Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- استامینوفن با شیرخشک
سلام وقت شما بخیر میشه قطره استامینوفن رو با شیر خشک مخلوط کرد؟ چون تحمل نمیکنه و بالا میاره .ممنون
- درجه نرمال زردی
سلام درجه نرمال زردی طبیعی برای نوزاد ۱۷ روزه طبیعی که بزن ۳۸۰۰ بصورت طبیعی در هفته چهلم بدنیا اومده چند باید باشه؟آیا درسته که میگن تا ۱۴ درجه طبیعیه؟
- بیقراری نوزاد دو ماهه
سلام وقت بخیر دخترم دو ماهشه بیشتر وقت روز و مخصوصا شبها بیقراری و گریه ی شدید میکنه علائم که داره نفخ شدید و موقعی که بیتابه عضلات رو سفت میکنه پاهاشو جمع میکنه سرش رو به عقب میده فقط با تکون دادن و صدای سشوار آروم میشه حالت رفلاکس داره انگار تو دهانش یه چیز هست که مدام قورت میده خس خس سینه داره و با ولع زیاد شیر میخوره و به نفس نفس میفته شیر مادر میخوره و با صدای بلند آروغ میزنه و موقع دفع باد معده و مدفوع هم صدای بلند ایجاد میشه یه وقتایی هم موقع دفع ادرار گریه میکنه. و ناگفته نماند کم کاری تیروئید داره که قرص لووتیروکسین ۵۰ هم یه روز در میون یه نصفه و یه کامل میخوره و تحت نظر دکتر غدد هست.چند بار دکتر بردمش که در حال حاضر قطره پدی لاکت و دایمیتیکون و گریپ میکسچر و کولیکز استفاده کردیم ولی جواب نمیده.😔😔😔
- بابونه
سلام دکتر بابونه بر روی فاویسم تاثیر میذاره؟؟؟؟
- بیقراری نوزاد
با سلام . نوزادی دارم که ۱ روزه وارد ۴ ماهگی شده. روزها به شدت بی قراره و دستش رو با خرص و ولع میخوره و خیلی کم شیر میخوره. از شیر خودم تغذیه میکنه. لازم به ذکرِ که رفلاکس معده هم داره و قرص امپرازول ۴۰ میخوره. از یک کپسول ۱۵ تا صبح و ۱۵ تا شب. میخواستم بدونم علت این بی قراری ؛ شیر نخوردن؛ و دست خوردن چی میتونه باشه . با تشکر.
- اسهال نوزاد ده ماهه
سلام اقای دکتر بچه من ده ماهشه وزنش ۶ نیم دنیا که اومده ۳سیصد بوده اصلا وزن نمگیره دوبار کرونا گرفته الان اسهال داره قطره پروبیبی استفاده کردم روز ۵ یا۶ بار زیرش مره بااین قطره دو تا شربت چرک خشکن هم خورده ۷روز بدش اسهال گرفته چکار کنم ممنون
- شير نخوردن نوزاد
نوزادم چهار ماه داره و حدود يک ماهى ميشود ک فقط در خواب شير ميخورد ,پسرم با شير خشک تغذيه ميشود و ب دليل رفلاکس وحساسيت ب پروتئن گاوى از شير ببلاک Haاستفاده ميکنيم و براى جلوگيرى از بالا اوردن شير ارد برنج هم تو شيرش ميريزم
- کودک من دو ماهشه سفکسیم ۱۰۰ دکتر براش تجویز کرده اما مقدار مصرف را نداده
- تغذیه
با سلام آقای دکتر ایا روزی دو وعده غذا یعنی یک وعده در صبح حریره ی بادام رقیق ویک وعده غذا در طرف شب برای نوزادی که پانزده روز است که وارد هفت ماهگی شده است کافی است یا نه البته غذایی که در طرف شب به نوزاد داده میشود سوپی است که حاوی گوشت ماهیچه جعفری کمی هویج کمی سیب زمینی وکمی رشته ی سوپی است به نظر شما اگر دو وعده ی غذا کم است لطفا مرا برای وعده ی غذایی سوم راهنمایینمایید چون در این زمینه نیاز به راهنمایی شما دکتر گرامی دارم با تشکر
