Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرایت زونا به کودک
سلام.وقتتون بخیر عموی پسر من مبتلا به زونا شده است امکان دارد این بیماری. بر اثر. هوا وتماس پوستی به فرزند من منتقل شود؟
- سلام آقای دکتر دخترم ۱۹ ماهه هست دادن آموکسی ۲۵۰ضرر داره وزنشم یازده کیلو هست
- شیردهی
با سلام . بهترین زمان برای از شیر گرفتن کودک چه سنی است؟
- دستگاه بخور گرم
فاصله مناسب نوزاد از دستگاه بخور گرم چقدر باید باشد؟
- عادت
سلام آقای دکتر خسته نباشید. آقای دکتر نوزاد پنجاه روزه دارم. که از بدو تولد یک عادت دارد و اینکه وقتی دراز کشیده دستش رو میبره بالا روی سرش میکشه میاره تا نزدیک چشمش. این حرکت رو بیشتر وقتی که گرسنه هست یا وقتی که خوابش میاد انجام میده. پشت سر هم تند تند این کار رو میکنه . خیلی اذیت میشه. نمیدونم مشکلش چی عست چرا اینطوری میکنه. پسرم خدمت شما پرونده داره و من فراموش کردم اینو بهتون بگم در ویزیت قبلی آقای دکتر متشکرم
- سرماخوردگی نوزاد۲ماهه
سلام ببخشید دکتر نوازادمن چندروزپیش سرماخورده بود بردمش دکتر براش قطره پلارژین وآموکسی ۲۰۰داد بچه یهوکه به سرفه میوفته انکاری نفسش توسینه حبس میشه ی صداهای جیغ مانندی بازور وقرمزشدن میکنه خیلی میترسم چیکارکنم روزی چندبار اینجوری میشه ولی وفتای دیگه خیلی آروم خوابه درضمن اروزیکه واکسن دوماهگیشو زدم اینجوری شد یک کمی همون روز سرملخورده بود ولی تب نداش ممنون میشم راهنمایی کنید
- پرخاشگری کودک
با سلام کودک 5ساله ای دارم خیلی پرخاشگری میکند زود عصبانی میشود و کم اشتها به غذا هست وقتی عصبانی میشود وسایل پرت میکند میشکند وسعی براین دارد که حرفش را به ما تحمیل کند آیا راه چاره ای هست باید چه رفتاری با او داشته باشیم با تشکر
- صدا گرفتگي و سرفه نوزاد ۲ ماهه
- سینه خیز نرفتن
سلام اقای دکتر دخترم 7ماه 18روزشه از هردو طرف غلط میزنه دایره وار میچرخه به عقب میره هر دو تادستاشو میگیرم با حمایت من راه میره سینشو بالا میگیره رو مبل تکیه که میده میشینه ولی گاهی به پهلو خم میشه با این شرح حال به جلو سینه خیز نمیره خیلی نگرانم
- زدن سر به زمین و دیوار
با سلام خدمت آقای دکتر دختر ده ماهه دارم که چند روز است در حین چهار دست و پا رفتن سرش را میزند به زمین یا اگر کنار دیوار بایستد سرش را میزند به دیوار محکم هم میزند دلیل اینکار چیست و باید چکار کنم
- سرفه و سیموسپان
سلام. پسرم ۵ سال و ۵ ماه داره و ۱۸ کیلو هست. از یکشنبه غروب تب کرده ۳۸ تب داره. بعضی وقتا میگفت سرم درد میکنه و سرفه هم میکنه. شیاف استامینوفن میذارم تبش تا ۴ ۵ ساعت میاد پایین بعد دوباره تب میکنه همون ۳۸ یا ۳۸ و یک. بردم ۱۷ شهریور دکتر فخیمی بودن به ایشون نشون دادم براش کلاریترومایسین، کوریزان، ایروکاست، سالبوتامول و استانینوفن نوشتن. یک بار دارو ها رو دیروز استفاده کردیم. ولی فعلا اصلا بهتر نشده. برای سرفه شربت سیموسپان میتونم بدم؟ کلاریترومایسین برای گلوش خوبه؟
- دیفن هیدرامین کامپاند
ببخشید آقای دکتر سوال دیگه هم داشتم برای کودک ۱۰ ساله همراه سفکسیم میتوان از شربت دیفن هیرامین کامپاند استفاده کرد ؟ فقط گلودرد داره نه تب نه آبریزش بینی
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر پسرم دو سال و نیم هست ۱۳/۵ کیلو سرما خورده سرفه های شدید خلط دار تب و استفراغ داره دوبار امپول سفتی هر بار ۱/۲ تزریق شده و هیدروکورتیزون و بتا هر کدوم ۱/۲ و شربت ازیترو ۱۰۰ هیچ تاثیری نداره چه آمپولی تزریق کنم و چه شربتی بدم چنبار دکتر رفته تاثیر نداشته بی زحمت دوز شربت و امپول رو هم لطف کنید بگید بسیار سپاسگزارم
- پسته
دکتر از چند ماهگی میتونم پسته رو پودر کنم به نوزادم بدم
- درمورددانه های ریز بعدازتب
سلام دختر۶سالهام بعدازدوروزتب واحساس دلدرد شدید فقط روی شکم وپشت دانهای ریز درآورده است این دانها از پایین گردن تا آلت تناسلی هست. والان هیچ مشکلی نداره .من بهش فقط شربت استانین فن دادم
- دامتیکون
سلام خسته نباشید ، پسرم ۲۴ روزشه و از ۱۶ روزگی دکتر برای دلدردش قطزه دامتیکون و تجویر کرد با پدی لاکت ، میگن نده دامتیکون یبوست میاره و بشدت خطرناکه درسته؟؟
- مشت کردن دست
سلام .آقای دکتر دخترم شیش ماه و نیمشه خیلی مواقع دستاش مشت میکنه پاهاشم همش جمع میکنه رو زمین نمی ایسته.اما وقتی دراز کشه پاهاش تکون میده میگیرشون با دست.به نظرتون فلج نیست؟یا فلج مغزی؟استرس گرفتم
- سلام وقت شما بخیر
- جوراب
سلام وقت بخیر آیا پوشیدن جوراب در شب یا به مدت طولانی باعث ضعیفی چشم کودک میشود
- شربت آفاکسیم
خسته نباشید آقای دکتر پیرو جواب قبلی ازتون تشکر میکنم بچم۷کیلو وزنشه که به ازای هر۸میلیگرم مصرف میشه۵۶میلیگرم ولی باعرض پوزش نمیدونم مقدارش چقد یا چند قطره میشه لطفاً میشه پاسخ بدید بخدا مهمه،باتشکر ازشما

