Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ریزش مو3ساله
سلام آقای دکتر.دختر3 سالشه 13کیلووزنشه.وقتی موهاشوشونه میزنم موهاش خیلی میریزه ازشامپوفیروزهم استفاده میکنم.ممنونم
- سفکسیم
باسلام برای بچه ای ۱۰ ساله با وزن ۵۰ کیلو برای گلودرد، قرص سفکسیم ۲۰۰ چند نوبت باید مصرف شود؟
- میزان مصرف شربت آزیترومایسین ۲۹۹۲۰۰
دخترم ۸ و نیم ساله با وزن ۳۰ کیلوگرمه مقدار مصرف آزیترومایسین ۲۰۰ چقدر و به چه نحوه؟ سپاسگزارم
- سرماخوردگی وسرفه
باسلام آقای دکتر دخترم یک سال ونه ماهش هست شربت سفکسیم چندبراش بگیرم وچقدربهش بدم ممنون میشم به من بگید
- آسم
درود،پسر۱۹ ماهه دارم دو ماهه از شیر گرفتم از یک سالگی متوجه شدم مانند برادرش الرژی داره وهنگام سرما خوردگی اسپری میزنم ،الان یک ماه پیش سرماخورد وسرفه هاش قطع نمیشه وخیلی پسرم در عذابه لطفا راهنمایی بفرماییددر ضمن از زمانی که از شیر گرفتم به جز غذا شیر گاو هم زیاد میخوره،وزنشم ۱۲ کیلو میباشد ،باتشکر
- تیروئید
سلام ، وقتتون بخیرآقای دکتر، خواهرزاده ام 15 سال داره و از حدود یک هفته قبل به صورت ناگهانی احساس توده در گلو که باعث کم آوردن نفس میشه و نیاز داره که گهگاهی برای جبران کمبود اکسیژن نفس عمیقی بکشه مواجه شده . موقع غذا خوردن هم این احساس وجود داره و در همه ی ساعات از صبح تا شب علائم مطرح شده یکسان است و وجود داره .به پزشک عمومی مراجعه کرده و ایشان بعد از شرح حال و معاینه ، آزمایش هایی رو درخواست کردن که نتایج اون به شرح زیر است :t4 = 9.9 tsh= 1.9 anti thyroid peroxidase tpo antibody = 414.4 آزمایش رو به پزشک عمومی نشون دادیم گفتن یه ویروس باعث التهاب تیروئید و علائمش شدهو بیماری خود ایمنی است و تیروئیدش مشکلی نداره و خطرناک نیست و لووتیروکسین براش نوشت .جناب آقای دکتر نظر شما چیه ؟ آیا بیماری خطرناکی است ؟ باید دارو مصرف کنه ؟ نیازی به آزمایشات دیگه ای هست ؟ این دارو لووتیروکسین رو بخوره ؟ ممنون
- مقدارمصرف سفکسیم
سلام بچم دوسالشه با وزن ۱۳ کیلو چقد شربت سفکسیم بهش بدم
- احساس چیزی در گلو وجود داره
دختر 8 ساله م چند روزی هست که احساس میکنه چیزی توی گلوشه (گلوبوس) به راحتی نفس نمیکشه و آزارش میده
- بخیه بالای چشم
سلام .۱۴خرداد تاب به بالای چشم دخترم برخورد کرد ۶تا بخیه خورد ۱دانه داخل و ۵تا بیرون یک هفته بعد بخیه ها را کشیدیم الان بعد از ۱۱رپز سر بخیه ای که داخل زد از پوست زده بیرون و به پوست چسبیده میخواستم بدونم این بخیه داخل گره است و اگر مقداری از آن داخل بماند مشکلی ایجاد میکند یا باید دوباره زخم را کمی باز کرد و بیرون کشید فقط میخواهم بدانم ماندن بخیه در داخل پوستش برای صورتش و سلامتیش مشکلی ایجاد میکند یا نه. با تشکر
- یبوست
سلام اقای دکتر خسته نباشید. پسر من یک ساله هستش و یکی دو هفته ای هست که یبوست داره و به سختی مدفوع میکنه یکبار براش شیاف گلیسرین گذاشتم خوب شد مدفوعش روان شد اما یکی دو روز بعدش باز یبوست گرفت و وقتی هم مدفوع میکنه تیکه تیکه هستش و گرد خیلی ببخشید مثل مدفوع گوسفند و بوی بدی هم داره
- زردی دست و پا کودک 3.5ساله
سلام ببخشید من یک دختر 3.5ساله دارم بیشتر با سردی هوا دست وپاش رنگش مایل به زرد میشه علتش چیه ؟.چون بد غذا هم هست . ممنون میشم
- دوز دارو
سلام دوز شربت اندامین برای کودک پنج ساله با وزن هجده کیلو چقدر هست ؟
- آمپول بتامتازون
سلام دخترم یک ماه نیم مریضه دوسه روز خوب میشه بعد دوباره سفره داره الان بعد این مدت وداروهایی که مصرف میکنه بازم سرفه داره دکتر براش اسپری سالبوتامول،اسپری fluticort_plusاستفاده میکنه وشربت پکتوگل وقرص سیتریزین شبی ۱عدد هشت ساله است چیکار کنم آمپول بتامتازون تزریق کنه خوبه یا نه دکتر میگه آلرژی داره
- افتادن ناخن خود ب خود دست و پا
سلام ببخشید دکتر ناخن دست و پا ی دخترم خود ب خود میوفته علتش چیه؟؟دخترم ۷سالشه.
