Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دور سر كودك
با سلام دختري نه ماهه دارم با دور سر 42/5 بهم گفتن كه دور سرش يه دو سانت كمتر از حد عادي ميباشد ايا اين ميتونه مشكلي براي دخترم داشته باشه ؟؟ البته دخترم بدون مشكله از لحاظ حركات و يادگيري. باتشكر
- سلام، ایا شربت سالبوتامول با تئوفیلین فرق داره؟برای کودک شش ماهه مناسب هست یا نه؟
- دیده، شدن مو داخل چشم کودک
به مدت ۳ ماه میشود که داخل چشم نوزاد ۹ ماه شبیه مو به طور عمودی که اطراف آن لزجی شده دیده میشود گاههگاههی دیده میشود و بعد ناپدید میشود و چشم نوزاد آب میاید و بخیل می کند چه کار کنیم
- عوارض آموکسی سیلین
سلام.خسته نباشید.برای التهاب گوش نوزاد سه ماهه من پزشک اطفال آموکسیسیلین ۱۲۵ تجویز کرده برای التهاب گوش بعد از اولین دوز دارو وقتی خوابید دست و پای کودکم تو خواب می پرید یعنی به خاطر مصرف دارو تشنج شده چون بعد چهل روزگی تقریبا این پرسشها تو خواب رو نداشت.
- اسهال نوزاد
سلام
پسر دوماهه ای دارم. ده روز اسهال زرد داره. چیکار کنم؟با تشکر
- سلام دکتربچم ۸ماهشه الان چندروزه اسهاله بردم دکترسفکسیم داده میگه عفونت روده ازدیروزه آب زیادمیادازش گاستروفیکسم داده چیکارکنم بچم خوب بشه بی قراری میکنه
- عدم دفع مدفوع نوزاد دو ماهه
سلام نوزاد من الان دو ماهه شیر مادر میخوره تا بیست روزگی تا روزی شش بار دفع داشت در بین چند بار از شیر خشک استفاده کردم بردم دکتر آزمایش تیرویید نوشت tsh 9,19 بود دوباره بعد از چند روز بردم برای آزمایش t4 و tsh نرمال شده بود دکتر دارو نوشت گلیسیرین استفاده مقعدی دو سیسی و شربت لاکتوز از یبوست کاسته شده ولی هنوز در دفع مشکل داره با تحریک مقعد دفع داره راحت میشه و بی فراریش میرممیشه راهنماییم کنید
- اسهال
سلام دخترم سه ماهه الان بیشتر از یک ماهه که اسهال میره دکتری دم پدیا لاکت داداثرنکرد چندتا آمپول زدیم خوب نشدباشربت دیکسیلومین خوب نشدیه دکتر بردیم گفت تابچه تب نداره ووزنش بالا میره مشکلی نداره الان ازشما کمک میخواستم ببینم مشکلی ندارن و نباید نگران باشم
- مدفوع سبزو خلطی نوزاد پنج ماهه
با سلام، دختر من پنج ماهشه سه هفتس مدفوع سبزو خلطی دفعات زیاد ولی مقدار کم داره حتی شبا تو خوابم مدفوع میکنه قبلا روزی دوبار نهایتا سه بار در روز مدفوع ب رنگ زرد داشته و فقط شیر مادر میخوره ب دو پزشک مراجعه کردم شربت دی سیکلومین دادن تاثیری نداشت و ب متخصص دیگ ای مراجعه کردم قطره را منو فلور دادن ولی تاثیری نداش از مایش مدفوع نوشتن انجام دادیم گفتن خوبه و مشکلی نیس چندتا پودر کدی لاکت دادن ولی بازم فرقی نکرده دلیلش چی میتونه باشه؟ وزن دخترم یکم پایینه باید غذای کمکیشو شروع کنم ولی گفتن صبر کنم تا خوب شه؟ خیلی نگران و زنشم میترسم پایین ترم بیاد وزنش؟؟؟
- ناف نوزاد
سلام ...پسر من ۷ روزه بود که بند نافش افتاد بعد از اون تا الان نافش یکم بیرونه ولی علائم فتخ ناف رو نداره به نظرتون این بیرون زدگی طبیعیه ؟
- اسهال نوزادواستفراغ نوزادهفت ماه
سلام آقای دکتر .
