Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قرص ازمپرازول
سلام کودک من 5 ماه و نیمه است از 3تا5ماهگی روزی یک چهارم ازمپرازول بهش دادم به خاطر ریفلاکس و بعد از دوماه قطع کردم. بعد از 10 روز دوباره کمی بالا میاره هر روز. ایا میشود قرص را ادامه بدهم یا ضرر دارد؟
- مطب
سلام. شما مطب تشریف ندارید؟
- من ۱۴سالمه میخ رفته کف پام الان ۴ساعته گذشته ورم کرده ودردمیکنه
- واکسن آنفلوآنزا
عرض سلام کودک 18 ماهه که قبلا واکسن آنفلوآنزا دریافت نکره برای امسال تزریق 0.25 میل در اواخر شهریور و تزریق 0.25 میل دیگر به فاصله حداقل 4 هفته بعد منعی ندارد؟ حداقل فاصله بین تزریق واکسن 18ماهگی و واکسن آنلوآنزا چند روز باید باشد؟
- برای کودک پنج سال با هفده کیلو وزن چقدر باید خشککننده ایراموکس ۱۲۵ بدهیم
- قرمزی چشم.
سلام آقای دکتر وقت بخیر دخترم نزدیک ۵ سالشه باوزن ۱۴ کیلو بیمار شماست حدود ۱۲ روز پیش خدمت شما بودیم تب و گلو درد و گوش درد داشت شما سفیکسیم ۱۰۰و قرص ایروکاست و نئوتادین و ..تجویز فرمودین الان بهتر شده فقط تو دماغی صحبت میکنه و چند روزی هست چشماش قرمز هست و کمی ترشح زرد داره چی براش استفاده کنم ؟ممنون از شما
- کودک
سلام.خسته نباشید.دخترم ۲ سال و ۴ماه هست.با وزن۱۱ و نیم و قد ۸۵.با بیماری سایکل نوتروپنیا که تحت درمان هست.چیزی که الان هست حجم زیاد مدفوع (اسهال نیست )با بوی شدید و رنگ خیلی روشن و خیلی چرب.همیشه همین جور بوده و خیلی نگرانم کرده.از شما خواهش میکنم منو راهنمایی کنید.از لطفتون سپاسگزارمنکته
- واکسن و عفونت ادراری
با سلام روز شنبه(دو روز پیش) واکس یکسالگی دخترم رو زدم. امروز با توجه به بوی ادرار دخترم به عفونت ادراری مشکوک شدم. آیا با توجه به تزریق واکسن جواب کشت ادرار درست خواهد بود؟ و همچنین در صورت مثبت بودن جواب آزمایش مصرف انتی بیوتیک تداخلی با دوره ی واکسن یکسالگی نداره؟ و مشکلی پیش نمیاد؟ ممنون
- فراموش کردن دوز قطره باکتی برای کودکم
سلام اقای دکتر کودک من دختر یکسال و هشت ماهه هست چشم چپش قی میکنه نمیدونم چقدر دوز این قطره باید مصرف کنم راهنمایی کنید لطفا
- سرفه با تهوع
پسرم الان دو هفته هست سرفه زیاد با تهوع داره.دکتر بردم ولی خوب نشده.۳ روز پیش هم بردم بیمارستان کودکان عکس انداختن که ریه عفونت داره و دارو دادن.ولی خوب نشده.چکار باید بکنیم تا خوب بشه
- سرماخوردگی
پسرم دو ماهشه خس خس سینه داره با سرفه کم اما خلط دار یه دکتر شربت ازیترومایسین نوشت و اونیکی اموکسی سیلین کدومش بهتره بدم و مقدارش چقدر؟!
