سیلین ۵۰۰ بهش دادم سه روز اول هشت ساعتی و دوروز بعد دوازده ساعتی الان بعد از چهار روز که آموکسی سیلین را قطع کردم تمام سینه و پشت و گردنش جوش های قرمز حساسیتی زده و چون هنوز تب داشت دوباره به پزشک مراجعه کردم و الان داره آزیترومایسین ۲۰۰ هر دوازده ساعت چهار سی سی می خوره میترسم واکنش حساسیتیش بیشتر بشه چون جوش هاش بیشتر شده به نظرتون آزیترومایسین رو ادامه بدم ؟ وزنش ۴۴ کیلو هست
- سلام دخترم چهار ماه ونیم شه توی مدفوع اش رگه خونی است سه هفته است این طوریه راهنمایی ام کنید
- واکسن شیش سالگی
شیش روز پیش دخترم واکسن شیش سالگیشو زده .کمپرس سرد روز اول گزاشتم اما روز بعد زیاد پیگیر نشدم الان شیش روز میگذره ولی دستش رو اصلا حرکت نمیده حالت تهوع و دل درد داره زیاد غذا نمیخوره و بی اشتهاس... بی حاله و دوست داره بخوابه....لطفا کمکم کنید این خطرناک نیست؟؟روی دستش هم لکه های تقریبا سیاه رنگی اومده از بازوش به پایین... من باید چکار کنم به هیچ عنوان نمیزاره به دستش دست بزنیم دستشو بالا نمیبره و درد داره
- کودکان
سلام دکتر خسته نباشید ببخشید دکتر من گوشم عفونت قارچی داره هندزفری استفاده میکنم بچم دو سالشه حواسم نبود دو سه بار هندزفری منو گذاشت تو گوشش الان استرس دارم میگم گوشش عفونت نکنه چکار کنم ببرم دکتر معاینه کنه؟عفونت قارچی اینجوری منتقل نمیشه؟واسه پیشگیری لازمه کاری انجام بدم یا نه؟ممنون از شما دکتر مهربان
- مصرف شیر خشک
سلام آقای دکتر ببخشید من یه دختر دو سال و دو ماهه دارم.میخواستم بدونم میتونم شیر خشک رو با شیر پاستوریزه با هم ترکیب کنم و بهش بدم؟ اگه میشه چه شیر خشکی استفاده کنم
- شربت
سلام دکترعزیز.دخترم وسواس فکری گرفته و پیش روانشناس کودکان رفتم یه سری مکمل امگا۳ودی ۵۰۰۰وب ۱۲ و دوتاشربت ملاتونین اطفال و فلوکسیتین اطفال کناررفتاردرمانی نوشت حالا سوالم اینه این شربتا ضررنداره برای بچه ی ۷ساله
- دامتیکون
سلام خسته نباشید ، پسرم ۲۴ روزشه و از ۱۶ روزگی دکتر برای دلدردش قطزه دامتیکون و تجویر کرد با پدی لاکت ، میگن نده دامتیکون یبوست میاره و بشدت خطرناکه درسته؟؟
- سرقه
برای سرفه دخترم چی بدم خوب باشه سرفه هاش خس خس میکنه

