Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی
سلام جناب دکتر، پسرم ۴.۵ سالشه پیش شما میارمش، الان امکان آوردنشو ندارم، یه کم از دیروز سرفه میکنه علایم و مشکل دیگه نداره اصلا، فقط چون شربت ریسپریدون چند روزه شروع کرده به خورون بخاطر عدم توجه و تمرکز اشکالی نداره شرفه سرفه بهش بدم
- شیاف
سلام آقای دکتر بچم 20 ماهشه تب کرد دکتر گفت تایلوفن هر 4ساعت 6 سی سی استفاده کنه اگه تبش زیاد بود همزمان شیاف هم استفاده کنه میخوام بپرسم بنطرتون استفاده هنزمان مشکلی نداره؟
- درموردتبکودک
دخترم دوسال ونیمه هست چندردزه تب بدون علامت داره بردم دکتر گفتن عفونت داره چرک هشک کن داده ولی تا ثیری نذاشته
- مکمل برای افزایش اشتها
سلام آقای دکتر پسرمن ۳سال ونیمش هست اصلا هیچی نمیخوره چه مکملی بدم بهش؟ وزنش هم خ پایینه ۱۱کیلو هست ولی قدش خوبه۱۰۴سانت
- دارو در هنگام شیردهی به کودک
سلام من کودکم 8 ماهشه و شیر خودم و غذا میخوره آیا اگر از شیاف واژینال مترونیدازول استفاده کنم چون کودکم رو شیر میدم ضرر برای کودکم نداره؟؟
- تفسیر ازمایش
سلام مدفوع بچه من که ۸ ماهشه یه هفتس ابکی وازمایش مدفوع نوشتن براش توازمایش rbc و wbc هردو 1-0 بود میخواستم بدونم یعنی چیه
- کیپ شدن بینی کودک
سلام آقای دکتر.خسته نباشید سوالی پرسیده بودم در مورد مصرف فنازولین برای کودک زیر دوسال لطف کردین پاسخ دادین.بچه من پانزده ماهه هست و در طول شب بینیش کیپ میشه و دمای صبح ذخیلی بدتر و هیچ مشکل دیگه ای ندارم توصیه شما چیه تا کیپ شدن بینیش بهتر بشه.ممنون
- تب داخلی
سلام اقای دکتر تشخیص تب داخلی چجوریه؟؟؟یعنی از کجا بدونم تب داخلی داره؟؟ ممنون
- قرمزی مقعد
سلام و وقت بخیر کودک بنده سه سالش هست تقریبا دو ماهه که مهدکودک میره و جدیدا در ناحیه مقعدش قرمزی شدید دیده میشه و زمان اجابت مزاج میترسه و میگه درد میاد در حالیکه مدفوعش کاملا طبیعیه ولی چند وقتیه که تا پنج روز طول میکشه که دفع انجام بده ولی قبلا حداکثر سه روز بود حالا نمیدونم محیط مهد کودک باعث این مشول شده و یا چیز دیگه ای ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- با سلام و احترام
با سلام و وقت بخیر.پسرم ۸ ساله هست و از مهرماه دچار گوش درد و گلودرد میشد که از مهرماه تا الان (بهمن) پنج دوره آنتی بیوتیک مصرف کرده ولی بعد از هربار مصرف دو سه روز بعد مجددا گوش درد و... می گرفت که پنج دوز پیش بردیم ازمایش گلبول سفید ۱۸ و ESR 2+ بود که قبل از کشت خون انتی بیوتیک حدسی تجویز کردند ولی تاثیر نداشت و در ازمایش نشان داد گلبول سفید ۲۰/۴ شده و ESR شده ۴+ . بعد از ان نوع انتی بیوتیک را تغییر دادند که ظرف دو روز گلبول سفید شده ۱۳ و ESR شده ۲+ نتیجه کشت آمده و منفی است.عکس عفونت سینوس و گوش را نشان می دهد. ایا احتمال بدخیمی مطرح است؟و اگر بله باید چه اقداماتی جهت قطعی شدن تشخیص انجام داد؟
- درد پای دختر دو ساله
باسلام و احترام
دخترم دوسال و دو ماه سن دارد
بعض وقتها مخصوصاً شبها میگویید پا یا زانویش درد دارد
علت چیست
پیشاپیش از لطف شما سپاسگذارم - انتی بیوتیک
سلام دخترم ۳ سالشه سرما خورده بود الان هیچ مشکلی نداره بجز سرفه های خلط اورک شربت مشابه پروسپان میدم بهش بینیش هم پرمخاطه یه چرک خشک کن میگین ک سرفه و بینی و بعضی وقتا گوش دردشو خوب کنه ممنون
- تخم بلدرچین
سلام دکترخسته نباشیدببخشیدمن هرروزبه پسرم که سالو۵ماهشه دوتاتخم بلدرچین ناشتابدم ضررداره؟؟ هرروزبهش بدم اشکال داره آخه کوچیک بوداثلابهش ندادم میگن خیلی برای رشدوهمه چیز کودک خوبه ممنون میشم راهنماییم کنیدخداخیرتون بده
- فرو گلوبین
سلام استاد برا دخترم که یک سال ونیمشه قطره آهن فرو گلوبین تجویز کردین میخواستم بدونم روزی چند قطره بهش بدم
- افتادن نوزاد یه ماهه
سلام بچه من تو دستم بود رو تشک آغوشی خاستم بزارم زمین شیرش بدم از رو تشک قل خورد با پشت سر افتاد خیلی میترسم همون لحظه گریه کرد بعد که بغلم گرفتم آروم شد الانم خوابه چکار کنم؟
- دکتر جان دختر بچه واکسنهیجده زددهروزاستدیگرنمیتواندسرپابهایستادلطفاپاسخیماه زد
- ایامیتوان شیرخشک راباشیرپاستوریزه قاطی کردوبه کودک۱ساله ونیم داد.
کودک
- اسهال استفراغ
سلام پسرم چن روز پیش اسهال و استفراغ شدید داشت بعد چن روز تب کرد و دوباره اسهال و استفراغ داشت الان دو روز گذشته تبش قطع شده ولی دوباره بالا اورده چکار کنم؟
- امپول بتا
سلام روز خوش آقای دکتر پسرم ۱ ماهه دیگه ۴ سالشه وزن حدودا ۱۷ قبلا امپول بتا کامل تزریق کرده علائمی نداشت آخرین بار که تزریق کردیم رنگ صورتش چند روز سفید شد رنگپریده شد و بعدش اسهال شد آزمایش دادم عفونت داشت نمیدونم ب امپول بتا ربط داره یا نه الان دوباره می تونم امپول بتا تزریق کنم؟و با این وزن ۱/۲ بتا تزریق کنم یا بتا کامل چون دو تا پزشک با دوز متفاوت تجویز کردن خیلی ممنون
- دوز داروی مصرفی
سلام وقتتون بخیر، پسرم ۷ساله ست و ۱۷ کیلوه ترشحات بینش سبز رنگ و غلیظ بود و گاهی تک سرفه خشک داشت.دکتر داروی فارمنتین ۶۴۳ و نئوتادین تجویز کردن ولی دوز مصرفی رو ننوشتن اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید ،ممنون.