- عوارض واکسن
سلام آقای دکتر دخترم ۱۶ واکسن ۶ ماهگی زده کمپرس سرد و گرم انجام دادم اما الان محل تزریق سفت شده قرمز نیست درد نداره اما دست میزنم زیر انگشت قلمبه شده چیکار کنم
- سرما خوردگی نوزاد4ماهه
سلام پسرم 4ماهشه سرفه خلت دار میکنه و یکم تب داره چه
- پرش
سلام خسته نباشید دختر 9ماهه ای دارم که گاهی در خواب یا هنگام شیرخوردن پرش دارد به متخصص مرلجعه کردم گفتند مشکلی نیست اما همچنان نگرانم آیا نیاز به نوار مغز نیست؟
- دفع زیادمدفوع
سلام وقت بخیر دخترم یازده ماهشه بااخرکه تو۹ماهگی بدمش کنترل وزنش۸کیلوبودقدش۷۴مشکل اینجاس که دخترم دوماهیی هست که درروزپنج تا۶بارمدفوع میکنه یعنی بعدازدوالی سه ساعت غذاخوردن فوری بیرون روی داره بیشتروقتاقوامش معمولیه یعنی شل یاسفت نیس ولی بعضی روزام انقدبیرون روی داره که میرسه به اسهال...افزایش وزن آنچنانیم نداشته تاالان...این طبیعیه؟
- سرماخوردگی نوزاد ۴۰ ردزه
سلام، دخترم دچار آبریزش بینی شده و گرفتگی بینی، ظاهرا ته حلق هم خلطی هست همش خرت خرت صدا میده، کمی تب داشت که پاراکید دادم ،رویصورتش یه دونه های ریزی قرمز داره،فقط گرفتگی بینی باعث بد خوابی و بد خلقی اش میشه ،یعنی کروناس
- قد و وزن نوزاد
نوزاد من 31 هفته به دنیا امده است که وزن هنگام تولد 1700 ودورسر نیز 31 وقد40 داشته است ودر سه ماهگی وزن 4500 ودور سر38 وقد51 رادارد روشد نوزاد طبیعی بود است یانه
- سرفه نوزادنه ماهه
سلام دکتربچه نه ماهه من دوروزه مدام سرفه خشک داره تب نداره آبریزش بینی ام داره سرفه هاش داره بیشتر بیشترمیشه
- هیدرونفروز کلیه نوزاد
سلام وقت بخیر، در زمان بارداری هیدرونفروز هردو کلیه جنین تشخیص داده شد، حدودا ۱۲ روز بعد زایمان از دخترم سونوگرافی گرفتیم فقط در سمت چپ fullness به قطر ۵mm دیده شد، آیا این باعث احساس درد در نوزاد هست یا خیر؟ امکانش هست که در سمت چپ هم رفع بشه؟چه اقدامی باید انجام داد؟
- سرفه نوزاد و آبریزش بینی
با سلام.نوزاد بیست و چهار روزه ای دارم که تقریبا سه روزه آبریزش بینی داره.اولاش سرفه اش به دلیل مخاط بینی اش بود ولی یکی دو روزیه که سرفه اش خشک شده.خواستم بدونم باید برای درمانش چکار کنم؟
- سرفه نوزاد ۱۰ ماهه
سلام نوزاد ۱۰ ماهه سرفه می زد بردم پیش متخصص دارو سالبوتامول داده و آزیترو ماسین وگفتن اگر بی قراری کردن آزیترو ماسین را استفاده کن الان آزیترو ماسین را شروع کردم سالبو تامول را قطع کنم یا هنوز استفاده کنم
- یبوست نوزاد 2ماه
سلام من نوزاد دو ماه دارم که شیر مادر تغذیه میکنه چهار روزی میشه مدفوع نکرده خیلی نگرانم

