Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- جوجه محلی
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر من دخترم ۷ماهش تموم شده سوپ نمیخوره اما برنج دوست داره به نظرم از گوشت گوسفند خوشش نمیاد میتونم داخل سوپش گوشت جوجه ی محلی بریزم؟؟تأکید من روی آینه که جوجه ی محلی اشکالی ندارد؟؟
- سلام آقای دکتر پسرم واکسن ۴ ماهگي شو زدم مریض شده خیلی سلفه میکنه سینه اش. خسخس صدا میده چیکار کنم دکتر هم بردم دستگاه بخور گرم داده
سینه اش صدا میده شیر هم خوب نمیخوره
- فاویسم
سلام وقت بخیر.دختر من 7روزش هست که بهداشت پس از غربالگری تماس گرفت که مبتلا به فاویسم هست ما خیلی نگران این موضوع هستیم.لطفا راهنمایی کنید که آیا این بیماری رو زندگی تاثیر داره..و اینکه درمان پذیر هست؟ یا همیشه تا آخر عمر باید مراقب بود؟
- سرماخوردگی
نوزاد حدود سه ماهشه. خیلی وقته یه سرماخوردگی خفیف داشت که سینش خس خس میکرد و خرخرم داشت. الان سرماخوردگیش بیشتر شد سرفه هم داره
- اسهال و و استفراغ نوزاد سه روزه
سلام بچم از ساعت۱۲تا الان که چهار هست بیداره اصلا نمیخابه تورو خدا گمک کنید همش اسهال زرد داره و بالا میاره و همش گرسنست
- یبوست نوزاد ده ماه
سلام آقای دکتر نوزادم ده ماه و نه روزش هست و از چهار ماهگی یبوست داره چی کار کنم چی بهش بدم یبوستش برطرف بشه اصلا اسهال نشده تو این ده ماه؟
- خشکی مقعد
سلام و عرض ادب نوزاد سه ماه من از حدود دوماه پیش جوشهای ریزی جلوی مقعد دارد که برجسته و خشک هستند لطفا راهنمایی بفرمایید
- دولیکو سفالی
سلام من نوازدم ۳۳ هفته دنیا اومد الآنم نزدیک به ۳۵ روزه در آن ای سی یو هستش مدل سرش خیلی بد شده پیشونی برآمده و از پشت هم کشیده شده الان خیلی میترسم این مشکل ذهنی نداشته باشهدر بارداری سونو گفت دولیکو سفالی هست ۶۶ درصد این خودش درست میشه یا نه
- موهای زاید دستگاه تناسلی نوزاد
با سلام.نوزاد ۵ ماهه بالای ناحیه تناسلیش موهای زائد روییده پزشک معالجش آزمایش هورمونی وتخصصی نوشت انجام دادم جواب مشکلی نداشت.پس علت چیست؟
- حساسيت ب پروتيين گاوي
سلام و خسته نباشيد. نوزاد پسر سه ماهه دارم كه از بدو تولد روزي حدود سي بار ب صورت اسهالي با حجم بسيار كم دفع داشت. وزن گيريش خوب بود. دكترا گفتن مهم نيس.از حدود چهل روزگي رژيم لبنيات گاوي گرفتم. ب طور كامل تمامي لبنيات و مواد غذايي كه در ان از لبنيات استفاده شده و حتي گوشت گاو و روغن حيواني رو حذف كردم. پسرم بعد از حدود چهار هفته از رژيم شكمش روزي پنج شش بار ب صورت اسعالي و كاملا ابكي كار ميكرد با حجم زياد. مجدد ب دكتر مراجعه كردم. گفتند طبيعي هست. حدود دو هفته قبل رگه ي خون در اسهالش ديدم كه مجدد خودم كليه ي ميوه ها و سبزيجات و گرميجات و ادويه رو حذف كردم. اسهال پسرم ب صورت بلغم و موكوسي هست. گاها همراه رگه هاي خون. ازمايش مدفوع و كشت مدفوع نرمال بود. مجدد ب متخصص اطفال مراجعه كردم. گفتند ستريزين بده وآپتاميل پپتي جونيور. ولي متاسفانه پسرم ب هيچ عنوان شيشه رو قبول نميكنه و من نميتونم شير خودم رو حذف كنم. از پانزده روزگي ب صورت مرتب پدي لاكت هم مصرف ميكنه. الان حدود دو هفته شده. كم شير ميخوره. حجم ادرارش خيييلي كم شده. و همچنان روزي سه چهار بار با حجم زياد اسهال ميكنه. و وزن نگرفته در اين دو هفته. سونوي كليه هاش و كشت ادرارش و ازمايش ادرارش نرمال هست. سوال؟ايا شير خودمو ادامه بدم با حدود هشت هفته رژيم سفت و سخت و عدم نتيجه گيري؟؟در حالي كه نوزاد شيشه رو قبول نميكنه زينك سولفا بدم يا زينك گلوكونات؟؟ اسهال طولاني اسيبي ب گوارش نوزاد وارد نميكنه؟؟
- سرفه نوزاد 20 روزه
سلام نوزاد من 21 روزشه از روز اول تولد عطسه داشت دکتر اطفال گفت معاینش کرد و گفت مشکلی ندارد الان چند روزه سرفه میکنه اونم مرتب نیست مشکلش چیه احتمال داره سرما خورده باشه؟؟
- وزن کم نوزاد
دخترم با وزن ۲۶۰۰ به دنیا آمده والان که ۴ ماه و چند روزش هست، ۴۷۰۰ وزنش میباشد. شیر خودم رو میخوره. به خاطر کمبود وزن آپتامیل pdf هم میدم. اشتهاش کمه شب تا صبح نمیخوره.
