Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیرخشک
سلام .من بچم ۴ماهو۲۰روزشه ازدوماهگی شیرخشک اپتامیل میدادم اماالان یه ماهی هست اب ازدهنش میادبینیشم گیپ میشه بهم گفتن اپتامیل پپتی بدم امانمیخوره پپتی رو وزن گیریشم متوسط هسته چ شیرخشک دیگه ای میتونم بدم ک وزن گیریش خوب باشه واب اومدن ازهنش قطع بشه
- قد نوزاد
سلام اقای دکتر. قد نوزاد پسر من هنگام تولد ۴۷ بود . زایمان هم هفته ی ۳۸ و یک روز انجام شد. آیا این قد در هنگام تولد یعنی نوزاد من در اینده قد موتاهی خواهد داشت؟
- نوزاد
سلام نوزاد ۲ ماهه ای دارم که بهش قطره کولیک اید دادم بعد آبریزش بینی داره و عطسه و سرفه میکنه بی قراری میکنه بعد گاز معده هم زیاد داره
- پا کوبیدن نوزاد تو خواب
سلام دکتر عزیز پسر ۴ماهه ای دارم که به تازگی صبح ها پاهاش و میبره بالا محکم میاره پایین میکوبه زمین یعنی تو خواب این کار و انجام میده ایا مشکلی داره؟؟؟
- کولیک
کولیک درنوزادان ازچ زمانی شروع میشه وچه زمانی ب پایان میرسه.
- تب و جوش های بعد ان
باسلام دخترمن ۹ ماه است سه روز تب شدید داشت استامینوفن وشیاف استفاده میکردم ولی قبل از چهار ساعت دوباره تب برمیگشت از شربت ایپوپروفن هر شش ساعت گاهی که زیاد نا ارام بود میدادم تب بعد از ۳ روز قطع شده حالا امروز صورت وپشت گوش هاش وشکمش دونه های قرمز زده وگاهی خارش شدید دارن ونا آرامی میکنه .من یه بچه ی پنج ساله هم دارم ایا قابل سرایت هست در ضمن من یک روز قبلش پیش متخصص اطفال بودم ممکنه از اونجا بهش سرایت کرده باشه . ممنون اگر بتونید کمکم کنید
- ریفلاکس
سلام،ببخشید ریفلاکس شیرخوار معمولا توچند ماهگی ازبین میره یا حداقل کمتر میشه؟؟؟؟
- پماد بی حسی
سلام وقت بخیر از پماد بی حسی زایلاپی در شیردهی میشه استفاده کرد؟
- تغزیه نوزادنارس
سلام خسته نباشید ذختره من الان 23روزشه تاریخ تولدش18خرداد98 بوده توی بارداری وقتی سونودادم گفت دخترم توی 30هفته است یعنی وزنش ورشدش اندازه ای بچه ای 30هفته است وشکمش ث9هفته است اماتاریخ بارداری خودم 34هفته بود وگفتن که کیسه ای آبش داره کم میشه اما هیچ آبریزشی نداشتم وبه دستورپزشک 10روز قبل زایمان برام 6تاآمپول بتا توی دوروز زدن وبعد10روز دوباره سونودادم گفتن خونرسانی به جنین قطع شده وبایدسریع ختم بارداری بدن و دخترم به دنیااومد باوزن 1500و12روز توی ان ای سیو بستری شد و باوزن1520مرخص شد الان 10روزی میشه اوردمش خونه و به دستورپزشکش بهش شیرپری نان دادن کناره شیرخودم دورزه پیش که براوزن گیری بردمش دکترگفته اضافه وزنش زیادنبوده 1800وزنش شده ازاون روز تاالان شکمش اصلا کارنکرده دکترش قرص فولیک اسیدداده که 1/4بهش بدم توی اب بخوره انگار ازوقتی قرص روخورده شکمش کارنمیکنه و باکلی فشاروزور زدن ودردکشیدن به صورت خوردخوردمدفوع میکنه پیش یه فوق تخصص اطفال بردمش گفت بهش شیره سوپرامیل بده اما من شنیدم این شیربرای نوزادان نارس نیست حالا نمیدونم چیکارکنم کدوم شیررو بدم بهتره البته بگم که فوق تخصصش گفت بهش دوقاشق چای خوری اب حوشیده سردشده بده بعدباگوش پاکن چرب مقعدشو چرب کن که کردم و شکمش مثل سابق خوب کارکرد الان فقط مشکلم نوع شیرخشکیه که گفتن الان سوپرامیل بدم مشکلی نداره؟
