Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی نوزاد هجده ماه
سلام پسرم هجده کاهش هست سه روز مداوم تب بالا داشت بعد سه روز تبش پایین اومد ولی الان اسهال داره آبریزش بینی داره شبا هم بینیش کپ میشه نمیتونه شیر بخوره سرفه خلط دار داره و عطسه بسیار و بی حاله و بی قراری میکنه
- شیر مادر
سلام آقای دکتر دخترم فقط یک ماه شیر مادر خورد.شیرم کم بود الان که دو ماه و نیمش هست شیرم خشک شده.ببلاک ۱ میخوره.اشکالی نداره؟چه کار کنم
- مشکل نوزاد ۳ ماهه
سلام دختر من خیلی از خواب میپرد صدا نباشه علت چیه
- دختر شش ماهم چند روز است که سرما خورده سرفه و بینش هم زیاد کیپ میشه قطرهسدیم کلرید میرخان فرقی نمیکرد امروز قطره نازوفرین ریختم بعدش خوابید و بیدار که شد صداش گرفته چکار کنم
- شیر خشک ببلاک آی آر
سلام آقای دکتر شیر خشک ببلاک آی آر برا رفلاکس دادن.آیا باعث وزن گیری بچه هم میشه؟؟
- شیر خشک
سلام آقای دکتر. خدا خیرتون بده که به سوالات ما جواب میدین. دختر ۲ ماهه ای دارم که به خاطر آلرژی ۲ روزه شیر خودمو قطع کردم و بهش شیر خشک ببلاک HA میدم. مشکل اینجاست که هر ۲ ساعت فقط یک پیمانه شیر میخوره و بیشتر قبول نمیکنه یا کمی بالا میاره. آیا این میزان به تدریج زیاد میشه یا باید شیر خشکشو عوض کنم؟ احساس میکنم نفخ داره معده اش با باد پُر میشه و شیر رو به سختی هضم میکنه. آیا شیر خشکی هست که هضمش راحت تر باشه و نفخ کمتری داشته باشه یا اینکه باید همچنان صبر کنم تا مقدارش کم کم زیاد بشه؟
- مشکل بعد از ختنه
سلام آقای دکتر. ضمن تشکر از شما . پسرم را در ۴۵ روزگی ختنه کردیم و الان بعد از ۵۰ روز که از ختنه شدن میگذره سر آلتش و اطراف محل ختنه کبود به رنگ بنفش هست . میخواستم بپرسم آیا مشکل داره. ممنون از شما
- چه شیرخشکی بدم.نفخ و یبوست داره
دختر ۳۶ روزه ای دارم که شیرخشک میخوره و شکمش چندروز یه بار کار میکنه که باعث اذیتش میشه و نفخ هم داره شیر خوردنی به خودش گاهی میپیچه و کلا شیر از گوشه های دهنش میریزه.خوابش کمه.و بعد شیر انگار ته گلوش شیر جمع شده چون بینی و ته گلوش انگار صدا میاد..قطره کولکیز و بی بی کر هم دادیم.چه شیرخشکی پیشنهاد میکنید.برای دفع راحت و نفخ.موقع دفع زور میزنه و گریه میکنه.گیگوز و سوپرامیل و آپتامیل و ببلاک رو امتحان کردیم.ممنون میشم راهنمایی کنید.
- سرماخوردگی نوزاد
پسرم ۵ماهشه وزنش ۸ کیلو تب میکنه و خیلی کم سرفه میکنه دکتر سفکسیم ۱۰۰ داده مقدارش چقد باید باشه؟هرچندساعت؟
- کارنکردن شکم
- سه ماهه
سلام نوزادم سه ماهشه دایمیتکون هر چند ساعت بهش بدم؟
- .
سلام آقای دکتر ببخشید شربت کید هلیکس برای کودکان 7 ماهه ضرر نداره؟
- کولیک
برای رفع درد کولیک میشه اسنامینوفن داد!؟
- امتناع از شیر خوردن
بعد سه هفته به دستور پزشك دوباره شير خودمو دارم ميدم البته كم بود با شيرافزا بيشتر شد در خدي كه فشار ميدم قطره مياد و نهيتا ١ رگ ميزنه.دخترم سه ماهس.تو اين چند روز كه به زور سينرو دوباره گرفته معمولا ميخوره ولي روزي دو سه بار بد لج ميكنه دز حدي كه تا با سرنگ از گوشه سينم شير خشك ندم اروم نميگيره..به نظرتون دليلش چيه؟اينم بگم صبح تا شب فقط با فاصله هاي نيم ساعت استراحت معمولا سينم تو دهنشه.و اينكه پيش اومده موقعي كه لج ميكنه فشار دادم اون لحظع شيرم در خدي بود كه بچكونن تو دهنش اما بازم جيغ زد تا طعم شير خشكو بچشه و بعد سينرو بگيره.به نظرتون فقط وابسته طعمش شده؟يا نه واقعا گشنگي بهش فشار مياره اون يكي دوبار كه لج ميكنه؟اخه وقتي خوابه يا تو ماشين راحت سينرو ميگيره.
- نوزاد
سلام خسته نباشید پسرمن الان یماهشه ولی اصلا خواب نداره متخصص هم بردمش گف سالمه ایا شربتی چیزی هس که بخرم بدم بخوره تا بخابه چون ازبیخابی خیلی اذیت میشه همشم بیقراره گریه میکنه چشاش ازبیخابی قرمز شده
- گرانولوم نافی باید چیکار کرد
۶ ماهه است
- سیب زمینی
سلام دخترم ده ماهشه سیب زمینی با گوشت چرخ کرده پختم بعد با غذاساز پوره میکنم دو روزه بهش میدم شبا نمیخوابه همش گریه میکنه میگیرم بغل پاهاشو جمع میکنه تو شکمش؟ممکنه به سیب زمینی حساسیت داشته باشه؟
- قطره آهن با آبمیوه
سلام آقای دکتر بچم یک هفته است که ۶ماهش تموم شده میشه قطره آهنش رو همراه با آب سیب بهش بدم؟؟یعنی یک سیب را رنده کنم و آبش را بگیرم و ۲تا قطره چکان در قطره آهنش قاطی کنم؟؟
- عفونت ادراری
سلام دخترم دچار عفونت ادراری شده است دکتر شربت سفکسیم داده به مدت یک هفته مصرف کنه .پنج روزه دیگه نوبت واکسن دوماهگی دخترم هست میخواستم ببینم میتونیم واکسن دوماهگیش را بزنیم یا باید تا پایان درمان صبر کنیم و اینکه درصورتی که واکسن زدیم باید درمان را ادامه بدیم یا نه؟خیلی ممنون
- زردی نوزاد
با سلام. نوزاد من 26 روزه است و دیروز که رفتیم متحصص اطفال چون زردی ان 6.5 بود برایش ازمایش عفونت ادرار و تیرویید نوشت.ایا نیاز به انجام هست. چون تست غربالگری نوزاد هم مشکلی نداشته