- مسمومیت
سلام دکتر بچم 19 ماهشه شامپو بچه رو تقریبا شامپویی توش نبود اما توش آب بود البته شاید یه مقدار خیلی کم کف داشت رو خورد البته علائمی نداشت اما من استرس دارم عوارضی نداشته باشه
- اسهال
سلام اقای دکتر عزیز. بچه من 8 ماهشه دوتا دندون هم درآورده بود ولی الان سه روزه روزی 5 بار شکمش اسهالی میره بی تابی هم نمیکنه . بنظرتون طبیعیه ؟؟ غذاسوپ میخوره و مرغ و سیب زمینی میوه هم موز و سیب . دوشب پیش کمی نارنگی خورد . توروخدا بگید چی بدم بهش؟
- مقدار مصرف سفکسیم ۱۰۰
سلام آقای دکتر دخترم ۱۱ ساله هست و ۳۶ کیلو سینوسهاش عفونت کرده سفکسیم ۱۰۰ داده اما مقدار مصرف نزده چطوری باید مصرف کنم
- صدای گلوی کودک 21 ماهه
پسری 21 ماهه دارم که مدتی است اب دهانش را قورت میدهد،صدای قورت دادن اب دهانش را میشنوم،در نوزادی ریفلاکس داشته،که داروی اس امپرزول و شربت رانیتیدن مصرف کرده و خوب شد،وزن گیری خوبی دارد ولی چندی پیش تب و التهاب گلو و اسهال داشت که دکتر بردم خوب شد،دقیقا چند روز پیش از شروع بیماری اب دهانش را که قورت میداد من میشنیدم،دکترش گفت ریفلاکس دوران نوزادی برگشته و دوباره داروی اس امپرازول داد و 10 روز دادم به بچه،صدای گلوش خوب شد،ولی الان باز چند روزیه که صدای قورت دادن اب دهانش را میشنوم،چند تا دندان هم داره هم زمان در میاره،خیلی نگرانم ممنونم راهنماییم کنید
- مولتي ويتامين الحاوي
سلام آقاي دکتر کودکم يک سالشه من بهش قطره آد ميدم و قطره آهن سيدرال خيلي اشتهاش کمه من هم خيلي دنبال مولتي ويتامين خوب گشتم نميدونم چي بهش بدم براي غذا نخودنش شما چه مولتي ويتاميني پيشنهاد ميکنيد؟؟؟به نظرتون همين مولتي ويتامين الحاوي که ويتامين هاي ب داره چون ويتامين ب اشتها رو زياد ميکنه به نظرتون همين الحاوي رو بدم خوبه همراه با قطره آهن سيدرال يا آيروويت؟؟؟اگرنه مولتي ويتامين چيز ديگه ي خوبي معرفي کنيد بهم ممنون ميشم
- عفونت ادراری نوزاد دوماه ونیمه
سلام آقای دکتر خسته نباشید .دختر من عفونت ادراری داشت ادرارش بد بو و رنگادرارش پررنگ وکم بود. شیر بزور میخورد وزنش زیاد نشده بود وگریه و بی قراری زیاد میکرد که یه خانم دکتری براش سفکسیم ۱۰۰تجویز کرد هر ۱۲ساعت تا ۷روز وقتی استفاده کردم بچه کامل خوب شد ادرارش هم رنگش کم رنگ شد و زیاد اما الان باز بعد دو روز که سفکسیم رو قطع کردم بازم رنگ ادرارش پررنگ شده و یکم بی قرارم بعضی اوقات هم شیر نمیخوره علائمش از قبل کمتره میتونم بازم سفکسیم ۱۰۰بدم و اینکه تا چند روز بدم بهش نمیخوام بیمارستان بستری کنم.
- مصرف دارو در دوران شیردهی
سلام . آیا مصرف قرص مزالازین در دوران شیردهی برای مادر مجاز است؟ با تشکر.
- انگل
سلام دکتر . پسرم ۱۰ ساله هست یه مدتیه که انگاری انگل گرفته ولی حدود دوماهی اذیت نمیشد فقط خارش داشت الان دوباره اذیت میشه یهویی ،شرایط آزمایش هم فراهم نیست،با قرص مبندازول تهیه کنم خوب میشه ؟؟مرسی
- پستونک

