Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شربت سالبوتامول
سلام پسرم سه ماهشه سرماخورده و تو گلوش خس خس میکنه دکتر بهش شربت سالبوتامول داده آیا این شربت برای طیر دوسال ممنوع هست شربت رو ادامه بدم یا نه؟
- تیروئید نوزاد
سلام و خسته نباشید،،نتیجه غربالگری تیرویید پسرم مشکلی نداشت،ولی آزمایش یکسالی که داد کمی نتیجهاش مشکل داشت ،دکترش گفت نیازی به قرص نیست، ولی بهتره با یک متخصص غدد اطفال مشورت کنم ،خواستم نظر شما رو هم بدونم Tsh=0.27 T3=1.61 T4=8.00 Ft4=1.99 T4,t3 تو رنج نرمال هستن Tsh مقداری کمه
- واکسن
سلام دخترم چهارماهشه دیروز واکسن زده ازدیشب همش هرچی شیر میخوره استفراغ میکنه تبش با تب سنج دیجیتال از زیر بغل۳۸٫۱هست و پایین نمیاد بیمارستان بردم جوابمو ندادن .میشه به جای استامینوفن بهش شیاف بزنم ؟؟چقدر شیاف بزنم؟؟
- تبریک
سلام اقای دکتر. سال جدید رو خدمتون تبریک میگم براتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم،و بسیار سپاسگذارم بابت جوابهایی که به سوالاتم دادین تا به حال. خدا طول عمر همراه با عزت بهتون بده.
- ریفلاکس
سلام دکترمن به پسر۸ماهم برای ریفلاکسش میتونم بجای قرص امپرازول۲۰روزی نصف صبحهاقطره امپرازولوبدم؟نحوه مصرفشم میگیدممنون
- شیرنخوردن نوزاد ۳ماهه
سلام نوزادم ۹۰ روزه اس و با وزن دو صد بدنیا اومد و الان چهار کیلوهست از اول هر چی شیرخشک بهش دادم دل درد شدید میشد و شیرخودمو با رعایت رژیم لبنیات بهش میدم حتی پپتی جونیور هم نساخت بهش الان چند روزه اصلا شیر نمیخوره و خودشو کش و قوس میده و مدفوعش مخاطیه و بلافاصله بعد از شیر خوردن خیلی خودشو میکشه و قوس میده و زور میزنه مشکل از چیه
- واکنش نوزاد
سلام نوزادم 6 ماهو 18 روزشه تا الان رو زمین میغلطه، میتونه بشینه، سینه خیز میره، برای گرفتن اسباب بازیاش تلاش میکنه، ارتباط چشمی داره، تازگیا به یه سری صداها یا کلمات یا حتی صدای آشناها حساس شده بشنوه به طرفشون برمیگرده، به طرف صداهای مختلف برمیگرده، اگه وسیله ای که دستشه بگیری گریه میکنه، به آهنگها هم گوش میده دو دوسشون داره، ولی وقتی اسمشو صدا میزنم برنمیگرده، یا اگه خیلی سرگرم بازی بشه هر حرفی که بزنم برنمیگرده. به نظر شما مشکل خاصیه و باید پیگیری بشه!
