Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نوزاد
باسلام وعرض ادب آقای دکتر نوزاد 30روزه ای دارم که از روز دوم زردی گرفت با عدد16 خودمان دستگاه فتوتراپی اوردیم منزل و بدون آزمایش خون توسط دستگاهی که تجهیزات پرستاری داشت عدد8 را نشان داد آیا می شود به این دستگاه چک کردن بیلی روبین اعتماد کرد؟ هنوز نوزادم در پشت کمر و وسط پیشانی اش زردی دارد قطره بیلی ناستر هم یک هفته دادم سوالی که دارم آیا به این دستگاه چک کردن بیلی روبین می شود اعتماد نمود؟ زردی تا چند ماه ادامه دارد و کلا خوب می شود؟ قطره بیلی ناستر تا چند وقت باید داد؟
- سرلاک
سلام آقای دکتر بچه من هشت ونیم ماهشه وزنش کمه چه سرلاکی بهش بدم تا وزنش نرمال بشه و چند بار در روز؟
- آبله مرغان
سلام دکتر کودک 10 ساله ای که آبله مرغان گرفته و خانم 50 ساله ای که مبتلا به زونا شده هر کدام جداگانه تا چه مدت ناقل این بیماری هستند؟؟ممنون از پاسخ شما
- بهترین داروی سرماخوردگی نوزادان چیست؟
- سلام آقای دکتر کی مطب باز میشه
- تیروئید
دخترم 4 سالو 8 ماهشه وقتی 4 ساله شد آزمایش تیروئید ازش برداشتن جواب tsh:3/1 شد میخواستم بپرسم این عدد طبیعی هستش یا نه ممنون میشم که جواب بدید
- شربت زینک
سلام به کودک سه ماهه روزانه میتوان چند قطره به او شربت زینک سولفات داد؟ با تشکر
- اسهال نوزاد
سلام .پسرم هفته بعد میشه ۴ماهش کنارشیر خودم شیرخشک ببلاک آی آر دادم الان دوهفتس اسهال میشه وقتی شیر خشک میدم بهش بردم دکتر میگه طبیعیه به اصرار خودم گفت شیر خشک اچ آ براش بگیر میخاستم ببینم خوب میشه یا با این شیرخشک هم اسهال میشه یا حساسیت دیگه ای نداره
- بالا آوردن
سلام آقای دکتر خسته نباشید دختردو ماهه دارم یک ماهه بود خودم برا دل دردش شربت کیدومک بهش دادم که از همون روز هرچقد شیر میخورد بالا میاورد همینطور بالا آوردنش ادامه داره تا این هفته واکسن دوماهگی زدم استامینوفن بهش دادم که خیلی بیشتر بالا میاره طوری که هیچ شیری تو معدش نمیمونه با این شرایط کرونا میترسممطب بیارم خودم میتونم شربت رانیتیدین بهش بدم احساس میکنم با داروهایی ک بهش دادم معدش بهم ریخته اینم بگم زمانی که خوابه بالا نمیاره
- گریه شدید نوزاد
با سلام و وقت بخیر. دخترم 33 روزه است و یک هفته است که شب ها بین ساعت 22 تا 24 گریه های شدید دارد. جیغ میزند. نمیتواند شیر بخورد و مدام بیقراری میکند. قطره کیدی کولیک هم بهش دادیم اما بعضی روزها با دادن قطره خوب میشد و بعضی روزها هیچ تاثیری نداشت. در نهایت احساس میکنم هر شب بعد از گریه طولانی خسته میشه و میخوابه و تا ساعت 22 فرداش خیلی اروم هست. خوب شیر میخوره و خوب میخوابه. شیر مادر هم میخوره. طبیعی متولد شده و زمان تولد سه کیلو و هفتاد گرم بوده. رشدش هم خوب بوده تا الان. غذاهای نفاخ هم نمیخورم. ممنون میشم راهنمایی کنید چه کار کنیم.
- مولتی
با سلام قطره مولتی ویتامین روزی چند قطره بچه ۵ ماهه باید بخوره؟
- تب
سلام پسرم داره دندون در میاره تب کرده ولی پاهایش سرده و بی حاله ۱ساله چه کار باید کرد
- تیرویید لب مرز
سلام
پسرم سه سال و ۲۶ روزش هست. شبکه بهداشت گفت که خوب رشد نکرده. با وزن ۱۴۷۰۰ و قد ۹۵ و نیم بردمش دکتر. بعد از آزمایش گفتن که میکروب معده داره و کمبود ویتامین دی و tsh ۵.۹ وt4 ۱۷.۵. آیا پسر من به کم کاری تیروئید مبتلاست؟ این اعداد میشه زیاد بشه یا بعدا ها ممکنه به کم کاری تیروئید مبتلا بشه؟
با تشکر
- تنگی سر آلت
سلام کودک سه ساله دارم که یه دکتر اطفال گفت کمی سر آلتش داره تنگ میشه و اینکه بچم هیچ مشکلی در تخلیه نداشته فقط چند روزیه ادرارش کمی کج شده به سمت چپ خیلی کجی کمه حدوده ده درجه. میخواستم بپرسم آیا واقعا تنگی داره؟ اگر همین علائم داره میشه گفت تنگی
- عفونت گوش نوزاد
سلام دخترم دوماه و۱۸روزشه.. وزنش تقریبا ۵کیلو.. درد گوشت داره ک دکترگف عفونت داره.براش آموکسی سیلین ۱۲۵نوشت. چقدر باید بهش بدم ممنون میشم راهنماییم کنیدکنید.. ـواینکه اسهال گرفته مشکلی نیست؟
- سرفه خلط دار
سلام اقای دکتر وقت بخیر خسته نباش.پسرم الان ۵ماه ۵ روزش شده .گرفتگی بینی با سرفه داشت بردم دکتر ب بینیش قطره داد واسه سرفه کردنش شربت اموکس کلاو با سالبوتامول باکیدوفست داده الان ۵ روزه اصلا خوب نشده .سینه اش خلط داره چیکار کنیم.
- نوزاد چهار ماهه
سلام آقای دکتر دو تا سوال داشتم پسرم نزدیک چهار ماهشه بعد شیر خوردن آروغ نمیزنه دیگه مشکلی نداره؟و اینکه برای بند اوردن سکسکه میشه آب بهش بدم؟ اگه میشه چقدر مجازم بدم؟
- غذای کمکی
سلام . دخترم ۵ ماه و ده روزشه. واسش فرنی ارد برنج شروع کردم. ارد برنج و کمی شکر با شیر مادر یا شیر خشک. دو روز مختلف یک قاشق مربا خوری دادم. بعد از چهارپنج ساعت دلدرد میشه. علت چیه باید چکار کنم ؟
- تب نوزاد 40روزه
کودکم تب کرده دکتر گفته عفونت ادراری این دارو نوشته گفته 1نین سی سی بده ولی فراموش کردم چند روز بهش بدم
- شربت سیتریزین
سلام.دخترم تازه ۴ ماهگی رو تموم کرده .بخاطر خلط گلو و سرفه و تب بالا پیش دکتر اطفال بردیم شربت سیتریزین(شبی1 سی سی) و سفالکسین(هر ۸ساعت ۲/۵سی سی) و استامینوفن(۴ساعت ۱۵ قطره)تجویز کردن.الان دو روزه که داروهارو میخوره سر و صورت و کل بدن دانه های قرمز زده بیرون،آیا شربت سیتریزن رو قطع کنیم؟

