Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تجمع هوا در روده پسر ۴۰ روزه
سلام من پسرم چهل روزه هست و به دلیل تجمع هوا در روده عمل شده و الان دائما برای دفع ادرار و مدفوع شدیدا گریه میکنه چه کنم میتریم از خونه ببرمش بیرون
- شیر خشک
آقای دکتر میشه کمکم کنید بچه سه ماهه شه ولی شیرم کنه چه شیر خشکی بهش بدم
- تاثیر قطره بی بی کر
سلام. پسرم سه ماهشه. از ۲۰روزگی قطره بی بی کر رو ۵قطره صبح ۵قطره شب بهش میدادم بهمراهذروزی ۴بار قطره کارمنت هربار ۵قطره.خیلی خوب بود تا ۲هفته پیش که انگار دیگه بهش اثر نمیکنه. گریه میکنه دل پیچه داره. چی کار کنم؟آیا دز داروها کم شده براش؟
- گردن
با سلام دختر من ۱ ساله است از ۳ ماهگی احساس کردم گردنش را کج میگیره چند تا متخصص بردم هرکدام یه نظر دادن که متفاوت بود در ۹ ماهگی پیش فوق تخصص ارتوپدی کودکان آقای دکتر تحریریان در اصفهان بردم ایشون معاینه کردند و گفتند مشکلی نداره ولی مداوم میبینم که دوست داره به سمت راست گردنش را کج بگیره اما گاهی صاف و گاهی به سمت چپ میگیره که خیلی این شکل کم اتفاق می افته می خواستم بدونم آیا ممکن عادت به کج گرفتن پیدا کرده باشه . با تشکر از شما
- سوپ
سلام. خسته نباشید. میشه سوپ نوزاد رو امروز بپزیم. و در یخچال نگهداری کنیم و فردا هم بهش بدیم؟ یا حتما باید هر روز تازه پخته بشه؟
- تب نوزاد يك ساله
سلام نوزاد من يك سال دارد وبه دليل در اوردن دندان دوروز اس كه تب مى كند براى قطع تب چه كنيم؟
- برگشت کمر به عقب
سلام آقای دکتر نوزاد ۴۵ روزه ای دارم امروز تو میهمانی بغلت غفلت یک لحظه کمر بچه به عقب برگشت و گریه شدیدی کرد ولی بعد از آن آرام شد خواهش بگید آیا مشکلی پیش آمده نیاز به ویزیت دارد یا خیر
- ترشحات بینی
سلام اقای دکتر یه دختردوماه ونیمی دارم که سرماخورده چندروز قبل اوردم پیشتون بهش یه شربت ازیترماسین دادید وگفتیدتا 5روزبهش بدم تادیشب بهش دادم الان ازدیروز تاحالا ترشحات بینیش زیاد شده وحالت چرک کرده داره وبینیش هم خس خس میکنه فکرکنم سرماخوردگیش بهترنشده الان چیکارکنم شبا نمیتونه درست نفس بکشه
- زردى پسرم يك ماهشه
پسرم يك ماهشه رو دماغش و كنار چشمش زرد يه كم هم زمينه داخل چشمش زرد روز اول ك بدنيا اومد زرديش رو ١٢بود با نور مهتابى ك كرايع كرديم اومد رو ٧بعدش باز برديمش با استفاده از دستگاه گذاشت رو پيشونيش اومده بود روى ١٠بهم گفت شبر بدش ديگه خوب ميشه حالا نگران شدم ١ماهشه هنوز خوب نشده هيچ داروى هم تجويز نكرد .چيكار كنم ؟توى اين ويروس كرونا هم ميترسم بچمو ببرم دكتر .واقعا خيلى نگرانم . ايا ب مغزش اسيب وارد نميكنه الان يك ماع هنوز اين زردى رو داره؟ چه دارويى بش بدم؟ميتونم از داروهاى عطارى استفاده كنم .؟
- مدفوع نکردن نوزاد
سلام، آفای دکتر، نوزادم چهل روزه است، الان 5 روزه که مدفوع نکرده، هیچ علائمی از بی قراری یا دل درد نداره، ممنون میشم بابت درمانش راهنمایی بکنید.
