Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مصرف سفکسیم برای کودک ۲ ساله وزن ۱۱کیلو
سلام مصرف سفکسیم برای کودک دوساله وزن ۱۱ کیلو. سرماخوردگی چرک سبز از دماغش میاد
- شب ادراری
باسلام پسر من ۵ سالش مشکل شب ادراری داره اول اسپری دسموپرسین و در هر دو بینی یکبار میزدم جواب نمیداد بعد سه بارش کردم و تا وقتی میزنم خشک خواستم بدونم تا چند وقت چقد دوز دارو استفاده کنم رفع بشه شنیدم تا سه ماه میشه ممنون
- خواب شب
سلام. آقای دکتر پسرم یکسال و بیست روزشه. خیلی بدخواب داره میشه. با اینکه بعد از ظهرها فقط یکبار میخوابه از ساعت ۴ تا ۶ حدودا. اما شب خیلی دیر میخوابه و هر کاری میکنم زودتر نمیخوابه. شبها حدود ساعت ۲ یا ۳ با کلی تلاش میخوابه. بعد با اینکه قبلش شام سوپ میدم بهش و شیر هم میخوره اما ۳ تا ۴ ساعت بعد بیدار میشه و گریه شدید میکنه که گشنمه. شیر میخوره دوباره راحت میخوابه. کلا هر ۳ تا ۴ ساعت بیدار میشه. چطوری شیر شب رو قطع کنم؟ نگرانم این الگوی خواب تو رشدش تاثیر بد بزاره. البته تا دو ماه پیش اینجوری نبود. دندانهای بالاش هم یکمی دراومده
- تب کودک ۳ ساله
کودک 3 سال و نیمه از دیروز تب 39 درجه زیربغلی دارد که با 8 سیسی استامیننوفون پایین آمده ولی بعد از 3 ساعت تبش بالا میرود دوباره
- دونه
سلام وقت بخیر آقای دکتر. پسرم هجده ماه دارد. کشاله ی رانش سمت راستش در ناحیه ی پوشک دونه های قرمز در کنار هم زده. کالاندولا و تریامسینولون رو زدم کمتر میشه و دوباره ظاهر میشه. آقای دکتر میشه لطفا راهنمایی بفرمایید . پسرم تحت نظر شماست اما الان شهرستانم و نمیتونم خدمت شما برسم تا معاینه بفرمایید. یک دنیا سپاس
- سرماخوردگی
سلام اقای دکتر خسته نباشید اگر یه بچه ویروس سرماخوردگی داشته باشه تا چند روز میتواند به بچه دیگری انتقال بدهد
- سفیدی مدفوع
سلام آقای دکتر من دخترم ۴سال داره چند روزی بود یبوست داشت یکم بهش لواشک دادم شکمش باز شد ولی رنگ مدفوع نرم ولی سفید بود مشگل چی می تونه باشه خیلی ممنون
- تب
سلام آقای دکتر بچه ی من ۷ ماهشه بعد گونه هاش خیلی قرمزه شده تب شدید کرده بیقراری هم میکنه
- پدیلاکت باعث یبوست
سلام آقای دکتر دخترم۱۴ روزشه،هم قطره زردی میدم هم چند روزه پدیلاکت، ولی از وقتی پدیلاکت میدم دفع نداشته،برای زردی نگرانم.البته نفخش بهتر شده.
- گیابند فرخه
سلام نوزاد سه ماهه دارم به لبنیات حساسیت داره رفلاکس داره میتونم شیرخشک آبتامیل بدم
- زردرنگ بودن پاها
پاهاتامچ زردپرنگ وبقیه بدن کم رنگ هست حالاچکارکنم
- سرفه خلط دار
سلام خسته نباشین میخاستم بپرسم دخترم که 4سالشه دو ماهه سرفه هاش خلط داره برمش رادیولوژی عکس از قفسه سینه گرف دکتر شربتت فارمنتین داد و دو تا اسپری یکی سالباتامول و یکی نارنجی و گف ده روز دگ آمپول آنفولانزا رو بگیر بزن سرفه هاش مدام نیس ولی خیلی خلط داره تو رو خدا راهنمایی کنید ممنون لطفا جواب بدین
- ماستوئیدیت یا عفونت شدید گوش
سلام پسرم تازه وارد هفت سالگی شده .عفونت گوش داره.دستهاشو به یکی از گوشهاش میزنه و داد میزنه از درد گوشش.تب مداوم.آبریزش بینی شدید.کم شنوایی داره.یکبار بردمش دکتر آموکسی کلاو و سفیکسیم داد برای درمان ده روزه.خوب شد.الان بعد از یکماه میگذره دوباره گوشش عفونت کرده.پشت لاله گوشش غده های چرکی به اندازه یه عدس هستند دوسه تا هستند.ترا خدا بگید چکار کنم خوب بشه.چون بخاطر مصرف چرک خشک کنه ضعیف شده.ممنون
- قطره میم
سلام.دخترم ۶ماه و ۲۰ روزشه.اگه بخوام قطره میم بهش بدم آیا لازمه که ویتامین آد و قطره اهن جداگانه بهش بدم؟و اینکه موز میتونم بدم بخوره؟
- یبوست در ختنه
سلام من پسر 3 ساله دارم 5 روزه ختنه شده به صورت حلقه. یبوست شده. و وقتی ادرار میکنه خیلی اذیت میشه..
- غده
سلام دکتر وقتی بچم چند ماهه بود ازتون سوال کردم چند تا غده پشت سرش لمس میکنم فرمودید دست نزنم این غده ها هنوز هست نزدیک سه سالشه بازم مشکلی ندارن؟ در گردنش هست
- فعالیت
سلام اقای دکتر ، ببخشید پسر من امروز ۱۱ ماه شده ولی هنوز نه چهاردست و پا میره نه سینه خیز وقتی رو حالت شکم میزارم خیلی بدش میاد و گریه میکنه و شروع میکنه به کمک دستاش عقبی میره ،فقط خیلی خوب میشینه یا در حالت نشسته میچرخه و خیلی دوست داره دست و مارو بگیره و راه بره و یا به کمک ما بایسته و دستش و یجا بگیره و خودش و نگه داره میخواستم بدونم اینکه چهاردست و پا نمیره مشکلی نداره من نگران هستم چون فعالیتش نصبت به بچه هایی که چهاردست و پا میرن کمتره خوب پس کمتر هم گشنش میشه ؟واینکه عادیه وقتی دستش و رها میکنیم میترسه به تنهایی راه بره و گریه میکنه یه ۱۰ ثانیه تنها می ایسته ولی بعد خودش میشینه زمین ؟
- ازمایش ادرار
سلام اقای دکتر .پسرم 15 ماه است ازمایش ادرار گرفتم همچی خوب بود فقط کتون مثبت یک .بود قبلا تو 4 ماهگی از ادرار گرفتم اینطور نبود .نگرانم لطفا راهنمایی کنید؟
- سلام نوزاد 2 ماهه دارم یکم سرفه میکرد بردم دکتر عمومی بهش شربت آموکسی سیلین 250 دادن هر 12 ساعت 2.5سی سی ایا زیاد نیس
- دو سی سی
سلام اقای دکتر وققتون بخیر خسته نباشید شما فرمودید به بچم دو سی سی شربت زینک بدم برای اشتهاش دو سی سی به معنی یک قطره چکان کامل هستش ۱۰ میلی یا کمتر از قطره چکان میشود ممنون ازشما

