Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سلام درمان سرفه خلطی کودک ۷ ساله
سلام دختر من ۶سالشه .بعد از سرماخوردگی دچار سرفه های خلطی شده حدود ده روز هست اکسپکتورانت دادم فایده ندارد چکار باید بکنم ممنونم
- کلسیم بالا در خون کودکان
پسرم ۹ سالشه وقتی به دنیا اومد دکترا گفتن قلبش ۹ میلی سوراخه و سه سال پیش بردیمش دکتر گفت شده ۵ میلی و رو به بهبودی هستش پسرم ی مدته هی میگه پاهام دردمیکنه،باشگاه فوتبال میره و خیلی خیلی تحرکش زیاده از دیوار راست میره بالا اصلا یجا بند نمیشه . بردیمش دکتر ازمایش خون گرفت گفت کلسیم و ویتامین D خونش بالاس گفتن توی ادرارش خون یا کلسیم هست(وقتی دکتر میگفت حالم اینقد بد بود یادم نمیاد گفت خون یا کلسیم)دیشب دیدم به مربیش اروم میگه زانوهام خیلی درد میکنه دنیا رو سرم خراب شده میشه بگین خطرناکه؟چیکاررکنم
- تب و عفونت
- نوع آب مصرفی کودک یکساله
سلام وقت بخیر آقای دکتر تا چه سنی باید کودک آب جوشیده بخوره ؟ کی میشه آب لوله کشی بهش داد ؟
- تعداد دفعات زیاد کودک ۱۳ ماهه؟؟؟
با سلام یه پسر ۱۳ و نیم ماهه دارم و همیشه در حالت عادی نهایت دو تا سه بار دفع داشت در روز کلا بد غذا هست و بعضی وقتها خوب میخوره و بعضی وقتها بد و الان حدود دو روز هست که غذاش خوب شده و بعد هر بار غذا خوردن دفع داره حدود ۶ بار و مدفوعش غیر طبیعی نیست تست حساسیت مدتی پیش گرفتم مشکلی نداشت برای غذا خوردن دکتر گفت همچی میتونه بخوره و... تب و استفراغ نداره و فقط مدفوعش بعضی وقتها سبز پررنگ یا سیاه هست و... قطره اهن زینک و ا د بهش میدم نگران تعداد دفعشم لطفا راهنمایم کنید
- پماد چشمی
سلام اقای دکتر خواهش میکنم جوابمو بدید خیلی نگرانم من پماد چشمی تتراساکلین رو که دکتر برا بچه دوساله نیمه ام تجویز کرده بود نمیدونستم چقدر باید مصرف کنم ۳ دفعه هر دفعه کامل به اندازه طول چشمش براش استفاده کردم یعنی براش مشکلی پیش میادخواهش میکنم جوابمو بدید دارم ازنگرانی دق میکنم
- شیرخشک
آقای دکتر شیر پاستوریزه رو بجوشونم یا مستقیم از یخچال به بچم بدم؟
- ایستادن
سلام کودک تاچندماهگی بایدمستقل بایسته ودست از وسایل نگیره وتعادل داشته باشه
- رفلاکس پنهان
باسلام نوزادی 2ماهه دارم که رفلاکس پنهان داره دکتربردم اس امپرازول داده امارفلاکسش شدیدترشده والان به خاطرکرونانمیتونم دکترببرم چه دارویی پیشنهادمیکنید؟
- سرفه
سلام دخترم یکسالشه سرما خورده بردم دکتر آبریزش بینی داشت و گوشش هم کمی عفونت داشت دکتر براش آموکسیسیلین و سیتریزن نوشت چهار روزه مصرف میکنم ولی سرفه هاش زیاد شده شما چه شربتی توصیه میکنید برای سرفه اش وقتی میخوابه خیلی اذیت میشه
- پاسخ بهچای با قرص آهن
سلام پسر 8 سال من کنترل مدفوع نداره و شب ادارای مدفوع ابتدا داخل لباس زیر میرزه بعد متوجه میشه چه آزمایشی باید انجام بدم
- حوله
سلام خسته نباشید گذاشتن حوله گرم یا سرد بعد از زدن واکسن ضروری هست
- اسهال کودک سه ماهه
سلام وقت بخیر ببخشید من یه نوزاد سه ماهه دارم از روزی که به دنیا اومده شکمش شل کار میکنه روزی پنج بار وتا حالا چند بار دکتر هم بردم اما بهتر نشده چیکار باید کنم آخه باسن بچه هم ملتهب وقرمز هست
- سلام وقت بخیرپسر۴ ساله دارم تب کرده فابیسم هست اش میگم شربت پروفین بدم مشکلی نداره.استتامینوفن تب پایین نمیاره
- گرفتگی بینی
با سلام پسر من نوزاد ۱۵ روزه هستش ک بینیش انگار خلط داره ترشح داره با فینگیر هرجقد تلاش میکنم چیزی در نمیاد و خودش از بینیش صدا در میاره ک منو نگران کرده میخواسمبدونم چیکار کنم
- مقدار سفکسیم ۱۰۰ برای کودک ۷ ساله با ۲۱ کیلو گرم وزن
- مدت زمان مصرف شربت زینک سولفات
جناب آقای دکتر با سلام و عرض ادب. سوالی داشتم که ممنونمی شوم راهنمایی بفرمایید ماه قبل دکتر برای نوزاد 5 ماهه من شربت زینک سولفات با دوز روزانه 2.5 سی سی تجویز کردن. از ان جهت که شنیدم مصرف بیش از حد زینک می تونه مضر باشه می خوستم راهنمایی بفرمایید تا چه مدت باید به دخترم که الان 6 ماه رو تموم کرده زینک داد؟ ایا میشه بعد از تایم یک ماهه دوباره جهت رشد قد و ... برای نوزاد زینک مصرف نمود؟ و یا اصلا میشه برای مدت دو تا سه ماه پشت سر م زینک مصرف کرد و مصرف طولانی عوارض ندارد؟ بسیار سپاسگزارم
- اسهال واستفراغ و ادرار
سلام آقای دکتر کودکم 17 ماهشه به مدت 5 روز اسهال و استفراغ شدیدی گرفت اما حالا اسهال واستفراغ خوب شده اما تعداد بارهای ادرارش بسیار کم شده و رنگ ادرار قهوه ای است شبیه مدفوعه روی مای بیبیش/ باید چه کار کنم لطفا راهنمایی کنید با سپاس فراوان
- دختر۱۹ماهه پنج روزه تب داردودهنش افت زده شدید
- چگونگی آزمایش مدفوع نوزاد جهت بررسی خون
آیا برا این آزمایش لازمه ک قطره آهن ب مدت ۴۸ساعت نخوره و دیدن رگه های خون روشن ممکنه حساسیت ب غذا یا لبنیات مصرفی مادر باشد

