Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مصرف اسید فولیک ۵و تب ۳۹
سلام آقای دکتر آروین وارسته فر هستم با تجویز دکتر دربندی اسید فولیک ۵به آروین دادن تا سه شنبه مصرف کنه و دوباره آزمایش بدیم ولی تو روز سوم دمای بدن بچه شده ۳۹بنظرتون چه کار کنیم در مورد مصرفش ؟ از طرفی کم خونی و از طرف دیگه تب بدون هیچگونه علائم بیماری ؟! رو ز پنجشنبه نبودن دکتر!
- سرفه خلط دار
سلام وقت بخیر پسرم چهارشنبه شب تب کرده بود و شکم درد داشت. بعدش تب قطع شد و یدونه چشمش قرمز شد. صداشم خش دار شد. الان دو روزه سرفه خلط دار داره. گلوشم نگاه کردم فقط قرمزه. من شربت سیموسپان میدم بهش. آنتی بیوتیک لازمه بدم؟
- سرفه
سلا م خسته نباشید من پسرم سرفه خلط دار میکنه بردمش دکتر گفت چیزیش نیست ولی سرفه میکنه باید چیکار کنم یه راهنمایی به من بکنید
- چه کنم؟
باسلام. دختر3/5ساله ام یکی دوماهه که روی مبل دولاشده وخودش روبه مبل میکشد. یاطاق باخوابیده وبادست روی آلتش میکشد. خیلی هم بعدازآن عرق میکند. علت چیست وچه بایدبکنم؟ممنون میشم که سریعتربه سؤالم پاسخ دهید. باتشکر
- درد معده کودک پنج ساله
سلام آقای دکتر دخترم چهار سال و نیمشه از اول معده ش ترش میکرد . برای ترش کردن معده ش که خودش میگفت آروغ ترش میزنم یعنی اسید میومد توی گلوش به مدت دو ماه کپسول امپرازول مصرف کرد .هر صبح نصف گرانول های داخل کپسول. خیلی خوب بود ترش کردن معده ش در طی این مدت اما همیشه معده ش درد داشت . در بین این دو ماه یک هفته شربت مترونیدازول مصرف کرد که درد معده ش بهتر بود توی این یک هفته. حالا که امپرازول تموم شده ، هم معده ش ترش میکنه ولی کمتر از قبل و هم توی گلوش یعنی سر مری ش میسوزه . و هم معده ش درد داره مترونیدازول روزی دو بار یه قاشق چای خوری میخوره اما معده ش درد داره و ترش میکنه کمی . البته سه روزه مترونیدازول میخوره دیگه نا امید شدم دکتر به خاطر خدا بگید چیکار کنم انشاالله خیر دنیا و آخرت ببینید
- یبوست
سلام دخترم 2سال و2ماه داره.الان چند وقته هرروز ،روزی یبار مدفوع میکنه ولی مدفوعش تکه تکه میاد آخراش.مثل گوسفند.نمیدونم حالا یبوسته یا دلیل دیگه ای داره.بعد دخترم شیرخشک میخوره.وشربت زینک سولفات ایرانیم میخوره.میتونه از اون باشه؟
- گریهزمانادرار
باسلام،کودک۱۱ماههایدارمکهتقریبایکماهیمیشهختنهشده،قبلازختنهموقعادرار بعضیمواقعگریهمیکرد،گفتنختنهبایدبشه،الانهمکهختنهشده،شبهامخصوصاگریهمیکنه،پوشکشکهبازمیکنمادرارمیکنه،عفونتادرارهمنداره،خواستمبینمخداینکردهمشکلیداره،،اگه بخوامدکترببرمپیشمتخصصاطفالببرم،یامجاریادراریوکلیه،ممنون
- شربت ستادین دی آیاکودکان۳.۵ساله می توانند استفاده کنن
شربت ستادین دی آیاکودکان ۳.۵ساله می توانند استفاده کنن
- واکسن آنفلوانزا.