- خون ازرحم
نوزادپنج روزش هست ازرحمش خون وترشح خارج میشه
- سرفه
سلام پسرم ۱۶ماهشه ۴۰روز پیش سرما خورد بعد سینش به خزخز کردن افتاد البته پارسال هم اینجوری شد متخصص بردم چرک خشک کن و سالبوتامول داد خیلی هم سرفه میکرد با یه شربت سرفه خارجی خوب شد اما نه کاملا الانم که ۴۰روزه میگذره دوباره سرصبح خیلی سرفه میکنه در حدی که بالا میاره انگار که سینش خلط داره توروخدا راهنمایی کنید تو شهرمون دکتر خوب نیست اینقدر دکتر بردم خسته شدم توروخدا کمک کنید
- قطره آهن
سلام دکتر خداقوت ببخشید تاثیر قطره اهن به نوزاد چقدر هست؟من زیاد به پسرم نمیدم از شش ماهگی تا الان که نزدیک به هشت ماه هست فقط یک شیشه دادم مشکلی براش ایجاد میکنه؟باید هر روز بهش بدم؟ آخه اصلا نمیخوره همه رو پس میده
- استفراغ نوزاد
با سلام نوزاد من 26روزه است چند روزه بینیش گرفته چندبار خیلی کم استفراغ داشته ولی امشب وقتی تو بغلم خوابیده بود یکدفعه خیلی شدید وزیاد استفراغ کرد اصلا تا حالا این طوری نشده بود خطر داره علتش چیه
- دادن شیر کم چرب گاو به جای شیر خشک به نوزاد هفت ماهه و مقدار مصرف آن
با سلام به علت شاغل بودن وگذاشتن پسر هفت ماهه ام در مهد می توانم به جای شیر خشک آپتامیل اچ آ شیر کم چرب گاو استفاده کتم همراه با ویتامین آد و قطره آهن و غذای کمکی مشکلی برای نوزاد پیش نمی یاد و ودر هر وعده چه مقدار می تونم شیر کم چرب گاو رو بدم همیشه راهنمایی های شما بسیار مفید بوده است ممنون از شما
- غذا
سلام اقای دکتر ،،پسر 9 ماه و ده روزه ای دارم میخوام بهش روزانه پنیر کم نمک بدم ،،لطفا میگین مقدارش باید چقدر باشه ؟؟
- نوزاد
دخترم ۳ ماهش تلویزیون نگاه میکنه اشکال نداره برای بعدها
- علت کش و قوس های نوزاد چیست؟
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. سوالم این بود دلیل کش و قوش ها و کشیدن بدن نوزاد توسط خود نوزاد چیست ؟
- وزن کودک
سلام.دخترم 6ماهشه وزنش 6/5 عادیه.وهمیشه ساکته
- عوارض جنتومایسن
سلام دکتر فوق تخصص نوزاد برای دختر پنج ماههی من آمپول جنتومایسن سه تا تجویز کرده ماهم تزریق کردیم الان از موقعی که زدیم دخترم وقتی توی خواب هستش به صورت تیک انگشتان دست و انگشتان بزرگ پاشو شو تکان می دهد البته در خواب و در طول خواب یعنی هر چقدر که بخوابه در طول خواب این طوری میکنه ممکنه از عوارض جنتومایسن باشه ؟آیا خود به خود خوب میشه ؟چیکار کنیم حالا لطفاً راهنمایی کنین ممنون؟در ضمن این آمپول رو واسه تبش نوشته بود آبی که ادامه دار بود
- سنگ کلیه نوزاد
سلام ببخشید دخترم تو سه ماهگی سونو داد در کلیه چپ ناحیه اکوژن به دیامتر ۴میلیمتر و۳میلیمتر دیده شده و در پنج و یازده روزش باز سونو داده که در کلیه چپ ضایعه اکوژن به دیامتر 4-2میلیمتر دیده شده و کلیه راست دو ضایعه اکوژن به دیامتر ۲و۱ میلیمتر ک مطرح کننده میکرولیتیاز دیده میشه .راه حل چیه ؟
- عفونت ادراری
سلام. دختر من ۲۴روزه است. عفونت ادراری داره پزشک براش سفکسیم تجویز کرده روزی یک سی سی به مدت ده روز. ایا این پرمان موثره. باتوجه به اینکه زردی داره و کولیک شدید.
- درمان خلط وسرفه
سلام آقای خسته نباشید تشکر میکنم از راهنمایی های خوبی که ب ما والدین میکنیم قبلا هم مزاحمتون شدم من نوزادم عفونت سینه داشت دکتر سفیکسیم داد تا پنج روز بهش دادم الان نفسش خوب شده گفتم تند تند بود خس خس سینه هم نداره فقط ی کم خلط گلو و ی کم سرفه میگن سرفه کنه برای خلط گلو بهتره و از روزی هم ک ب دنیا اومده عطسه میکنه الان هم داره یعنی پشت سرهم دوبارو عطسه میکنه الان از قطر بینی استفاده میکنم دکتر بهش داده قطره ناپریزول آیا این قطره مناسب هست آیا نیازی ب داروی دیگه نداره لطفا راهنمایی بفرماید ممنون میشم نوزادم الان دوماه و هیجدروزشه