- چه دارویی؟
با سلام و احترام آقای دکتر دختر من سه ماه و نیم داره فکر کنم الان چهار و نیم کیلو باشه بدو تولد 1730بود هشت ماهه به دنیا اومد میخواستم بدونم چه داروهای واجبی باید بخوره موارد زیر رو میخوره یک روز درمیون اسید فولیک نصف میخوره روزی یک سی سی آد و یک روز در میون زینک نیم سی سی به خاطر کرونا از خونه در نیاوردمش یک ماه دکتر نبردم ممنون از لطف شما
- سر دختر دو ماهه
سلام اقای دکتر
دختر من دوماه به دنیا اومده سرشو صاف نمیذاره چیکار کنم میشه راهنمایی کنین - خرخر سینه
فرزندم 9 ماهشه از روزی که به دنیا اومده سینش یه صدای خرخر داره وهنوزم خوب نشده چکار کنم
- یبوست
سلام آقای دکتر. وقتتون بخیر. حنا خانوم ما سه ماه و 16 روزشه. دو هفته پیش سرما خورده بود که شما بهش آزیترومایسین دادین و خوب شد. الان ی هفتست که مدفوع نکرده. بهش همونطور که گفته بودین دو بار 30 سی سی آب با ی قند توش دادیم. دور نافشم ماساژ دادیم با روغن زیتون ولی دستشویی نمیکنه. خودمم آلو خوردم. سری پیش که ی هفته ندفوع نکرده بود شیاف گذاشتم دستشویی کرد. الان میترسم شیاف بزارم ضرر داشته باشه براش. باید چکار کنیم؟ اگه لازمه دوباره بیاریمش مطب. شیر مادر میخوره خوبم میخوره. بعضی وقتا دل درد داره که گریپ میکسچر میدم بهش روزی 3 بار.شما چی دستور میفرمایید؟ سپاس
- بیرون ریختن بدن
سلام خسته نباشید.. دخترم دو ماه اش است گلونش عفونتی شده میتوانم اموکسی سیلین بهش بتم یا خیر اگه چی مقدار ممنون
- دخترم پاهاش رو میندازه روهم و زور میزنه
سلام چند روز پیش پیام دادم راجب دخترم سوال پرسیدم گفتم دخترم پاهاش رو میندازه رو هم و زور میزنه و عرق میکنه.امروزبردمش پیشش متخصص گفت ب این کار میگن خودارضایی اما دخترم ب بدنش دست نمیزنه چطور ممکنه
- سرما
سلام و خسته نباشید آقای دکتر من سرماخوردم و بچم 20 روزشه و شیرمادر میدم چه دارویی میتونم استفاده کنم که برای شیردادن مشکلی نداشته باشه؟
- شیرخوردن نوزاد ۴ ماهه
سلام. نوزاد پسر ۴ ماهه ای دارم با وزن تولد ۳۱۴۰ و قد ۵۲ اکنون وزنش ۷۲۰۰ و قد ۶۷ میباشد. نوزادم از ابتدا ساعتی یکبار شیر میخوردم ده تا ۱۵ دقیقه. بهم گفتن با توجه به رفلاکس که داره زیاد بهش شیر میدم. آقای دکتر نظر شما چیه؟اینم بگم اگه نخوام بهش شیر بدم گریه میکنه سریک ساعت و سرشو هی میچرخونه.