سلام بچه پنج سال و نیم دارم سرما خورده امروز ششمین روزشه بنطرتون واکسن انفولاتزا بزنم یا دیگه تاثیری نداره؟ سال گذشته زده امسال یک دوز کافیه؟
- اطفال
سلام طریقه مصرف شربت آزیترو مایسین۲۰۰ وزن بیست کیلو سن ۶ سال
- کلسیم د
سلام آقای دکتر دختر من ۱۲ ساله هست ویتامین د در آزمایش ۱۵ بود و کلسیم ۹/۹ من هر دوهفته د ۵۰۰۰۰ به تعداد ۴ بار تکرار کردم و الان ماهی یکبار د ۵۰۰۰۰ میدهم . قرص کلسیم د بدهم یا لازم نیست؟
- اسهال واستفراغ
سلام دختر۵ساله وزن ۱۶کیلوروز اول اسهال ودلپیچه داشت تاشب استفراغ هم داشت دکترانستین روزی ۳بار۳/۵،دی سیکلومین روزی ۳بار۴سی سی،کپسول دیلیست روزی یک عدد،،نیوزینک ۵ سی سی تجویزکرده ،سرم ضدتهوع وضددلپیچه وویتامین ،بعدازیک روزتهوع نداره ولی اسهال خیلی شدیدی داره چه دارویی پیشنهاد میکنین
- اسهال
پسرم ۱ سالو نیمشه و ۶ روزه اسهاله روز اول تب ۳۹ درجه داشت ک بعد یردز قط شد اما اسهالیش ادامه داره اول سبز و خلطی بود الان زرد شده نگران کم ابی بدنشم او ار اس هم نمیخوره چیکار کنم
- جایگزین رانیتیدین
باتوجه به توصیه عدم مصرف رانیتیدین،چه دارویی بعنوان جایگزین برای مواردمصرف گهگاه سوزش یادردمعده کودک پیشنهادمیکنید؟برای مصرف درکودکی که قبلا دراثرضربه به سریکبارتشنج کرده مضراست؟
- خوردن هسته شلیل
سلام دختر 5 ساله ام 2 روز پیش هسته شلیل کوچیکا رو قورت داده از اون روز تا الان گاهی وقت ها میگه دلم درد می کنه دلیل دل دردش چیه؟ یعنی هسته نمی تونه دفع بشه؟ لازمه از معده و روه هاش عکسبرداری بشه؟
- شربت کتوتیفن با دیفین هیدرامین
دخترم 7سالشع شربت کتوتیفن و با دیفین هیدرامین پشت هم بهش دادم بعد یک ساعت خابید دو ساعتی گذشته چیزیش نشده چیکار کنم خطرناکه لطفا جواب بذین
- شربت زینگ پلاس
سلام شربت زینگ پلاس رو دو ماهه باز کردم و دارم به بچم میدم با توجه به اینکه روی شیشه ش نوشته شده بعد یک ماه دور بریزید به نظرتون آیا فاسد شده ؟ یا تا زمان تاریخ انقضا شربت میتونم به بچم بدم و مشکلی پیش نمیاد؟
- سرفه های مداوم و اگزما
سلام
دختری 7 ساله دارم که تقریبا یک ماه قبل سرماخورد ولی تا کنون سرفه هاش بهبودی نداشته در طول روز کم ولی شب و یا وقت خواب سرفه های مداوم و شدید داره که نمیتونه بخابه تا شربت سرفه(توسیان)و اسپری دهانی( salbuterex) و یا درصورت شدت سرفه ها(flixotideinhaler)استفاده میکنمدوهفته ای هم هست در نواحی پایین کمر (خط کمری شلوار) دونه های ریز شبیه گزیدگی زد که خارش زیاد داشت ولی دونه ها بیشتر شد حالا نواحی گردن کف دست و روی انگشت و شکم. لطفا راهنمایی بفرمایید - شربت پیروی ساید
سلام .مقدار مصرف شربت پیروی ساید واسه سن ۶ سال چقدر است..تا چند روز باید شربت خورده بشه در ضمن برشور نداشت شربت.ممنون
- کوتاهی قد کودک دوساله

