Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سوال۹
سلام اقای دکتر خسته نباشید اگ نوزاد ده ماههه ای هشت ساعت ادرار نکنه غیرعادی هسش؟
- حالت تهوع
سلام دخترم ۲۲ ماهش هست چندروزه بی اشتهاس غذا نمیخوره فقط شیر میخوره و حالت تهوع داره بهش پودر امپرازول دادم ایا فقط دارو دیگه هست برا تهوعش بند یاد؟
- نشت مدفوع
سلام وقت بخیر. دخترم۸سالشه. حدود یک ماهه که نمیتونه مدفوعش رو کنترل کنه کامل هم تو لباسش دفع نمیکنه فقط نشت مدفوع داره. این اتفاق بیست الی سی بار در روز اتفاق میوفته. دیگه خسته شدیم. گاهی سفته و یبوست داره ولی گاهی هم خیس و نرمه
- دندان نیش
سلام پسر 21 ماهه دارم چندروزه اسعال شده دندان نیش هم داره درمیاره یعنی بخاطر اونه؟
- تب و عفونت
نوزاد من تب وعفونت داره خونه من بین مرزه ایران وافغانستان است که از شهر کمی دور است
- بادمجان
سلام ببخشید کودک یکساله میتونه غذای که بادمجان داره مصرف کنه با تشکر.
- اسهال
سلام آقای دگتر بچه 9 ماهه دارم الان یک هفته است شکمش روزی چند بار شل میره . دکتر بردم گفتن مشکل عفونت نداره و یا داره دندون درمیاره یا اینکه به موادغذایی الرژی داره . ماست و کمی پنیر فقط بعنوان لبنیات میدم و مرغ و برنج و سیب زمینی . شربت نئوزینک و رومنوفلور داد و دوروزه میدم ولی امروز دوباره دوبار از صبح تا ظهر شکمش رفت. شیر هم ببلاک 2 میخوره . ایا میشه به شیر حساسین نشون بده بعد 9 ماه ؟ چه جوری باید متوجه بشم از چیه؟
- مصرف همزمان شربت سرماخوروگی و شیاف استامینوفن
سلام بچم ۲ سالو ۲ماهشه تب داشت بهش سرماخوردگی و شیاف استامینوفن و همزمان استفاده کردم خطرناکه الان خوندم ک نباید باهم استفاده میکردم
- تورم سینه کودک هشت ساله
دختر هشت ساله دارم که حدود چهار ماه است که یکی از سینه هاش ورم دارم دکتر هم رفتم ولی نتیجه ای نگرفتم نگرانم دختر پوست پاهاش هم خشک میشه و یه مرور زخم میشه وبا خارش تبدیل به زخم میشه
- مصرف دارو
سلام دکتر نوزاد ۵ ماهه باید چقدر شربت اموکسی سیلین ۱۲۵ با وزن ۸ کیلو چه مقدار مصرف کند
- به جای شربت سفکسیم ۱۰۰ چه آنتی بیوتیکی می توان برای کودک ۸ ساله داد باچه مقداری وساعتش
با سلام وخسته نباشید دخترم ۸ سالشه همیشه وقتی سرما می خوره سفکسیم ۱۰۰ دکتر می نوشت ولی الان سفکسیم تو داروخانه ها نیست می تونم قرص سفکسیم ۲۰۰ رو نصف کنم بدم یا چه آنتی بیوتیکی به جای سفکسیم بدم به چه مقداری از هر چند ساعت ممنونم
- وزنگیری
