Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرفه
سلام،وقت بخیر بچه چهار سالو نیمه دوهفته پیش ویروس گرفت سرفه های شدید میکرد شربت پلارژین و اسپری استفاده کرد دکتر گفت اگر بیشتر از یک هفته شد سرفه هاش بهش آزیترو بده الان شدت سرفه کم شده ولی گاهی سرفه پشت سر هم میکنه گاهی کم مخصوصا وقتی یه چیزی میخوره تک سرفه میزنه انگار که بخواد گلو صاف کنه سابقه تب و تشنج هم داره خواستم بدونم ایا باید بهش چرک خشک کن بدم یا نه
- قطره آهن خارجي
سیاه شدن دندون نوزاد ۱۵ماهه بخاطرمصرف قطره آهن فروگلوبین با وجود رعایت نکات لازم راهکار ازبین رفتن سیاهی دندان لطفا
- علت شیرخشک نخوردن نوزاد دربیداری وخوردن شیرخشک درخواب چیست
- مقدار دوز مصرفی آزیترومایسین ۲۰۰
سلام وقت بخیر دختر ۴ ساله من حدودا ۱۰ روز پیش به مدت ۳ شب به دلیل اسهال و استفراغ شدید و گلو درد بیمارستان بستری شد بعد از ترخیص به مدت ۱ هفته سفکسیم مصرف کرد اما همچنان سرفه های خلطی داره و آبریزش بینی هم رنگ سبز داره میتونم آزیترومایسین بهش بدم؟ وزن ۱۷ کیلو هست
- دخترم ۸سال ونیم داره و۳۰ کیلو وزن گوش درد وسرماخوردگی داره چه مقدار سفیکسبم بهش بدهم
- دندان قرچه
سلام آقاي دكتر خسته نباشيد خواهر زاده ي من ٧ سالشه شبها تو خواب دندوناشو بهم ميكشه دو سه دقيقه اي ادامه داره تك فرزنده و پسر هستش دليلش چي ميتونه باشه ممنون؟
- سلام اقای دکتر پسرم سه ماهو نیمشه الان ی هفتس مدفوع نکرده اصلا زور نمیزنه یا گریه نمیکنه بیقراریم نمیکنه که بهفمم درد داره ولی مدفوع نمیکنه چیکار کنم میشه راهنمایی کنید
- درباره شربت سفسکسیم
سلام وقت بخیرحدود سه روز پیش من پسر ۵ ماهم رو بردم پیش دکتر به علت سرفه های شدید و ابریزش بینیدکتر سفکسیم ۱۰۰ تجویز کرد ولی هر بار که میخوره استفراغ شدید میکنه و این اتفاق به فواصل متعدد رخ میدهچکار باید کنم
- کودک ۲سالم کم وزن هست
دخترم دوسالشه ۸ کیلوعه میشه شیر خشک اپتمیل بالای یه سال با شیر گاو قاطی کنم ایا وزن میگیره
- وبتامین دی
با سلام و وقت بخیر درمورد تزریق واکسن ویتامین دی برای کودک پنج ماهه که قطره مولتی و آ د نمیخوره پرسیدم و محبت کردید این پاسخ را دادید(سلام
بهتر است از قطره استفاده نمایید امپول برای موارد خاص مثل اختلال جذب استفاده نمایید.) ازتون ممنونم ولی به هیچ عنوان نمیخوره یعنی تزریق آمپول ضرر داره براش اگه ضرر نداره چه مقدار از آمپول و چه مارکی؟ با تشکر - سلام شبتون بخیر دختر من تقریبا هفت ماهه سرماخورده و گلوش کیپ شده و بزور شیر و فرنی میخوره و 9کیلو هستش چند سی سی آزیترومایسین بهش بدم ک از این حالت نجات پیدا کنه ،البته شربت ستیریزین روزی 2,5سی سی مصرف میکنه ممنون میشم راهنماییم کنید
- مصرف افاکسیم۱۰۰
سلام دکتر عمومی برای نوزاد۹ماهه افاکسیم و هیدروکسی زین تجویز کرده کودک تب داشت وپایین نمی اومد آیا استفاده کنم یا نه ممنون
- هفته ۱۸ بارداری و کیست داخل سر بچه
من هفته ۱۸بارداری رفتم سنو گفته دو کیست ۴ میلی در سرجنین هست میخواستم بدونم رفع میشن اگه رفع شدن دیگه امکان برگشتشون وجود نداره؟ اگه میشه راهنمایی کنید دارم از نگرانی میمیرم البته آمنیوم سنتز هم شدم بخاطران تی بالا گفته شده مشکلی نداره بچه ام.
- کمبود وزن
دخترم سه ماهشه بردم شبکه بهداشت وزن کرد پنج کیلو هستش.گفتن کمبود وزن داره.فقط شیر خشک نان ۱ میخوره.نمیدونم چیکار کنم؟
- سلام شبتون بخیر دختر من تقریبا هفت ماهه سرماخورده و گلوش کیپ شده و بزور شیر و فرنی میخوره و 9کیلو هستش چند سی سی آزیترومایسین بهش بدم ک از این حالت نجات پیدا کنه ،البته شربت ستیریزین روزی 2,5سی سی مصرف میکنه ممنون میشم راهنماییم کنید
- در باره سرما خوردگی
سلام خسته نباشید. ببخشید من دخترم یک سال و نیمشه گفتن یه وبروس سرما خوردگی اومده دخترم الان فک کنم از اون ویروسه گرفته میتونید کمکم کنید؟
- ترس یا خفگی
سلام من دوازده روزه واکسن دخترم زدم تو واکسنش تب سنگینی کرد بعدش چهار روز شکمش کار نکرد بعد چهار روز کمی کار کرد.بعدش دوباره پنج روز کار نکرد غروب هفت براش شیاف زدم و دوساعت بعدش کمی تب کرد ۳۸درجه لردیم دکتر گفت گوشش و گلوش سرما داره چرک خشک کن و سیتیزین داد و استا.ولی وقتی خونخ اومدیم گذاشتم پایی حالات پشت یا طاق باز شروع کرد چشش درشت کردن و دستو پاش داد بالا زد زیر گریه تا بغلش کردم اروم شد.دکتر این یعنی خفگی؟یاترس؟امروز الان چهار روز گذشته از اون روز دوبار دیگه دیدم برا همین دیگه به چپ و راست میخوابونم نم
- سفالکسین
با سلام نوزاد من ۲ ماه و ۲۰ روزشه،گوشش درد میکرد براش شربت سفالکسین هر ۸ ساعت ۲.۵ سی سی گرفتن،تا چند روز باید بهش شربت بدم؟؟؟
- سرماخوردگی وابریزش نوزاد
سلام دکتر خسته نباشین نوزادنه ماهه ام سرماخورده ابریزش بینی باسرفه میکنه سینشم خس خس میکنه بردمش دکتر شربت زادی کید بهش داد ولی خوب نشد بنظرتون برای ابریزش بینیش قطع بشه بهش چه دارویی بدم ممنون میشم اگ راهنماییم کنین
- تغذیه
با سلام اقای دکتر نوزاد دارم که تازه وارد ده ماهی شده است و نزدیک به سه روز است که اصلا میل به هیچ چیز را ندارد وکلا بی اشتها شده وبا قاشق اول حالت تهوع میگیرد و قطره ی میم هم به او میدهم چیکار کنم تا حالت تهوع خوب شود و دوباره اشتها به غذا پیدا کند

