Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تو دماغی صحبت کردن
سلام،آقای دکتر خسته نباشید.10روز قبل پسر 5سالم شروع به عطسه میکنه وشربت پلارژین کیدز مصرف کردیم وبعد از 2 روز عطسش قطع شد وشربتم 5روز دادیم.الان تقریبا 5روز کامل خوب شده ولی همچنان تو دماغی صحبت میکنه. پسرم 2سال قبل آلرژی وآسمان خفیف داشت که با دارو 2سال قبل خوب شد.الان نمیدونم تو دماغی صحبت کردنش از آلرژی یا چیز دیگه.اینم بگم راحت میخوابه،خرخر نمیکنه،ترشحاتم نداره،سرحالم هست.اگه از آلرژی باشه چی مصرف بکنه؟
- سرماخوردگی
سلام آقایی دکتر مادر هدی کارامد هستم گفتین که حالش خوب شد اطلاع بدین خداروشکر خیلی بهتره فقط یکم صداش گرفته.
- سلام اقای دکتر ایا شربت ازیترومایسین باعث اسهال میشود
- مدفوع خلطی در دختر یک ساله
دخترم یک سال و دو ماهست اسهال آبکی تب زیاد و استفراغ داشت الان یک هفتست و بهتر شده ولی الان مدفوع خلطی داره و مقعدش زخم شده و موقع اجابت مزاج خیلی اذیت میشه و گریه میکنه مدفوعش همراه با خون هست بعضی مواقع باید چه دارویی بهش بدم ممنون
- بهترین داروی سرماخوردگی نوزادان چیست؟
- سرفه
سلام دکتر مادر سلین بخشی زاده هستم دخترم تب ش قطع شده اوایل سرفه کمی داشت الان خیلی شدید سرفه میکنه خیلی اذیت میشه دیفن هیدارمین براش نوشته بودن چیکار کنم ک سرفه ش قطع شه ؟ ۲سال و یک ماه ۱۳کیلو
- سلام کودک من ۸ماهشهفاویسمدارهچهضد سرفهایبراشخوبه
- مقدار مصرف سفیکسیم ۱۰۰برای کودک پنج ساله با وزن ۱۷ کیلو
- وزن نوزاد
سلام خسته نباشید دخترم وقتی بدنیا آمد وزنش ۲/۷۵۰ بود و الان شش ماه داره وزن ۶/۴۰۰ و قد ۶۵ سانت میخاستم بدونم طبیعی هستش ؟ شیرمادر میخورد اما ۲ ماه شیر خشک هم میخوره
- بیقراری بعد ختنه نوزاد
سلام ببخشید پسرم 3 ماهشه ختنه با حلقه انجام داده و بعد 5 روز حلقه افتاد الان 2 روز میشه که حلقه افتاده، از وقتی ختنه کرده تا الان بینهایت بیقرار وکم اشتها شده گاهی چنان گریه و جیغ میزنه لباش کبود میشه خیلی میترسم، ینی بخاطر جای ختنه است یا ممکن مشکل دیگه ای داشته باشه لطفا راهنمایی کنین
- غذا کمکی
سلام . دخترم ۵ ماه و ده روزشه. واسش فرنی ارد برنج شروع کردم. ارد برنج و کمی شکر با شیر مادر یا شیر خشک. دو روز مختلف یک قاشق مربا خوری یک بار در روز دادم. هر دو روز بعد از ۴تا ۵ ساعت دلدرد شد. علت چیه باید چکار کنم ؟
- از پوشک گرفتن
سلام خانم دکتر خسته نباشید .دختر من ۲۲ ماهشه یک هفته ای میشه که اقدام کردم برای از پوشک گرفتن البته نه کامل روزی دوبار پوشک رو باز میکنم هر یک ربع میبرم دستشویی ولی متاسفانه تو این یک هفته اصلا همکاری نکرده با اینکه میشناسه خودش نشون میده کجا باید بره وتکرار هم میکنه تو دستشویی با اینکه میدونم که دستشویی داره ولی انجام نمیده میارمش بیرون شلوار میپوشونم یا پوشکمیکنم جیش میکنه وخودم مشکل گردن دارم هرجا هم جیش میکنه میشورم همراه با درد ازتون راهنمایی میخوام روی صندلی هم امتحان کردم جواب نداده تو این یکی دوهفته نتیجه نگرفتم چیکار باید کنم میشه راهنمایی کتید ممنون
- دلپیچه نوزاد
سلام خسته نباشیدگاهی هم نوزادم نمیتونه دستشویی کنه خیلی زورمیزنه تایکمی پی پی کنه علت ش رو میخاستم بدونم
- دوز سفکسیم برای نواز ۸ ماه چقدر است
نواز ۸ماه دارم دکتر بردم دارو سیتریزن و سرماخوردگی داده ولی الان سرفه خلتی میکنه میخوام بدونم دوز سفکسیم چقدر بگیرم
- پماد سوختگی
سلام جناب اقای دکتر. میشه لطفا بفرمایید برای نوزاد تازه متولد شده چه پماد سوختگی ای استفاده کنم؟ متشکرم
- دندان در اوردن نوزاد
با سلام پسر یازده ماهه ای دارم که در شش ماهگی دو تا دندان پایین دراورد اما دندان بالا هنوز در نیومده وفقط همون دو دندون پایین داره الان داره کم کم راه میره وهمه مراحل رشدش خوب بوده علت چی میتونه باشه ممنون از لطفتون
- سرماخوردگی کودکان
سلام دخترم ۵ساله اش خروسک گرفته صداش خیلی گرفته سرفه های خشک داره تب داشت بالا میاورد دکتر بردم ازیترو ۱۰۰ داد ۸ سیسی وشربت گایافنزین هر ۸ ساعت ۵ سیسی دگزامتازون نصفش زد ولی خوب نشده میشه اگرنیاز داروی دیگه بدید ۱۵ کیلو دخترم
- شیربالاآوردن
سلام و خسته نباشید آقای دگتر نوزادم در طول روز اگه چندبار شیر یا پنیرک بالا بیاره طبیعیه و نیاز نیست بیایم خدمتتون؟ چون بچه من 21 روزشه و قبلش شیر بالا نمیاورد الا دوسه روزه در طول روز دوسه بتر شیر یا پنیرک میاره
- دارو و ازمایش
با سلام و عرض ادب
کودک من کم کاری تیروئید داره و دکتر گفته باید تا پایان سه سالگی دارو مصرف کنه
الان دو ماهه دارو میخوره و باید ازش آزمایش بگیریم
میخواستم بدونم روز آزمایش قبل از انجام آزمایش باید قرص رو بهش بدم یا بعد از انجام آزمایش؟ - گریپ میکسچر
سلام آقای دکتر برای نوزاد 5 ماهه با وزن 7.200 برای رفع دلدرد و بیقراری چه دارویی استفاده کنیم؟ و چقدر شربت گریپ میکسچر بدیم؟