- کودک ۱۷ماه در مورد یبوست ومقعد
سلام خسته نباشید دختر ۱۷ماه دارم مقعدش اولش یکم ترک خورده بود ولی الان یکم زده بیرون باید چیکار کنم شکمش هم هر دو روز در میون کارمیکنه
- شیرخشک مقوی وچاق کننده
سلام آقای دکتر ببخشید من همه جور شیرخشک برای وزن دهی پسرم استفاده کردم اما دریغ از یه زره وزن گیری آزمایش انجام دادم براش مشکلی نداره میشه یه شیرخشک خوب ومقوی برای وزن دهیش معرفی کنید ممنون میشم
- طب شدید
سلام خسته نباشید پسرم 4 سالش تب شدید داره ی شیاف استفاده کردم بهتر شد اما بردمش حمام ک تبش بیاد پایین برعکس عمل کرد بدتر شد اگر دوباره شیاف استقاده کنم ضرر دار ؟؟
- مدفوع
سلام خسته نباشید نوزاد پسر ۱۱ ماهه چند روز پیش پیام دادم بخاطر اسهال شما گفتید ببلاک ال اف استفاده کنید من گرفتم نخورد همون شیر خشک قبلی اپتامیل رو بهش دادم با دارو هاش اسهالش بهتر شدش به روزی سه بار رسید الان از امروز داخل مدفوع انگاری شن زیره هست مدفوع کاملا عادیه ولی داخلش دانه های زیر مثل شن سیاه هست قبلا خیلی وقت پیشم داخل مدفوع دیده بودم امکانش هست بخاطر غذا باشه خرماهم خورده بود دیشب چیکار باید کرد ممنون میشم
- سوزش ادرار
سلام شبتون بخیر اقای دکتر دخترم سه سالشه از دیشب وقتی میره ادرار کنه میگه میسوزه و جلو ادرارشو میگیره از ظهر تا الان نرفته دستشویی هر چی بهش میگم برو چیش کن میگه نه میسوزه به دارویی هست موقت سوزش رو قطع کنه تا فردا ببرمش پیش متخصص یا آزمایش بده
- یبوست
سلام اقای دکترخواهش میکنم جواب بنده روبدین الان ازترس دارم باگریه تایپ میکنم,پسرسه سال هفت ماهه ای دارم.دوسالگی که ازشیرگفتمش شیرخشک میخوردیبوست گرفت متخصص,دکترعمومی میبردم بی تاثیربودشربت انجیرو..,ولی تادارومیخوردتاثیرداشت ترسیدم تنبلی رود ه بگیره اخرین بازازمقعدش خون اومد,خیلی دردموقع دفع داشت ازمایش ادرار,خون,کشت مدفوع دادسالم بودمتخصص گوارش هم بردم داروساختنی,پارافین,..دادبچه ام اسهال شدبی اختیارکثیف میکردخودشوبنده ازترس قط کردم داروشو,مقعدش کمی بیرون.زده الان ولی کمی بهترشده بودتااینکه چندوقت پیش هفت روزشکمش کارنکرددکترداروخانه شیاف دادن واسش گذاشتم مدفوع کرداززمانی که شیاف گذاشتم پودرپیرولاکس روزی یک ق غ داخل یک.استکان اب میدادم بهش تاثیرنداشت بازروزهفتم شده بود کیک قهوه درست کردم تاخورددوساعت بعدمدفوع کردشل هم بودروزبعدابگوشت درست کردم واسش کمی چربی گوسفندهم کوبیدم.داخلش وبهش دادماماقبل ازخوردن ابگوشت بازشکمش کارکردامشب هم مدفوع کردشل بودتااینکه خوابیدتوی خواب خیلبی تکون میخورددستشویی رفت شکمش شل ترکارکرده بودوکمی دل دردداشت داخل مدفوعش یه چیزی شبیه به یه خلط کشداربزرگی بود,خیلی نگرانم یعنی به خاطرچیه اینطورشده مال قهوه اس ایااخه یادمه یه بارعیدپودرقهوه خوردبودشکمش شل کارکرده بودازاینجایی که کیک.خوردفهمیدم مال قهوه اس شکمش کارکرده وشل شده