من یک نوزاد پسر دارم که 2روز دیگه 6ماهش تمام میشه الان 2روز هست استفراغ میکنه ( و فقط شیر خشک آبتامیل شماره 1 + سرلاک گندم میخوره و فرنی هریره بادام به صورت طبیعی میخوره) یعنی هر چی که میخوره سریع بالا میاره انگار لحظه ی آروغ استفراغ میکنه . موقعی که مادرش شیرخشک بهش میده همش سرشو تکون میده به این ور و اون ور و مادرش با هزار ترفند شیر خشک را بهش میده . روز چهارشنبه بردیم یک دکتر متخصص به نام آقای مروارید که ایشان گفت یه عفونت روده ای هست و این داروها را براش نوشت(دی سیکلومین-متوکلوپرامید-دیفن هیدرامین و استامینوفن) از همون روز که چهارشنبه بود بهش دادیم کمی کمتر شد یعنی تقریبا بعد از گذشت 6یا 7ساعت نوزاد مدفوع آبکی کرد و کمی رنگ و رو گرفت و لی همون استفراغ را داره .
آقای دکتر واقعا کلافه شدیم ما تو شهر ایلام زندگی میکنیم متاسفانه متخصص های نوزاد روز های پنجشنبه و جمعه نیستن اگر راهنمایی خاصی دارید به اینجانب بکند در راه خدا . دیشب تو خواب همش خودشو تکون میداد و بی قراری میکرد. - شربت آزیترو وکم شدن ادرار
سلام.خسته نباشید دخترم3ماه ونیمه هستش.بخاطر سرفه های خلطی ودستشو طرف گوشش میبرد ب دکترمراجعه کردم هیچ علایم دیگه ایی نداشت.آزیترو200دادن هر6ساعت2سی سی وزنشم حدود5تا6کیلو هست.دوروزه مصرف کرده ازسرشب ادرار نکرده برا همین نگران شدم
- وزن گیری
سلام ایا وزن ۶۲۰۰گرم برای بچه ی پنج ماهه خوب است لازم نیست فرنی ونشاستشو شروع کنم
- ختنه
سلام اقای دکتر، درسته میگن ختنه در اینده باعث زود انزالی میشه؟ لطفا اگه میشه بدون در نظر گرفتن جوانب جواب بدین چون اکثرا در اینمورد جواب مشخصی نمیدن
- غذا خوردن كودك ده ماهه
سلام اقای دکتر کودک 11ماهه من غذا نمیخوره فقط باشیشه میخوره باید چیکار کنم با قاشق بخوره اگه کل روزم گرسنه بمونه فقط باشیشه میخوره
- واکسن یک سالگی
سلام اقای دکتر من جراحی شدم و شهرستان اومدم استراحت .کارت واکسن بچه هم مونده خونه. یازدهم این ماه نوبت واکسن یک سالگیش هست تا چند روز یا چند مدت میتونم واکسن یک سالگیش رو به تعویق بندازم؟
- خون در ادرار
سلام. پسر من 3 روزه است و در ادرارش خون دیده شده آیا خطر ناک
- مصرف دوز دارو
با سلام دخترم ۵ ماهشه عفونت ادراری دارد دکتر برایش شربت کوتریکسول با شربت دی سیکلومین نوشته
- یبوست کودکان
سلام خسته نباشید آقای دکتر پسرم ۳ماهشه متاسفانه از بدو تولد کولیک شدید و مدفوعش آبکی و شل بود و تا یک ماهگی طبیعی کار میکرد ولی بعد از یک ماهگی فقط با شیاف گلیسیرین و تحریک مدفوع میکنه وهر دارویی که فکرشو بکنید استفاده کردیم پدیلاکت لاکتولوز کولیک ایز بیوپد گریپ میکسچر و.... هیچ نتیجه ای نداشته والان حدود یک ماهی میشه ک فقط با تحریک مدفوع میکنه ومدفوعشم خمیری شکل است ممنون میشم راهنمایی کنید
- حساسیت به پروتئین گاوی
سلام بچم ازوقتی بدنیا اومد خون تومدفوعش نبوده الان دوماه نیمش هست چندروز پیش دوبار رگه های خون تومدعوعش بود الان هم سرماخورده بینیش چرک کرده بعدمدفدعش هم خیلی ابکی هست حتی باسرفه یاگریه مدفوع میکنه شبا هم توخواب خیلی میپره ویهو گریه میکنه حالا نمیدونم کولیک هست یا رفلاکس یا حساسیت به پروتئین گاوی .گاهی وقتا هم شبا توخواب استفراغ میکنه که ازتوبینیش میزنه بیرون یه گاهی هم استفراغ تاتودهنش میاد وخودش برمیگرد وقورتش میده شربت پدی لاکت هم بهش دادم ولی تاثیری روش نداشت الان فقط دایمیتکون بهش میدم توروخدا یه راهنمیایی بهم کنید الان چندروزه نه تخم مرغ خوردم ونه لبنیات ونه گوشت گاوالان خواستم ببرمش ازمایش قبلش خودم باید لبنایت بخورم که تومدفوعش نشون بده یالازم نیست بخورم

