کودک من ۴ سالشه فلج مغزی هست و جراحی دررفتگی لگن انجام داده و گفتن تا یک ماه نباید آب بزنیم به پاش و حمومش هم نکنیم و برای تعویض پوشک هم محل را با دستمال مرطوب پاک کنیم میخواستم بدونم میشه گاهی اوقات الکل سفید بزنم به محل پوشکش که عفونت نکنه؟
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اشک نیامدن از یک چشم نوزاد
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم ۴/۵ ماهشه وقتی گریه می کنه فقط از یک چشمش اشک میاد باید چکار کنم ؟طبیعیه؟
- گرفتگی بینی
سلام خسته نباشید اقای دکتر.پسرم تازه رفته ۶ماهگی الان ۱ماهه دماغش میگیره قطره سدیم کلرید میزنم ۱،۲ساعت جواب میده بازم میگیره .از دماغ نمیتونه خب نفس بکشه چیکار کنم.
- سرماخوردگی وسرفه
سلام پسرچهارماهه دارم تندتند سرما میخوره چکارکنم سرفه هاش که همراه خس خس هست خوب شه
- سرما خوردگی و تب
سلام پسرم سرما خورده چن روزه 2 سالو 6 ماهشه امشب گوشاش درد میکردن ما بهش چن دود بافور دادیم الان خیلی تب شدید داره میشه بهش شیاف بزنم یا ن؟
- سلام آقای دکتر دخترم۳سالشه دیشب توت خورد تب و اسهال امروز چی دارو بهش بدم
- شیرخوار
سلام دکتر بچه من سه ماهشه به لاکتوز حساسیت داره که دوروزه شروع کردم بهش ببلاک ال اف میدم میخوام ببینم وزن میگیره با این شیر یا نه چون خیلی ریزه میزس یبوستو نفخشم برطرف میشه یا نه چون قبلش با شیرخشکای دیگه که میخورد نفخ داشت
- سلام نوزاد من دو ماه سن دارد اما پنج روز است مدفوع نکرده است آیا این موضوع خطرناک است ی
نوزاد من دو ماه سن دارد پنج روز است مدفوع نکرده است آیا این موضوع طبیعی است یا خیر چه داروی پیشنهاد میدهید
- فولیک اسید
سلام مجدد آقای دکتر، سوالی پرسیده بودم بابته اینکه بچه ام شکمش زیاد کار میکنه...همیشه همینطوره... گفتین قرص فولیک اسید تاثیری نداره پس چی بهش بدم شکمش کمتر کار کنه ؟لاغره. یکسالشه .چیری که دائمی بخوره و شکمش کمتر کار کنه و بی ضرر هم باشه تا وزن بگیره...ببخشید طولانی شد
- شیر خوردن
سلام و وقت به خیر کودک من چهار ماهشه، ۲۴ ساعت تغذیه و خواب و بیداریش رو تحت نظر قرار دادم و ثبت کردم بعدش متوجه شدم که ۱۶ بار در طول ۲۴ ساعت شیر خورده این قضیه خیلی منو اذیت میکنه خیلی به من وابسته است و هیچ کار دیگه ای نمیتونم انجام بدم چون مدام باید به اون برسم چه طور می تونم نحوه شیر خوردنش رو تغییر بدم؟ ممنونم از پاسختون به سوال ها
- دل پیچه واسهال
سلام خسته نباشید دختر ۱۳ ماهه دارم که از دیروز اسهال گرفته البته اسهال آبکی نیست و کمی رگه های مدفوع داره.از امروز خیلییی بدبو و کرم رنگ شده بردمش دکتر ولی خیلی جدی نگرفتن و گفتن حتما باید آبکی باشه رنگش هم مهم نیست و فقط پروبیوتیک دادن ولی من خیلی نگرانشم چون اشتها و فعالیتش هم کمتر شده البته تو این هفته خودم هم مریض بودم و ویتامین سی و سفیکسیم مصرف کردم.بچم شیر خودم را میخوره چیکار کنم که بهتر بشه
- لکنت زبان کودکان طبیعی است ؟
سلام
وقت بخیر
دختر من ۱ سال و ۱۱ ماهشه
حدود یک هفته هستش که در ادای کلماتش لکنت پیدا کرده
بعضی روزها این مورد خیلی کم هست و بعضی وقتها زیاد میشه
این موضوع مارو خیلی نگران کرده
باید چی کار کنیم ؟
طبیعی هستش ؟ چجوری رفع میشه ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید ، - مدفوع نکردن نوزاد
سلام من یه دختره ۲۰روزه دارم الان ۴روزه مدفوع نکرده باید چیکارکنم؟
- ماست و جوپرک
سلام وقتتون بخیر.آقای دکتر برای نوزاد ۷ ماه و نیم میشه زرده تخم مرغ و.ماست داد ؟؟جوپرک میتونم اضافه کنم به سوپ؟ لطفا آقای دکتر جواب سوالم رو بدید.
- لکه پوستی
سلام اقای دکتر دختر من ۲ سال و ۹ ماههشه الان ۳ هفتس ۳تا لک سفید کوچیک افتاده روی صورتش بردم پیش متخصص پوست گفت یه چیزی شبیه شوره سر بعد پماد ساختگی کلوتریمازول و گلیسیرین و تریامسینولون داد ۲ هفته زدم ولی تغییری نکرده
- دختر سه ساله ای دارم ک هر ۲ ماه زمسنمتون سرما میخورد تابستون اسهال استفراغ تب هر بار ببرم دکار امپول میزنن اونم چن تا چن تا چون دو سه بار میبریم هربار دکتر ک هربار ۲ تا امپول میزنن میخوام بدونم خیلی ضرر داره
- علایم سرماخوردگی درکودک
باسلام دختریک ساله ای دارم که متاسفانه انگارسرماخورده وسرفه میکنه وعطسه وگلوش هم گرفته ودرحال حاضرجایی هستم که دسترسی به دکترندارم وشربت دیفن هیدرامین وزادیتن دارم آیامیتونم هردوی اینهارویک زمان بدم بهش
- جوش روی صورت دختر 16 ماهه
پوست صورت دخترم ۱۶ ماهشه صورتش دو روزی جوش زده. برای بهبود صورتش چیکار کنم؟ راهنمایی کنین.
- تشکر
سلام اقای دکتر . پسرم تحت نظر شماست. فقط خواستم اینجا یه تشکر کنم بابت علم تان و وجدان تان و طبابت بی نظیرتان و تواضع تان. قدر شما چنین پزشکی را همیشه میدانیم. مرسی که هستید. در پناه خدا باشید همیشه
- پسرم1ساله دوماهش سه روز وقتی ازخواب بلند میشه فقط جیغ گریه میکنه حدود 1ساعت فقط گریه میکنه چکار کنم دندونا پشتیرو دار درمیاره لطفا کمکم کنید
- بیرون زدن ناف وگرانالومای ناف
باسلام دخترم یک ماه ونیمش است کولیک ورفلاکس شدیدداره همیشه ازنافش چرک میومدولی دوهفته پیش نافش بیرون زدالانم دوتازائده گوشتی درآورده بردم دکترگفت گرانالومااست چندتادونه نمک بریزده دقیقه بعدبشورش اینکاروکردم زایده کبودوخون مرده شدبعدهم پمادموپیروسین زدم تاصبح وقتی گازروروش برداشتم چرک وخون روش بودلطفاکمکم کنیدچه کنم نگرانم عفونت کنه یاخدای نکرده واردخونش بشه باتشکر

