میخواستم بدونم آیا واکسن فلج اطفال تب دارد و نیاز است به کودک قطره آستامینوفن بدیم یا مثل واکسن یکسالگی بدون درد و تب است؟
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تشخیص حساسیت نوزاد به پروتئین گاوی
با سلام، نوزادی سه ماه دارم که دچار کهیر در دست و پا و اطراف گردن و جوش های ریز قرمز در اطراف گردن و صورتش شده که مشکوک به آلرژی به پروتئین گاوی تشخیص داده شد و آزمایش مدفوع برای ph ، مواد احیا کننده و ob انجام داد که آزمایش سالم بود، میخواهم از شما بپرسم که با توجه به اینکه متخصص آلرژی اصلا وقت خالی برای نوزادم ندارد، آیا آزمایشی به غیر از تست پوستی، برای تشخیص قطعی آلرژی وی وجود دارد؟ که بتوان با مراجعه به متخصص مثلا گوارش نوزاد درخواست انجام آن را نمود؟
- غذای کمکی
سلام اقای دکتروقت بخیر پسرم۷ماهشه غذای کمکی خوب نمیخوره دوس نداره انگار یکم ک میخوره دل درد میش بی قراری میکنه تازگی حس میکنم سرلاکم دل درد میاره یعنی بازم باید رقیق رقیق باشه؟
- شربت سیفیکسیم
سلام .دخترم ۶ساله و نیم داره وزنش ۲۷کیلو.شربت سیفیکسیم هر ۱۲ساعت چند سی سی بدهم؟
- مدفوع
سلام اقای دکتر پسرم ۱۸ ماهشه همیسه روزی یکبار صبح ها مدفوع داشته الان چند روزی هست همین که غذا میدم بلافاصله مدفوع میکنه اسهال نیست غذای و وعده های هنیشگی هست چیزی تعییر ندادم چیکار کنم
- دوز مصرف سفکسیم ۱۰۰ برای کودک ۴سال و نیم
- حالت تهوع کودک
سلام خسته نباشید اقا دکتر من دخترم ۲۱ ماهش گوشش یکم عفونت کرده و معاینه شد دکتر گفت که گلوش هم در اثر گوش ملتهب شده دکتر دارو آموکسی کولا و شربت دفین هیدرامین تحویز کردن و مدفوعش دیروز شل و به رنگ سبز لجنی بود امروز شکمش کار نکرد دیگه ولی اوق میزنه حالت تهوع داره غذا نمیخوره صبح یکم شیر اورد بالا دلیلش چیه؟؟
- شیرنخوردن نوزاد
با سلام نوزاد4 ماهه ای دارم که وزنش هنگام تولد 3 کیلو و 600 گرم بو الانم حدود 6 کیلو 200 گرمه.مشکلش اینه که موقع بیداری به هیچ عنوان شیر مادر رو نمیخوره فقط در هنگام خواب اونم حداکثر 5 دقیقه (که در طول شبانه روز مجموعا 20 دقیقه هم نمیشه) بخاطر آلرژی که داره فقط شیرخشک آپتامیل بهش میدیم(اونم سرجمع در طول شبانه روز بین 180 تا 200 سی سی) . الان چند روزیه که شیرخشکش رو هم نمیخوره. خیلی نگران عدم وزن گیری مناسبش هستیم.چند باری هم بردیم دکتر که فقط دستور غذایی برای مادرش داد که همشو رعایت میکنیم ولی فایده ای نداشت.ممنون میشم راهنمایی کنید
- سرماخوردگی نوزاد شش ماه و نیم
سلام اقای دکتر پسرم شش ماه و نیمشه.. دیروز تب خفیف داشتن... امروز ابریزش بینی و بعضی موقع ها سرفه... چی براشون تجویز میکنین؟
- ضربه و خون امدن از سر کودک
سلام.خواهرم سرش محکم خورد به لبه تیز اپن اشپزخونمون بعد یه لایه ی کوچک اما ضخیم از پوستش کنده شد حالا هم خون اومده از سرش چه کنیم
- میزان مصرف قطره های تقویتی
با سلام دختر من 2 سالشه . میخواستم بدونم بعد از دو سالگی مصرف قطره مولتی و تامین و آهن تغییر می کنه یا نه . الان از هر کدوم یک سی سی بهش میدم. با تشکر
- خرمالو
سلام،کودک یکساله دارم که خرمالو دوست داره،یه جا مطلبی خواندم که خرمالو انسداد روده میاره،میدونم که بسیار مفید است و واسه سیستم ایمنی خوبه،نظر شما چی هست بدم بهش یا نه
- کارنکردن شکم نوزاد
سلام پسرم الان یک ماهشه ولی الان مدتی شکمش خوب کار نمیکنه بعد از پنج یا شش روز
- شیرخشک
باسلام وقت بخیر از دوماهگی به نوزاد۷ماهم شیرخشک میدم با شیشه به توصیه پزشک و اول اقوام الان میخام کم کنم شیر خشکو چه جوری کمش کنم؟
- گرفتگی بینی
سلام دخترم هفت ماهه سه هفته شب تو خواب گرفتگی بینی داره سرماهم نخورده ی مقدار رفلاکس داره قبلا شیرخشک اج آ میخورد الان دوماهه نان میخوره چکارکنم خوب بشه
- سرماخوردگی
با سلام نوزاد ۲۰ روزه من سرماخورده یکم سرفه داره یکم بینیش گرفته و سینش خس خس میکنه
- در رابطه با کودکان
سلام من دخترم سه شب تب کردبعد شب سوم دوباربالا اورد بعدازصبح سه بارمدفوع کردداخل پوشکش خون بود ممنون میشم راهنمایی کنیددخترم هفت ماهه است
- شیردهی
سلام و وقت بخیر. نوزاد ده ماهه دارم. آلرژی به پروتئین گاوی داره. اما به خیلی چیزای دیگه مثل انگور و هلو و بادام و تخم مرغ و... هم آلرژی داره. در حال حاضر هم شیر خودمو شبها و شیرخشک آپتامیل پپتی ۲ رو روزها بهش میدم. میتونم دیگه شیر خودمو قطع کنم؟ چون هر وقت با خوردن یچیز جدیدی از طرف من داره آلرژی میشه و اذیت میشه.
- شربت کتوتیفن
سلام حسته نباشید من نوزاد یک سال ودوماه دارم سرماخورده عطسه و ابریزش بینی داره سرفه هم میکنه میتونم شربت کتوتیفن بهش بدم ممنونم از شما
- آلرژی
با سلام پسرم ۸ سالشه آلرژی داره سه ماه بینیش کیپ و سرفه تک توک انواع داروها استفاده شده شما چه میفرمایید ؟ شبا اذیت میشه انقد بینیش کیپه و چه غذاهایی براش ضرر داره ؟🙏🏼
- اگزما
روی پوست شکم نوزاد۲ ماه م اندازه سکه قرمزه،گاهی هست گاهی نه،صورتش هم گاهی جوش داره گاهی نه،پماد زینک میشه استفاده کرد؟ رژیم چی بگیرم؟ممنون از شما

