Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- داروهای هفت ماهگی
سلام . خداقوت داروهای مورد نیاز نوزاد هفت ماهه چیست؟
- چشم
درود وقتتون بخیر.دخترم ۱۵ روزشه چشم چپ کمی قی داره چند بار با چای و گوش پاک کن تمیز کردم بهتر شد ولی کامل خوب نشده چیکار کنم؟؟؟
- سلام اقای دکتر پسرم ۵ ماهشه و صورتش جوش میزنه وپوسته پوسته میشه وزیاد هم خارش میده صورتشو لطفا راهنمای کنید ممنون میشم
سلام آقای دکتر پسرم ۵ ماهشه وصورت جوش میزنه وپوسته پوسته میشه وخارش هم زیاد صورتشومیده ممنون میشم راهنمای کنید
- فشار و زور زدن بیش از حد نوزاد.. چرا نوزاد یک ماهه من بیش از حد زور میزند و رنگ صورت آن قرمز میشود؟
ببخشید آقای دکتر دخترم 2 ماه داره چرا بعضی وقت ها رنگ صورتش توی خواب برای یک لحظه زرد میشه و بعد دوباره سفید میشه....
- سوراخ کردن گوش
سلام ببخشید چه زمانی مناسب گوش نوزادو سوراخ کنیم دخترم ۳ ماهو ۱ هفته شده میترسم دیر بشه بزرگتر بشه اذییت بشه
- بی تابی کودک
سلام پسرم 3ماهه هس از ساعت 4صبح تب میکنه و روی سینش خیلی خس خس میکنه صداش خروسکی شده خیلی بیرتابی میکنه
- سکسکه
باسلام وخسته نباشید ببخشید آقای دکتر پسر ۳ماه ونیمه ریفلاکس داره واز دیروز سکسه اش هم زیاد شده واسه کاهش دفعات سکسکه اش چه کار باید کرد؟دارویی هستش؟روزی ۶،۷بار وهربار سکسکه اش ۲۰تا ۳۰دقیقه طول میکشه.خودشم خیلی اذیت میشه.
- خوابِ نوزاد
سلام خسته نباشید. نوزاد هفت ماه و نیمه دارم. شبا خیلی بیدار میشه برای شیر. چیکار کنم؟
- رنگ ناخن
سلام اقای دکتر رنگ ناخن های نوزادم ته ناخن هاش برصورتی پر رنگ میزنه البته تو هر دستش دوتا ناخنش بیشتر مشخصه ایا طبیعیه
- اختلال خواب نوزاد ده ماهه
سلام اقای دکتر پسر ده ماهه ای دارم که از بدو تولد شبها خوب نمی خوابید و الان هم همونطوره با اینکه از سیر بودنش مطمئن هستم ولی هر نیم ساعت یکبار بیدار میشه و فقط هم باید شیر بخوره تا دوباره بخوابه،اگه بهش شیر ندم خواب از سرش میپره و بلند میشه و تا چند ساعت بیداره لطف میفرمایین راهنمایی کنین ممنون
- مصرف دوز زیاد سیتیریزین برای نوزاد شش و نیم ماهه
باسلام .پسرم الان یازده ماهشه .اونو به علت عفونت سینه در هفت ماهگی پیش متخصص کودک بردم براش شربت عفونت و شربت آیورا هر هشت ساعت 4سی سی و بخاطر اگزمای صورتش شربت سیتیریزین هر 12ساعت 2/5سی سی و بخاطر کم اشتها بودنش شربت زینک سولفات روزی 2 سی سی نوشت بعد از حدود پنج روز که داروها رو دادم به بچه ام ادرارش خیلی کم و غلیظ و به رنگ نارنجی شد دوباره دکتر بردم دکتر آزمایش نوشت همه چیزش نرمال بود غیر از میزان AST آن که 53 و ALT اون 39 بود البته دکتر گفت که مشکلی نداره .ولی من همیشه نگرانم بخاطر اون شربت سیتیریزین میگم نکنه که خدانکرده به کبدش آسیب رسیده باشه . البته با همون یکبار اگزمای صورتش کاملا خوب شد .خواهش میکنم راهنمایی کنید لازمه دوباره دکتر ببرمش.
- بچم گوش هاشو زیاد میکشه نا آرامه
بچم سرما خورده بود الان گوششاشو میکشه زیاد ناآرامه
- سرفه خلط دار
سلام اقای دکتر پسرم الان ۷ماهشه نزدیکه ۲،۳ ماهه سرفه میکنه شدید نیست فقط طرف صبح چند بار دکتر بردیم خوب نشده چیکار کنیم
- سرماخوردگی
برای سرماخوردگی نوزادان چکار کنیم
- یبوست نوزاد
- سرما خوردگی
سلام اقای دکتر بچه من دیشب تا ۶ صبح بیدار بود و بعضی وقت تا بیش از حد گریه میکرد امروز ساعت ۱۲ که از خواب بیدار شد گلوش انگار گرفته باشه اینجوریه میخواستم بدونم مریض شده یا گلوش بر اثر گریه اینجوری شده.علایمی دیگه ای مثل گرفتگی بینی و تب هم نداره باتشکر تبشم الان گرفتم ۳۷ درجه بود
- بالا آوردن نوزاد از دماغ
با سلام نوزاد ما بیست روز داره و گاهی حالت خفگی بهش دست میده و از بینی و دهانش شیر بالا میاد و بینی انگار گرفته میشه و رنگ بدنش سرخ میشه
- تی اس اچ
قطع یا ادامه با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بعد از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 (از همان ده روزگی هم بخش غربالگری نوزادان گفتن نیاز بع هیچ اقدامی نداره و نرمال هست و خیلی از بچه ها ازمایششون دو مرحله ای میشه و اگه مرحله دوم نرمال باشه نیاز به هیچ پیگیری نداره ) و باز دارو را کم کردن و نصف قرص بهش دادم که بعد از یک ماه و نیم قرص خوردن تی اس اچ شد 2.03 و تی4 هم شد 8.07 الان سه ماه و نیمه هست یه پزشک عمومی دیگه میگوید نرمال است و باید دارو قطع شود چون عربالگری هم خوب بوده و از اول نیاز به درمان نداشته است نظر شما چیه؟ (از نظر قد و وزن و دور سر هم خوبه ) با تشکر فراوان از شما
- عرق ریختن
با سلام نوزاد شش ماهه دارم از سرش عرق میاد هنگام خواب و شیر خوردن چکار کنم. و در غلت زدن یه کمی مشکل دارد
- چند قطره آدزیر
سلام آقای دکتر پسرم ۶ماهش بود براش ادزیر تجویز کردین الان ۲۴اسفند ۱۱ماهش کامل میشه همچنان همون ۳۰ قطره رو بدم ؟یا قطره دیگه باید بگیرم ؟وزنش هم ۱۳ کیلو هستش

