Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- عفونت ادرار
سلام آقاي دكتر براي اينكه دخترم هيچوقت عفونت ادرار نداشته باشه چه كاري لازمه انجام داد آيا عوض كردن پوشك بعداز هر ادرارش مانع ميشه حساس شدم روزي ٧ دفعه پوشكش رو عوض ميكنم
- فاویسم و قرص پشه
سلام برای کودک فاویسمی قرص پشه مشکلاینجادمیکند؟
- شربت ستادین جی
سلام من دو روزه به دخترم که 2 ماهه هس در حد ۰/۲۵ میلی ازشربت ستادین جی میدم هر ۱۲ ساعت سینش خر خر میکنه و سرفه میکنه آیا ضرر داره یا نه بااین دارو خوب میشه داروخانه داده
- سرماخوردگی
سلام دخترم ۴ماهشه سرفه میکنه چی خوبه براش
- یبوست کودک دود ماه و نیم
سلام خسته نباشید. من فنلاند زندگی میکنم. نوزاد من ۷۰ روزشه، ده روز مدفوع نکرد بردیمش بیمارستان تنقیه کردن و براش دارو تزریق کردن اما باز شکمش کار نکرد ، دکتر گفت از دست ما کاری برنمیاد باید منتظر بمونید و اومدیم خونه، همش بچه زور میزنه و ناله میکنه ولی اصلا نمیتونه مدفوع کنه، چیکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید ؟ سه هفته اول تولد شکمش خوب کار میکرد و روزی چند بار مدفوع میکرد، ولی بعدش خیلی سخت کار میکرد، اولش فکر کردم بخاطر اینکه در کنار شیر خودم کمکی بهش شیر خشک یکی دوبار در روژ میدم و شیر خشک رو قطع کردم و فقط شیر خودمو میدادم ولی فرقی نکرد و شکمش هر چهار پنج روز کار میکرد اونم با کمک دارو( duphalac ) و( Mallassuute). ولی اینبار خیلی زمان برد یعنی حتی دارو هم بهش کمک نکرد و ده روز طول کشید و الان خیلی درد داره ، دکترا هم میگن طبیعیه، لطفا بگید چیکار کنم؟
- یبوست کودک ۴ماهه
سلام پسر من یبوست داره الان 10روز هست مدفوع نکرده شربت لاکترز دادم شیافت زدیم هنوز جوابی نگرفتیم
- سرفه نوزادسه ماهه
با سلام. وقت بخیر ببخشید پسر من سه ماه وپنج روزه ست از دیشب سرفه می کنه سرفش هم خشک هستش منم جای هستم دست رسی به پزشک ندارم لطفاً راهنماییم کنید
- کالپروتکتین
سلام پسرم الان هشت ماهو نیمه است از یک ماهگیش استفراغ شدید بی قراری زیاد و مدفوع مخاطی خارش چشم و بینی و نفخ شدید داشت که دو ماهگی ازمایش گرفتن کالپروتکتین 500،مدفوع اسیدی و قند احیا کننده 4+بود تو هفت ماهگی مجدد ازمایش داد که خون مخفی مثبت و اینبار فقط کالپروتکتینش 370بود یک ماه قبل آزمایش کرونا گرفته بود به جز استفراغ مدفوع مخاطی بی قراری ها و نفخ شدیدس همچنان هست شیر پپتی جونیور میخوره آیا این موارد مشکل ساز هست و نگران کننده؟
- زینک سولفات
باسلام خسته نباشیدمیتونیددرموردزینک سولفات توضیحاتی بدین؟
- تغذیه
سلام جناب دکتر.وقت بخیر شرمنده یه سوال داشتم ممنون میشم که لطف کنین و پاسخ بدین.🌹 من پسر ۷ ماهه دارم بهش موز دادم رگه های ریز نخ مانند سیاه توی مدفوعش دیدم.آیا دیگه بهش موز ندم؟یا طبیعی هست؟
- واسه همه غذا ها عوق میزنه
سلام روزتون بخیر دختر من ده ماهشه سکسکه های فروان داره غذا نزدیک دهنش میبرم عوق میزنه اشتها یه غذا نداره دو ماهه اصلا وزن اضافه نکرده ولی شیر خشک رو خوب میخوره و گلوش چند وقته خس خس میکنه زینک هم دادم فرق نکرد انقدر هین غذا خوردن عوق میزنه که بالا میاره مشکلش چیه چیکار کنم
- تب و اسهال
سلام آقای دکتر ببخشید دختر ۷ ماهه و پنج روزه ای دارم از پریروز تب کرده و امروز اسهال هم شده است و غذای هم چیزی نمی خورد خیلی هم بهانه میگیرد و ببخشید بینی اش هم مرتبا کیپ است خواهشا راهنمایی بفرمائید چکار کنم ممنون میشم
- شنوایی سنجی
سلام وقت بخیر دختر سه ماه و نیمی. دارم که شنوایی سنجی سه ماهگی نبردم آیا ضروریه و اینکه الان میتونم ببرم دیر نشده به صدا ها عکس العمل نشون میده و در ظاهر مشکلی نداره
- زینک سولفات
سلام میتونمبه بچه تو هشت ماهه شربت زینک سولفات بدم
- کولیک
سلام اقای دکتر خسته نباشید.داخل سایت فرمودید کولیک نباید سبزیجات حبوبات خورد این روند باید تا کی ادامه داشته باشه من نوزادم ۳ ماه و ۲۰ روزشه تا کی نباید بخورم؟اینم بگم هنوز دل درد داره و خیلی غذاها حذف کردم .و سوال دومم اینکه میتونم نبات داغ بدم.یعنی میشه تو این سن داد چون مادرم میگه بهش بده
- شیر خشک ببلاک آی آر
سلام آقای دکتر شیر خشک ببلاک آی آر برا رفلاکس دادن.آیا باعث وزن گیری بچه هم میشه؟؟
- وزن نوزاد
سلام .دخترم سه ماه ونیم دارد با وزن 5300 .وزن تولدش 2900 بود ولی در ماه اول تا 2300 افت وزن داشت .ایا وزن فعلی اش خوب است یا کمبود وزن دارد؟
- سرفه نوزاد ده روزه
سلام نوزاد دختری دارم که روزی چهار تا پنج تا سرفه میکنه گاهی هم عطسه میکنه آبریزش بینی و تب هم نداره میخواستم بدونم این سرفه نشانهی بیماریه؟
- یبوست نوزاد
باسلام خدمت آقای دکترپسرم هفت ماهش شده ویک ماه هست که شیرخشک بیومیل ۲بهش میدم یبوست شدیدگرفته چه شیرخشکی روجایگزین کنم خوبه؟قبلابیومیل۱ میدادم بهتربود
- عفونت داخل دهان یا کیست
باسلام وخسته نباشید دختری دارم دوماه و هجده روزشه نزدیکهای یک ماه هست که داخل دهنش کیست در اورده و نمیتونه شیر بخوره اذیت میشه و شروع ب گریه کردن میکنه.پیشه متخصص بردیم میگه گوش سمت چپش عفونت داره. این هیچ تاثیر در شیر خوردنش نداره.پیش گوش و حلق و بینی هم بردیم گفته اگر خوب نشد باید عملش کنیم.شبا تا نیمه شب بیداره و روزها هم بیشتر وقتها گریه میکنه.ی راه حل مناسب بدید ممنون میشم

