Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرفههای خشک نوزاد
باسلام دخترم پنج ماهش هست الان یک هفته هست موقع خواب همش سرفههای خشک داره شهرستان ماهم دکتر اطفال نداره ممنون میشم راهنمایی کنید نگرانم
- مدفوع
باسلام نوزادم ۳ ماهست سه روزه مدفوع نکرده هم شیر منو میخوره هم شیر خشک چه کاری میتونم انجام بدم
- مدفوع آبکی
دخترم الان۴۰روزه هست،تقریبادوهفته ای میشه ک روزی۴تا۵بار مدفوع میکنه و مدفوعش آبکی و بعضی مواقع سبز رنگ وبعضی مواقع دیگر زردرنگ هست،از شیرخودم و شیرخشک نان تغذیه میکنه،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- قی چشم
با سلام دختری ده روزه دارم دو تا چشمهایش قی کرده به حدی که سخت باز می شوند چکار کنم ممنونم
- فاویسم
سلام اقای دکترنوزاد مبتلا به فاویسم دارم چهل روزه هست. امروز متوجه نشدم یه شیرینی خوردم که روش پسته بود که البته باقالی هستن و به عنوان پسته ی تزیینی به کار میبرن. یکم اون باقالی ها به عنوان پسته زیاد بود ایا میتونم شیر خودمو بدم؟ برا بچه خطری داره؟
- چسبناک بودن مدفوع نوزاد
سلام پسرم ۶ ماهش هست و مدتیه مدفوعش چسبناک هست که به سختی شسته میشه بدنش علتش چی میتونه باشه؟
- شیر دهی
سلام پسرم یک ساله ونیمه دکتر واسه معده قرص دومپریدون۱۰ داده میخواستم بدونم از طریق شیرم بهش منتقل نمیشه نمیدونم به دکتر گفتم شیر میدم یانه واسه بچم ضرر نداشته باشه؟لطفا راهنماییم کنید
- قطره
سلام دکترواسه پسر۸ماهم واسه رفلاکسش قطره متوکلوپرامیدنوشته میگن بدی به بچه تشنج میکنه چبکارکنم میترسم توروخداکمکم کنیدیعنی احتمالش هست تشنج کنه میترسم بهش بدم
- سرماخوردگی نوزاد ۸ماهه
سلام نوزاد ۸ماه من دوهفته پیش سرماخوردگی داشت متخصص شربت ازیترومایسین دادن الان دوهفته است که دادم شربت هم تموم شد ولی آب بینی خشک نمیشه نه سرفه میکنه نه عطسه میکنه فقط آب بینیش میاد چیکار کنم
- شیر خشک
سلام خستهونباشید میخداستم بدونم ایاشیر خشک باعث یبوست نوزاد ودل دردش میشود یانه ؟چون بچه من از وقطی شیرخشک بهش میدم شبا گریه میکند ددل درددارد یبوست گرفته درطول روز شکمش کارنمیکند وشبا ازیت میشود پسرم 1سال دارد ایا شیرخشک باعث یبوست ودل درد میشود باتشکر از جواب شما
- دندان
سلام خسته نباشید اقای دکتر.نوزاد ۵۴ روزه دارم.چند روزیه که جای ۲دندان پایینی به اندازه نقطه سفید شده آفت دهانی نیست.ایا امکان داره به این زودی دندون در اورده باشه؟همش هم میخواد شیر بخوره سینه یا پستونک شیشه رو گاز میگیره.چند روزی هم هست شبها بهانه گیر شده
- تغذیه
سلام آقای دکتر پسر من در اواخر ۴ ماهگیش وزنش ۵کیلو۸۰۰ بود و بهداشت گفت که وزنش پایین هستپسرم هم خیلی کم شیر میخوره . الان دیگه پسرم ۵ ماهش هست و ۲۴ میره تو ۶ ماه .پسرم هم فقط شیر خودم رو می خوره اصلا بهش شیر خشک ندادم الان هم که بهش نگاه می کنم از اون موقع تا الان وزنی انگار نگرفته خیلی لاغر شده می خواستم بگم می تونم کم کم غذا دادن رو شروع کنم
- گردن نوزاد
سلام وقت بخیر آقای دکتر ببخشید دخترم چهار ماه و بیست وچهار روزه است وقتی بغلم بنشونمش گردن رو به پایین نگاه میکنه اگه صداش بکنیم راست نگه میداره ولی همش پایین رو نگاه میکنه دد حالت دمر هم گردنش رو بالا میاره گردنش کامل سفت نشده بعضی وقتا درست نگه نمیداره آیا مشکل داره
- قطره پدی لاکت
سلام اقای دکتر. میشه برا نوزاد بیست روزه هر دوازده ساعت پنج قطره ی پدی لاکت داد؟ یا اینکه باید هر بیست و چهار ساعت باید پنج قطره داد؟ چون دل درد هاش شدیده و نمیشه آرومش کرد حساسیت به پروتیین گاوی هم داره
- چند قطره آدزیر
سلام آقای دکتر پسرم ۶ماهش بود براش ادزیر تجویز کردین الان ۲۴اسفند ۱۱ماهش کامل میشه همچنان همون ۳۰ قطره رو بدم ؟یا قطره دیگه باید بگیرم ؟وزنش هم ۱۳ کیلو هستش
- شربت زینک سولفات
اقای دکتر فرمودین که به نوزاد ۹ ماهه من روزی دو سی سی واسه کم اشتهایی بهش شربت زینک سولفات بدم بازم مولتی ویتامین و قطره اهنشم بدم ؟
- تداخل دارویی
سلام پسر من تب میکنه دکتر براش آزیترومایسین 200 روزی 2 سی سی نوشته اما نمیخوره بالا میاره ولی من با قطره آهن لیپوزوفر که میدم میخوره کم کم باهم تداخل ندارن؟
- گریه شدید نوزاد
با سلام و وقت بخیر. دخترم 33 روزه است و یک هفته است که شب ها بین ساعت 22 تا 24 گریه های شدید دارد. جیغ میزند. نمیتواند شیر بخورد و مدام بیقراری میکند. قطره کیدی کولیک هم بهش دادیم اما بعضی روزها با دادن قطره خوب میشد و بعضی روزها هیچ تاثیری نداشت. در نهایت احساس میکنم هر شب بعد از گریه طولانی خسته میشه و میخوابه و تا ساعت 22 فرداش خیلی اروم هست. خوب شیر میخوره و خوب میخوابه. شیر مادر هم میخوره. طبیعی متولد شده و زمان تولد سه کیلو و هفتاد گرم بوده. رشدش هم خوب بوده تا الان. غذاهای نفاخ هم نمیخورم. ممنون میشم راهنمایی کنید چه کار کنیم.
- خوراکی مجاز
سلام.پسرم ۱۰ماهش تمام شده میخواستم بدونم ازین ماه چه خوراکی هایی اضافه میشه به هرم غذاییش و تینکه گوجه فرنگی و پرتقال از کی مجازه؟
- واکسن
سلا م پسرم به خاطر اسهال شربت کوتریموکسازول می خوره و فردا واکسن ۱۸ ماهگی داره .آیا میشه واکسن زد یا خیر ؟

