Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- خوابیدن مداوم نوزاد و بی حالی
سلام , نوازداد ۲۲ روزه ما حدود ۲ روزه هست به صورت مداوم خوابه به صورتی که برایشیر خوردن باید به زور بیدارش کرد و همش خماره نمیدونیم علتش چیه
- شیر خشک
سلام اقای دکتر نوزاد سی روزه دارم که شیر خشک آپتامیل پپتی یک میخوره به خاطر حساسیت گاوی که داره ولی شدید نفخ میکنه. چیکار میتونم بکنم؟
- ایا برای اسهال کودک ۲۰ماهه باوزن ده کیلو شربت سفیکسیم ۱۰۰ ومترونیدازول باهم میشه استفاده کرد؟
- پوست
سلام آقای دکتر پسرم ده ماهشه پوست صورتش به اندازه یک سانت وگردازدو نقطه قرمز وزبرشدبردم دکتر داروکلوتریمازول وهیدروکورتیزون دادن چندروز کمرنگ شدباز بااینکه دا رومصرفی قطع نشدبازم پررنگ شده بازپمادچشمی هیدروکورتیزون زدیم امافرقی نداره به خاطر سردی هوا دکتر رفتن برام مقدور نیست آیا جای نگرانی هست در ضمن این تاول فقط روصورتش هست وجای دیگه بدن درگیر نیست
- واکسن ۱۲ماهگی
با سلام خدمت آقای دکتر خسته نباشید میخواستم بپرسم واکسن ۱۲ ماهگی میشه یک هفته به تعویق انداخت؟
- زور زدن هنگام ادرار و مدفوع
با سلام،دختر بچه ای حدود ۲۵ روزه دارم که بعضی اوقات فشار زیادی به خود آورده و زور می زند و گویا احساس تحمل درد و بیتابی میکند،این وضعیت فکر میکنم بیشتر هنگام دفع ادرار و مدفوع رخ می دهد و حدود نیم ساعتی هم به همین وضع می باشد تا که آرام می شود،لطفا راهنمایی نمایید?!
- واکسن
تصادف کردیم و جمجمه بچم از چهار جا شکست و خونریزی داخلی کرد دو ماه و ده روز گذشته از اون حادثه موقع تصادف دو ماه داشت آیا با این شرایط میشه واکسن چهار ماهگیشو زد ترس اینو داریم ک بخاطر واکسن تب و تشنج کنه و واسه مغزش ک آسیب دیده مشکل پیش بیاد
- شیر خشک
ببخشید منظورم از سوال این بود که الان برای درست کردن غذاهاش از چه شیری استفاده کنم؟شیرگاو یا همون شیرخشک بازم؟ممنون از پاسختان
- استفراغ
سلام نوزادی۳ماهه دارم که ازیک ماهگی به بعدهر روز استفراغ میکند گاهی روزی یک بار گاهی ۲بار.استفراغش هم خیلی زیاده به حدی که تمام لباس های خودش ومنوکثیف میکنه،شیرهم زیاد نمیخوره خودم هم ازترس این که استفراغ کنه بهش شیرکم میدم.دلیل استفراغش چیه من مسائل بهداشتی روهم رعایت میکنم
- کولیک ودل درد ونفخ وشیرخشک
سلام خسته نباشیدنوزاد من 54روزشه کولیک داره گریه میکنه دستشویی نمیتونه بکنه روزی یبار با زور واینکه الان شیر خشک نان اچ آ میخوره صورتش خشک شده دونه های قرمز زده واحساس میکنم این شیرخشک سیرش نمیکنه اصلا خواب نداره بچه ام10دیقه 10دیقه چرت میزنه اما شبا خوب میخوابه
- دستگاه تناسلی نوزاد
سلام نوزاد من پنجماهشه ناحیه تناسلی ی ماده سفید رنگی داره. امروز متوجه خون در قسمت ... شدم چجوری این ناحیه رو میشه تمیز نگهدداشت و اون ماده سفید رنگ رو پاک کرد؟؟؟
- شیرخشک
باسلام نوزاد ۳ ماهه ای دارم که نارس بدنیا آمده و روزی ۳ وعده شیر خشک میخوره میخواستم بدونم تو هر وعده چند سی سی باید به نوزاد بدم که به شیر خودمم لطمه نخوره وزننوزاد ۴ ونیم کیلو هست
- سنگ کلیه نوزاد دو ماهه
سلام.نوزادی دو ماهه دارم که هر دو کلیه هاش سنگ داره.میخواستم بدونم شربت پلی سیترات سنگش و دفع میکنه؟
- سرفه خلط دارنوزاد۳ ماه
سلام به شما دکتر بزرگوار پسرم ۳ ماهشه دکتر بردم میگه سرمانخورده معاینشم کرد ولی بچم سرفه های خلط دار و گرفتگی بینی داره بعضی اوقات بینیشم میاد ولی قرمزی چشم عطسه نداره بیحال نیست رنگ مدفوعش معمولیه البته اکثرا یبوسته دکترش با تاکید میگفت سرما نخورده اگر نخورده پس علت سرفه خلط دار وگرفتگی واب بینی چیه اب دهانشم زیاد میده
- برآمدگی استخوانی پشت سر
نوزاد ۱۴ روزه ام از بدو تولد پشت سرش یک برآمدگی استخوانی و سفت دارد،طبیعی و نرمال است یا خیر؟ پزشک اطفال نشون دادم گفت اشکالی ندارد.
- دونه های سفید صورت نوزاد
نوزاد پسر سه و نیم ماهه م چند وقته دونه های سفید رنگی روی صروتش در اومده. روی پیشونی کنار گوش و زیر فک بعضی هاش کمرنگ و بعضی پر رنگ تره. وزنش ۷.۵ کیلو و جز بیقراری های شبانه مشکل ظاهری خاص دیگه ای نداره. به خاطر شرایط فعلی نمیخوام از خونه بیرون ببرمش. اگه ممکنه راهنمایی کنید
- سلام اقای دکتر نوزاد چهل روزه ای دارم که سرما خوردع شیر کع میخوره بالا میاره دکتر براش دارو شربت ازیتروماسین اورال با قطره pelarginو بخور نوشته بازم قطره رو که بهش میدم شیر بالا میاره
درمان زور زدن بیش از نوزاد دوماهه چیست
- یبوست نوزاد
سلام اقای دکتر ،شیر ای ار نوزاد مصرف کرد یبوست گرفت،بعد گیگوز معمولی استفاده میکنیم نفخ زیاد داره تا یک هفته خوب کار کرد بعد یک هفته دوباره مدفوع خشک داره.چه شیری مناسبشه؟
- اسهال نوزاد ده ماهه
سلام اقای دکتر بچه من ده ماهشه وزنش ۶ نیم دنیا که اومده ۳سیصد بوده اصلا وزن نمگیره دوبار کرونا گرفته الان اسهال داره قطره پروبیبی استفاده کردم روز ۵ یا۶ بار زیرش مره بااین قطره دو تا شربت چرک خشکن هم خورده ۷روز بدش اسهال گرفته چکار کنم ممنون
- مقدار مصرف شیر خشک
سلام نوزاد ما سه ماهه با وزن 3/5 میباشد و نارس بوده مقدار شیر خشکش باید چند سی سی باشد قانونی وجود دارد یا باید انقدر بدهی تا سیر شود