- بند ناف نوزاد
برای پیچش شکم نوزاد روغن زیتون مالیدم با گردش عقربه ساعت دست کشیدم دور ناف نوزاد رو اما بند نافش چرکی شده باید چیکار کنم؟
- غذا
سلام اقای دکتر ،،پسر 9 ماه و ده روزه ای دارم میخوام بهش روزانه پنیر کم نمک بدم ،،لطفا میگین مقدارش باید چقدر باشه ؟؟
- قطره
با سلام، اگر وزن نوزاد چهارماهه من دوبرابر وزن بدو تولدش باشه ایا از همین چهارماهگی، قطره آهن رو شروع کنم یا صبر کنم تا شش ماهگی؟ بین قطره خارجی و اورانیوم رو توصیه میکنید؟ آیا مولتی ویتامین بدهم یا همان قطره های ADکه بهداشت میدهد؟؟ با تشکر و سپاس از وقت شما
- غذای کمکی
سلام خسته نباشید دخترم شش ماه و بیست روزشه فرنی و سرلاک خوب نمیخوره چی به عنوان غذای کمکی بهش بدم پوره میوه میتونم بدم ؟ بایدمیوه پخته باشه ؟ موز الان میشه داد؟ اب چه مقدار بدم ؟ به جای اب میشه اب میوه طبیعی بدم ؟ در روز چند وعده بهش غذای کمکی بدم؟
- زردی
زردی نوزادم در صورت و چشم ها طول کشیده راهکار چیه
- مجرای اشک
باسلام نوزادشش ماهه ام مجرای هردوچشمش بسته هست وابریزش وچرک میاد چندین بارمتخصص اطفال وچشم پزشک مراجعه کردم وقطره سیپروفلوکساسین درزمان چرک وماساژ درزمان ابریزش راپیشنهادکرده اند ولی هیچ اثری نداشته چکارکنم
- واکسن دو ماهگی
سلام آقای دکتر . قطره پروکید رو با چه دستوری باید برای واکسن دو ماهگی به نوزاد داد؟
- سلام پسرم ده ماهشه وزنش ۸/۵کیلو چند سی سی اموکسی ۱۲۵ بهش بدم
- سلام دکتر جان دخترم رفته تو چهار ماه سرما خورده ما هم رفتیم داروخانه ب پزشک اونجا گفتیم یه شربت آموکسی سیلین 125 داد با یه قطره بینی احتیاج هست ببریمش گیش متخصص یا ن
سلام دکتر جان دخترم رفته تو چهار ماه سرما خورده ما هم رفتیم داروخانه ب پزشک اونجا گفتیم یه شربت آموکسی سیلین 125 داد با یه قطره بینی احتیاج هست ببریمش گیش متخصص یا ن
- تب واکسن ۱۸ماهگی
سلام پسر ۱۸ ماهه من دیروز واکسن زده و با دادن قطره و شیاف هنوز تبش پایین نیومده وگاهی تب ۳۹ونیمو یا ۳۸و ۷دهم داشته یکبار هم دیشب ۴۰درجه شد چه چیری بدم ممنون
- شیرنخوردن نوزاد
سلام دخترم دوماه ۲۷ روزشه از یک ماهگی شبا خیلی با گریه شیر میخورد هیچی نمیخورد و من مجبور شدم برای اینکه گشنه نباشه بهش شیر خشک بدم فقط شبا ک گریه میکرد میدارم الان خوابش تغییر کرده و کل روز بیداره و شب میخوابه توشب دوبار تو خواب سینمو بگیره ولی تو روز اصلا نمیگیره یا یکم بخوره ول میکنه مجبور میشم شیر خشک بدم بهش چیکار کنم که سینه خودمو بگیره از طرفی چند وقت گذاشته گشنه بشه بهش شیرخشک هم ندادم ک مجبور بشه بخوره ولی نمیخوره و همش گریه میکنه