سلام وقت بخیر.دختر سه سال م نیمه دارم که با وزن دو نیم به دنیا اومد.وزنگیری ضعیف و کندی داشت و طوری که تودو سالگیش ده و نیم کیلو بود به دکتر مراجعه کردم بعد از انجام آزمایشات کامل و اینکه همه چیز نرمال بود دکتر برلش قرص سیپرو تجویز کرد که پنج عدد تو یه شیشه شربت زینک حل کردم و دوماه بهش دادم و یک کیلو اضافه وزن داشت.البته قبلش کیندر و باریج رو امتحان کردیم اثر نداشت.بعد از مصرف سیپرو وزنش به یازده و نیم رسید و الان که سه سال و نیمشه هنوز یازده و نیمه با قد نود و پنج.اشتها به غذا داره و همه ی غذاهارو هم دوست داره ولی مقدا ر خیلی کمی میخوره و دیگه معدش جا نداره و حالت تهوع میگیره.وعده ها رو هم اگر بیشتر کنم وعده ی اصلی رو اصلا نمیتونه بخوره.ترسم بیشتر از کمبود ویتامین و کلسیم و کوتاهی قد و کمبود آهن ناشی از ثابت موندن.وزنشه.میترسم مشکلی براش پیش بیاد در آینده.اگر امکان داره راهنماییم کنید چکار کنم.همین روند تغذیه رو ادامه بده و کنارش بهش مولتی ویتامین و آهن خاصی بدم یا دوباره سیپرو؟واقعا عجیبه برام با اینکه غذا میخوره ولی اضافه وزن نداره فقط اینکه چون آزمایشاتش نرماله کمی خیالم راحته.به نظرتون شربت امگا تاثیری داره؟مفدار استفادش چجوریه؟تشکر از پاسخگوییتون
- خس خس کردن سینه
سلام نوزادشش ماهه دارم سینه اش خیلی خس خس میکنه دکتر هم بردم خوب نشده باید چه کار کنم
- میزان مصرف شربت ازیترومایسین ۲۰۰
سلام پسرم ۱۸ کیلو هست ازیترو ۲۰۰ رو چه مقدار باید بخوره ممنون؟
- تب
سلام پسرم۴ ساله است تبش با بوفن پایین نمیاد،ایا میتونم از شیاف دیکلوفناک استفاده کنم؟چند ساعت فاصله با بروفن داشته باشه
- لطفاً راهنمایی کنید
سلام آقای دکتر بچه من هفت سالشه سرما خورده بود بردمش دکتر ضربان قلبشو گوش دادن گفتن ببرین متخصص قلب بردیم گفتن قلبش سوراخ داره سه ماه دیگه بیارین آنژیو ولی دیگه نگفتن بیارین ای خطرناه لطفاً راهنمایی کنید ممنون.
- قرمزی دور چشم
سلام آقای دکتر وقت بخیر الان دو روزه دور یه چشم پسرم قرمز شده یکم حالتی که انگار این حشره هایی که بهش میگن دراکولا نیش زده یه حات قرمزی که انگار یه جاهاییش الان که دو روز شده داره شکل زخم میشه توی چشمش مشکلی نداره خون نیفتاده عفونت هم نکرده چیکارش باید بکنم؟ لازمه بیارم ویزیت بشه؟ یا چیزی هست بزنم خوب بشه؟
- آلرژی به پروتئین گاوی
با سلام پسر من ۱۱ماه و۲۸روز داره و دو روز دیگه واکسن یکسالگی داره از یکماهگی حساسیت به پروتئین گاوی داشت من بعد شروع غذا تا الان براش محصولات گاوی رو امتحان نکردم تخم مرغ هم تا الان بهش ندادم شنیدم واکسن یکسالگی برای بچه هاییکه حساسیت به تخم مرغ دارن خطرداره با توجه به اینکه من تست نکردم و نمیدونم آلرژی وجود داره یانه باید چیکارکنم
- یبوست نوزاد دوماهه و نفخ شدید
سلام آقای دکتر دخترم ۴۷ روزشه دوهفته است یبوست داره شیر خودم رومیخوره و پنج روزه دفع نداشته گاز معدش که با تحریک پاها و ماساژ خارج میشه بد بو هستش ...برای درمان یبوست داروی خاصی تجویز میشه؟کولیکز و کامی کالم هم برای نفخ و کولیک میخوره...
- نفخ
سلام آقای دکتر خسته نباشید برای نفخ نوزاد ۷ ماهه چه چیزی بدهیم؟ عرق نعنا بدهیم یا پدی لاکت؟

