Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- یبوست
سلام خسته نباشید.ببخشید بچم دو ماهست موقعی که مدفوع میکنه خیلی فشار میاره بخودش بطوری که نافش زده بیرون ولی هر روز چند بار مدفوع میکنه میشه درمانشو بهم بگید ممنون میشم
- کولیک
باسلام و وقت بخیر پسرم ۴۹ روزشه و از ۲۰روزگی کولیک داره که گاهی خیلی شدیده و گاهی خفیف ترمیشه ،برای وقت هایی که خیلی شدیده و هیچ جوری آرام نمیشه و فقط گریه میکنه درحدی که نفس کشیدنش هم سخت میشه، شربت هیدروکسی زین میتونم بدم؟چندقطره؟
- تیروئید نوزاد
با عرض سلام و وقت بخیر نوازد من در آزمایش غربالگری تیروئید روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت و با تکرار در روز دهم تی اس اچ 3 و یک دهم داشت که گفتن طببعی است.و با آزمایش وریدی در 29 روزگی تی اس اچ 8.09 و تی4 7.66 داشت که هر دو در رنج نرمال آزمایشگاه بودن که برای هردو مورد تا 16 طبیعی بود. میخواستم بدونم آیا نوزادم کم کاری تیروئید داره و نیاز به درمان دارد؟
- خون درمدفوع نوزاد دو ماهه
سلام آقای دکترنوزاددوماهه ام مدفوعش مخاطی بود ودرآن رگه های خونی بود شیرخودمو میخوره علتش چیه؟
- سلام روزبخیراقایدکتردختربچه۱۴ماههدارماموکسیلن۱۲۵میدمگردنشپشتگردنشکهیرزدهوصورتشنیزجوشهایریزایاداروشقطعکنم
- عملکرد شکم نوزاد
سلام آقای دکتر وقت بخیر بچه من ۱۲روزه به دنیا اومده تا دیروز مدفوع نکرده بود چند روزی هم هست بستریش کردن سونوگرافی و رادیوگرافی کردن میگن روده هاش انسداد نداره دیروز یه ذره قنداق دادن بهش یه ذره مدفوع کرده بود از دیروز دیگه شکمش عملکردی نداشته شکمش هم باد کرده مشکلش چی میتونه باشه میتونین راهنماییم کنین ممنون میشم
- تغزیه
با سلام با توجه به اینکه فرنی از شیر گاو هم تهیه می شود وچونفرزند من به لبنیات حساسیت دارد میتوانم به جای شیر از آب استفاده کنم مقد ار دقیق آردبرنج برای روز اول شروع چقدر است وبعد از چند روز به آن بادام اضافه کنم ؟ باتشکر
- اسهال نوزاد
سلام من دوتا دختر دوقلو دارم ۷ ماهشونه ۲۰ روزه اسهال شدن، تب یااسهال خونی یا استفراغ ندارند آزمایش SE انجام دادن هردو سالم بودند. روزی ۱۰ بار هم بیرون روی دارن شیر خشک اپتامیل۲ استفاده میکنن خواهش میکنم راهنماییم کنید چیکار کنم خوب بشن
- سلام امشب میخواستمدبخورم زمین پسرم از کمر خم شد عقب یکم گریه کرد براس
ش اتفاقی افتاده الان م خوابه
- زعفران و بستنی
سلام آقای دکتر پسرم ۹ماه و۲۰روزشه میتونم توی فرنی زعفران دم کرده بریزم ؟بستنی و ماست پرچرب پاستوریزه میتونم بهش بدم؟
- شربت سفکسیم ۱۰۰ برای نوزادشش ماهه چه مقداراست؟
- تفسیر نتیجه تست غربالگری نوزاد
سلام روزتون بخیر توی نتیجه تست غربالگری متابولیک نوزاد نوشته metabolic screening has normal pattern یعنی غربالگری نرماله؟
- سرماخوردگی عطسه وسرفه خشک
سلام آقای دکتر من پسرم سه ماهشه سرفه با گرفتگی بینی داره چه دارویی مصرف کنم
- آلژي گاوي
سلام آقاي دكتر من از كجا بدونم بچم آلژي گاوي داره يا نه؟
- شیرکمکی
دخترم 14 روزه هست وچونکه فکرمیکنم شیرم کم هست بهش در حد 10 میلی آپتامیل میدم.اشکالی درگوارش ومعده وکولیک نداره؟؟
- رفلاکس نوزاد
سلام.خسته نباشید.اقای دکتر سوال پرسیده بودم برای مصرف شربت دومتیدون برای نوزاد پنج ماهه فرمودین مجازه.اما تو همین سایت جایی فرموده بودین شربت موتلیوم رو تجویز نمیکنید.مگه دومتیدون و موتلیوم همون دومپریدون با دو تا برند مختلف نیستن؟و اینکه تو سونوگرافی که از شکم نوزادم انجام دادیم تو ده دقیقه یه اپیزود رفلاکس مشاهده شد آیا در این حد رفلاکس اصلا نیاز به مصرف دارو هست؟ممنون.
- سلام بچم ۱۸ماهشه ۱۱/۷۰۰وزنشه دکتر ازیترومایسین ۲۰۰تجویز کرده دوزش رو نگفته چند سیسی باید بهش بدم
سلام بچم ۱۸ماهشه ۱۱/۷۰۰وزنشه دکتر ازیترومایسین ۲۰۰تجویز کرده دوزش رو نگفته چند سیسی باید بهش بدم
- گردن نوزاد
دکتر نوزاد من دوماهو ۵روزشه عادت داره فقط به سمت چپ بخوابه و زمانی که سرش رو سمت راست میکنم شدید مقاومت میکنه تا به همون سمت چپ بشه مخصوصا زمانی که بیداره آیا مشکلی هست؟جای نگرانی وجود داره بابت ترتیکولی خدایی نکرده؟؟؟یا از روی عادتش هست؟چون با دست چپ هم خیلی سروکار داره احساس میکنم دست چپی باشه
- میزان مصرف شربت سفکسیم
سلام وقت بخیر دخترم ۹ ماهشه دکتر براش شربت سفکسیم ۱۰۰ نوشته اما دستورش نداده چه میزان باید بهش بدم. ۱۰ کیلو هم وزن داره
- رنگ مدفوع نوزاد
سلام آقای دکتر.پسرم آیهان انصاری یک هفته بیمارستان بستری بود بخاطر تب عفونت ادراری.شنبه آوردمش مطب برای ویزیت گفتید همه چی نرمال هست .فقط مدفوع تا کی سبز هست بخاطر آنتی بیوتیک؟ گاهی زرد رنگ و عادی گاهی سبز میشه

