Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قطره آد
سلام خسته نباشید من نوزادم ۴۲روزشه الان ۲روزه مدفوعش کف دار شدید شده چیکار کنم؟ با تشکر
- شربت سیتریزین
سلام.دخترم تازه ۴ ماهگی رو تموم کرده .بخاطر خلط گلو و سرفه و تب بالا پیش دکتر اطفال بردیم شربت سیتریزین(شبی1 سی سی) و سفالکسین(هر ۸ساعت ۲/۵سی سی) و استامینوفن(۴ساعت ۱۵ قطره)تجویز کردن.الان دو روزه که داروهارو میخوره سر و صورت و کل بدن دانه های قرمز زده بیرون،آیا شربت سیتریزن رو قطع کنیم؟
- یبوست نوزاد
سلام پسرم تقریبا سه ماهشه هر روز دو سه دفعه مدفوع میکرد ولی الان چند روز مدفوع نکرده و خیلی زور میزنه
- مغز و اعصاب نوزادان
نوزادم ۲ روزش که بود یهو برایش رفت بالا رسید به ۳۰ ب۵د بیمارستان گذاشتن تو دستگاه اومد تا ۲۷ دیدن خیلی اثر نداره خونشو عوض کردن الان نگرانم روی مغزش اثر نگذاشته باشه
- حساسیت
سلام کودک 3 ماهه ای دارم که به شیر و پروتئین گاوی حساسیت داره شیرخشک آپتامیل پپتی و ایزومیل امتحان کردم بهش نمیسازه یعنی هم به پروتئن شیر گاو هم سویا حساسیت نشون میده و تعداد دفع در روز چند برابر میشه آیا از شیرخشک AL 110 میتونم استفاده کنم ؟؟
- شیر لیدی میل
سلام من میتونم شیر لیدی میل بخورم پسرم یک ماهه هست فاویسم هست اشکال ندارع باقلایی هس
- مغزیجات
سلام آقای دکتر از چندماه میتونم مغزهای خام رو پودر کنم و به پسرم بدم به عنوان عصرانه؟الان ۷ماه و دوهفته داره
- سرفه وگرفتگی بینی نوزاد چهار ماه 23روزه
سلام اقای دکتر دخترم چهار ماه23روزشه در 35 هفته 5روز به دنیا اومد از اولم هم گرفتگی بینی داشت قطره بتامتازون پزشک اطفال تجویز کرد و الان دوروزه خیلی سرفه میکنه به قدری که استفراغ میکنه اسفراغش خلطی هست باید چیکار کنم
- آزمایش
با عرض سلام و وقت بخیر میخواستم بدونم آیا نتایج آزمایش غربالگری تیروئید نوزادان که از پاشنه پا گرفته میشه با جواب آزمایش وریدی متفاوت است؟ مثلا نوزادی که در روز سوم تولد در غربالگری از پاشنه پا تی اس اچ 5 داره اگه آزمایش وریدی ازش بگیرن هم تی اس اچ 5 میشه یا نتایج باهم فرق داره؟ آخه نوزاد من تو غربالگری روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت اما در 29روزگی که ازش آزمایش وریدی گرفتیم تی اس اچ شده بود8.09! این برام سواله که مگه میشه خودبخود تی اس اچ بالا بره؟؟!! باتشکر یه سوال با تشکر
- نوزاد
سلام آقای دکتر به بچه ام شربت کوریزان دادم یک سیسی الان از صب گیحه چکار کنم
- وزن نامناسب
سلام خسته نباشید دختر من ۵ ماه و ۱۱ روزش هست وزن موقع تولدش ۳۷۵۰ بود الان وزنش ۶۷۰۰ باید تا الان دوبرابر میشد ولی زیر نموداره فقط شیرمادر میخوره چیکار کنم وزنش بیاد بالا
- شیر نخوردن
سلام اقای دکتر پسر دوماهونیمه دارم ک چند روزی هست شیر خشک نمیخوره هرنوع سر شیشه ای امتحان کردم نگرفته با زبونش حل میده بیرون با قاشق هم فقط چندتا قاشق میخوره ولی تو خواب میخوره، سینمو میگیره ولی شیرم کمه از موقع زایمان تا الان هر روشی هم امتحان کردم برای افزایش شیرم ولی نتیجه ای نگرفتم میترسم وزنش بیاد پایین چیکار کنم اقای دکتر شیر خشک نان میدم بهش
- ژل برای درآوردن دندان
سلام آقای دکتر ژل برای جلوگیری از درد ک به لثه ی نوزاد میمالن برای فاویسم ضرر داره؟
- آروغ گرفتن نوزاد
سلام و خستهونباشید آقای دکتر نوزادم بعضی وقتها آروغش رو هرکاری میکنیم نمیزنه اشکالی نداره؟
- خون در مدفوع نوزاد
سلام پسر سه ماهه ام از دو ماهگی رگه های خیلی ریز خون میدیدم در مدفوعش دکتر بردم ازمایش مدفوعو ادرار و سنوگرافی از کلیه ها نرمال بود فقط ریفلاکس داشت دکتر گفت حساسیت به پروتین گاویه من الان از اون موقع اصلا لبنیات و تخم مرغ و گوشت مصرف نکردم ولی باز بعضی مواقع رگه خون میبینم ممکنه از بستنی یا چیزهای دیگه که توش شیر دارن باشه؟ یک بار هم وقتی تن ماهی خوردم رگه خون زباد شده بود به نسبت ممکنه از اون هم باشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- شیرخشک
سلام خسته نباشید بچم از وقطی ازشیر گرفتمش شیرخشک بهش میدم 1سالشه شبا نمیخوابه فقط گریه میکنه فکر کنم دلش درده ایا امکان داره از شیرخشک باشه که بهش میدم دلش درد میگیره به نظرتون چیکارکنم
- ناف
سلام نوزاد ما یک ماه وهفت روزش هست از ۵روزگی بند نافش افتاد والان خیلی کم ترشح زرد رنگ رو لباس زیرش دیده میشه.باید چکار کرد برای خشک کردن ترشح
- واکسن چهار ماهگی
سلام پنج روزه به دخترم واکسن زدم پای چپ محل واکسن باد کرده مثل سنگ شده کیسه آبگرم ميزارم فایده نداره چیکار کنم ؟
- سرفه نوزاد 20 روزه
سلام نوزاد من 21 روزشه از روز اول تولد عطسه داشت دکتر اطفال گفت معاینش کرد و گفت مشکلی ندارد الان چند روزه سرفه میکنه اونم مرتب نیست مشکلش چیه احتمال داره سرما خورده باشه؟؟
- گردن نوزاد
سلام و خداقوت.
امروز من بچه خواهرم دستم بود و داشتم توی کوچه میرفتم که پام خورد به یه آقا و تعادلم به شدت به هم خورد البته زمین نیفتادم ولی چون گردن نوزاد را درست نگرفتم خیلی میترسم که برای گردن یا نخاعش مشکلی پیش اومده باشه البته میگم زمین نخوردم و ضربه ای بهش وارد نشد ولی ترسم از این بابته که هنوز گردنش رو نمیتونست نگه داره آیا احتمال مشکل دار شدنش هست ؟نوزاد تقریبا یک ماهشه
با تشکر