- قطره آد
سلام آقاي دكتر من امروز تازه متوجه شدم كه قطره آد كه ب دخترم ميدادم طبق چيزي كه روي قوطي زده ٢٥قطره امروز شمردم ٢٠ قطره ميشده اشتباه زدن يعني تا الان هر روز ٢٠ قطره ميخورده دخترم ٥ ماهشه
- اکو قلب نوزاد
سلام دکتر نوزاد وقتی شیر می خورد حالت خفگی به دست می زند ولی وقتی قطره بیتی سیم کراید داخل بینی بگذاریم به مدت 6 ساعت یا بیشتر خوب می شود ولی دوباره از قطره استفاده می کنیم وقتی خفگی بهش دست می زند عرق یا آبی نمی شود نیاز به اکو درمانی هم دارد؟
- جوش زدن سینه کودک
سلام من دوتا دختر دوقلو دارم که زیر چشم یکیشون جوش سفید زد و از بین رفت ولی اون یکی قل روی سینش زده از بین نرفته آیا خطرناکه
- پسرم ۸ماهشه تب داره میخواستم بدونم ایرادی نداره از شیاف و قطره آستامینوفن همزمان استفاده کرد
- قرمزی مقعد نوزاد ۹ ماهه
سلام خسته نباشید... نوزاد نه ماهه دارم ک دور مقعدش قرمزه و رفته به رفته بیشتر میشه میخواستم ببینم چیکار کنم
- عوض کردن شیرخشک نوزاد
سلام آقای دکتر نوزاد من ۱۹ روزه هست ومن بهش شیر آپتامیل پرونوترا میدادم احساس کردم خیلی نفخ داره بخاطر همین بهش ببلاک دادم فقط برای یک روز .ولی الان خیلی بی قراره وتو ۲۴ ساعت ۴ساعت هم نخوابیده باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
- تب بیحالی
باسلام دختر ۱۱ ماهه سرماخورده فقط تب و بیحال هستش دکتر براش شربت دیفن هیدرامین و شربت استامینوفن با شربت سفکسیم مشکلی نداره نگرانم
- قطره نفخ شکم
سلام وقت بخیر دکتر به نوزادام بخاطر نفخ شکم قطره داد روی قطره نوشه زیر شش ماه ندهید نوزادام ۲۱ روزش است مشکلی نیست بهش بدم باتشکر
- یبوست نوزاد
سلام دکترمن یک نوزادیک ماه وشانزده روزه دارم که شیرخودمومیخوره روزی دوباردودرجه شیرخشک نان اپتی پروبهش میدم کمکی ازیک ماهگی مدفوعش بشدت ابکی ورقیق شدوهربارپوشکشوبازمیکردم امکان نداشت تمیزباشه خودم براش قطره پدی لاکت گرفتم چندروزی بهش دادم بهترشدقط کردم بعدیک هفته الان بجای دفع فقط چندقطره ابکی زردرنگ داره دیگه مدفوع نیست همون انگارادرارزرده روپوشکش درحالی قبلامدفوعش طبیعی بادونه های سفیدرنگ بودتشخیصتون چیه خوابش خوبه ادرارش طبیعیه اشتهاشم خوبه گریه شدیدواینام نداره
- تب پایین وبی حالی نوزاد
سلام پسرم 54روزشه.تا 40 روزگی خوابش خییییلی کم بود توی 40روزگی شب ساعت 12و نیم بهش شیر دادم خوابید.هر شب با صدای گریش بیدار میشدم و بهش شیر میدادم.یهو از خواب پریدم دیدم 5صبحه و بچه برای شیر بیدار نشده و چه میدونم شایدم من خوابم سنگین بوده نفهمیدم.دیگه هر کاری کردم بیدار نشد که شیر بخوره و فقط خودش رو کش و قوس میداد.گذاشتمش سر جاش دوباره هفت صبح پاشدم بازم بیدار نشد اما تو خواب بهش شیر دادم خواب بود تا1 ظهر که بیدار شد و شیر خورد و روی تشکش گذاشتم بازی ام کرد دوباره ساعت 4 خوابید 10شب بیدار شد..بعدش خوب بود.اون روز گذشت که دوباره توی 51روزگی خوابش اینجوری شد و همش بی حال بود.اینم بگم یه وقتایی تو روز چشماش رو این ور اون ور میچرخونه و لبخند میزنه البته این کارش تو خوابه اما با چشم باز. یا این که تو بیداری خیره میشه به جایی.که خودمم اینجوری ام.که به اصطلاح میگیم چشمش راه گرفته..اما من هیچ مشکلی ندارم.چند روزم هست خیلی بد شیر میخوره همش زیر سینم خوابش می بره.از 20روزگی هم شیرش رو بالا میاره نمیدونم رفلاکس داره یا چی..باید بعده شیر حتما نیم ساعت نگهش دارم..بعده شیرخوردن که رو شونه ام نگهش میدارم خیلی سرو صورتش رو بهم میماله و بی قراره.سرفه ام میزنم خس خس سینه ام داره.وقتی شیر میخوره تو بغلم خس خسش رو از پشت سینش قشنگ متوجه میشم.توجهش بهم خوبه وقتی باهاش صحبت میکنم لبخند میزنه قان و قون میکنه.گردنش رو از الان خوب بالا نگه میداره.وقتی بغلمه پاهاش رو فشار میده روی پاهام و روپاش وایمیسه..اما خییییییلی نگرانشم یه جورایی دارم دیوونه میشم افسردگی گرفتم و همش در حال سرچ کردن توی گوگلم..بچمم زردی داشت بعده3روز که به دنیا اومد روز پنجم که غربالگری بردم درمانگاه نشونش دادم زردیش 9بود گوشه ی چشمش هم زرد بود گفت فقط مدام شیرش بده.تا 10 12روز زرد بود بعدش خوب شد اما گوشه ی چشمش بعداز 40روزگی به مرور خوب شد..نمیدونم همش گیجم سردرگمم خودمم دارم تلف میشم.تروخدا راهنماییم کنید😭

