Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اسهال نوزاد
با سلام. پسر من ۲۶ روزشه. چند روزی بود که زور میزد و یکم میپیچید به خودش و نمی خوابید.تماس گرفتم فرمودید قطره پدی لاکت بدم بهش. الان دو روزه قطره پدی لاکت میدم. امروز مدفوعش آبکیه. این اسهاله؟ باید چیکار کنم؟
- رگه خون در مدفوع نوزاد
سلام آقای دکتر رگه خونی خیلی کم در مدفوع نوزاد مشاهده کردم شیر خودمو بهش میدم یه موقع هایی اسهال داره یه موقع هایی شیر رو هضم نمیکنه تیکه های خیلی کوچک سفید شیر هضم نشده دفع میکنه قطره کولیک میخوره چون زور میزنه دکتر داد دلیلش چه ممنون میشم
- فاویسم
دخترم سه ماه و نیمشه فاویسم داره چه نوع شیر خشکی بهش بدم
- سلام دخترم دوماهه دکتر لوراتادین داد بهش بدم خودم شک دارم
- امپرازول
سلام بخشید من یه دختر سه ماه دارم بهش قرص امپرازل میدم گفتن باید 28عدد تو ماست مخلوط کنی بش بدی الان دخترم شیکمش به سختی کار میکنه وه اشتها نداره
- ابریزش بینی
سلام نوزاد 6 ماهم دچار ابریزش شدید بینی و گلو درد شده از چه انتی بیوتیکی استفاده کنم بهتره سفیکسیم 100 یا اموکسی سیلین 125
- گرفتن صدا
سلام آقای دکتر. پسرم چند روز دیگه هفت ماهش تموم میشه. امروز صبح بلند شدم دیدم صداش یکم گرفته. تب و اسهال و استفراغ یا مشکل دیگه ای نداره. یعنی سرما خورده؟ چیکار کنم؟
- تیرویید
باسلام خدمت پزشک محترم من خودم کم کاری تیرویید دارم وقرص استفاده میکنم گاهی اوقات قرصهای تیروییدمو یادم میره بخورم این خوردن یا نخوردن قرص ممکنه واسه بچم که شیر خودمو میخوره مشکل داشته باشه نوزادم 6 ماهست ومشکل تیرویید نداره
- ترس یا خفگی
سلام من دوازده روزه واکسن دخترم زدم تو واکسنش تب سنگینی کرد بعدش چهار روز شکمش کار نکرد بعد چهار روز کمی کار کرد.بعدش دوباره پنج روز کار نکرد غروب هفت براش شیاف زدم و دوساعت بعدش کمی تب کرد ۳۸درجه لردیم دکتر گفت گوشش و گلوش سرما داره چرک خشک کن و سیتیزین داد و استا.ولی وقتی خونخ اومدیم گذاشتم پایی حالات پشت یا طاق باز شروع کرد چشش درشت کردن و دستو پاش داد بالا زد زیر گریه تا بغلش کردم اروم شد.دکتر این یعنی خفگی؟یاترس؟امروز الان چهار روز گذشته از اون روز دوبار دیگه دیدم برا همین دیگه به چپ و راست میخوابونم نم
- غذای کمکی
سلام وقت بخیر. نوزادی دارم تو ده ماه هست و آلرژی به پروتئین گاوی داره. اما علاوه بر اون به چیزهای دیگه مثل تخم مرغ و انگور و توت فرنگی و... هم آلرژی داره. تخم بلددچین رو از کی میتونه شروع کنه؟ ممکنه به اونم آلرژی داشته باشه؟
- سرماخوردگی عطسه وسرفه خشک
سلام آقای دکتر من پسرم سه ماهشه سرفه با گرفتگی بینی داره چه دارویی مصرف کنم
- تغذیه نوزاد
سلام .ببخشید نوزادم چهار ماه ودو هفته دارد .وزن تولدش 2900و وزن فعلی اش 6 کیلو است واز شیر خودم تعذیه می کند ..دایم تمایل به خوردن غذا دارد و دستانش راهم زیاد می خورد .ایا می توانم غذای کمکی را برایش شروع کنم ؟از کی ؟؟چه چیزی به اوبدهم ؟؟
- زردی نوزاد
سلام خسته نباشید آقای دکتر دختر من در روز ۴ تولدش زردی خفیف داشت که قرص ژله ای دکتر براش نوشت تا روغن آن را بدهم بعد ۷ روز بردم دکتر برطرف شده بود الان ۲۹ روزه هست احساس میکنم سفیدی چشماش و صورتش زرده. امکان برگشت زردی نوزاد وجود داره؟
- قی کردن چشم
سلام وقت بخیر ، پسر من از بدو تولد چشم چپش مرتب قی میکنه و کثیف میشه ، الان سه ماهش هست ، چندین بار دکتر بردم و قطره تجویز کردن ولی تاثیری نداشته ، بخصوص وقتی گریه میکنه شدت قی کردن بیشتر میشه ، لطفا راهنمایی کنین که چیکار باید بکنم ، ممنونم .
- وزن گیری نوزاد
سلام من نوزادان ۵ ماه دو هفته داره از زمانی که پنج ماهش کامل شده و رفته تو ۶ ماهگی خیلی کم شیر میخوره وزن بدو تولدش ۳/۸۰۰بوده ووزن گیرش هم در این مدت عالی بوده به نظر شما چرا الان شیر خوردنش کم شده
- اسهال
سلام آقای دکتر. پسرم آلرژی به پروتئین گاوی داره. الان یازده ماهه است. دوروزه اسهال خفیف داره. تب نداره. پدی لاکت هم شبی ده قطره میدم. لثه ی بالاش هم ورم کرده خیلی همه چیزو میبره دهانش. شربت نئوزینک بدم برای اسهالش؟ چه میزان باید بدم در روز؟
- پودر
سلام دکترپسرم۸ماهشه بدلیل تب خبلی زبادبستریش کردیم تبش خداروشکرقطع شدولی ۲روزه همش خودشوعیب میکشه وخوب شیرنمیخوره پرستاربا من گاستروفیکس دادتابهش بدم بنظرتون برای دلپیچه خوبه؟
- کولیک
سلام آقای دکتر نوزاد پسر من نزدیک به شش ماهه و کولیک داره اما خوب نشده هر شب بی تابی میکنه کولیکز و روتلفور و دایمیتیکون و حتی پدی لاکت رو امتحان کردیم از بیست روزگی اما هنوز خوب نشده در ضمن فاویسم هم داره ... شما چه دارویی رو صلاح میدونین؟؟؟
- قرمزی پوست
وقت بخیر آقای دکتر دخترم یک سالشه الان متوجه شدم باسنش پاهاش دونه ریز قرمز زده الان حتی بیشتر شده و از صبح همش خودشو خارش میده چه دارویی تجویز میکنید؟
- در مورد با نوازاد کولیکی ورفلاکس معده
سلام وقت بخیر،نوزاده بنده ۴۵ روز هست و از درد شب ها خواب نداره و همش به خودش می پیچه و انقدر به خودش فشار میاره که کبود میشه،از دایمیتیکون استفاده کردم ولی فایده نداره،خواهشا راهنمایی بفرمایید که چه کار کنم،در ضمن یه سونو هم ازش گرفتم که خدارو شکر مشکلی نداشت

