Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نوزاد
باسلام، پسر من ۱ماه ونیمه است و برای سرماخوردگی و مقداری سینه اش صدا میدهد، دکتر برایش آزیتروماسین تجویز کرده روزی ۱سی سی به مدت ۵روز. آیا برای نوزاد من ضرر ندارد؟
- طولانی شدن زردی نوزاد
با سلام و عرض ادب . نوزاد من در تاریخ ۲۴ تیر با وزن ۲۹۷۰ گرم بدنیا اومده و در همون چند روز اول زردی داشت تا عدد ۱۲ رفت و ما در منزل دستگاه گذاشتیم اومد پایین اما باز رفت بالا.... بعد دوباره دستگاه گذاشتیم اومد پایین و مجددا ۱۱ شد..... شیر مادر رو قطع کردیم و دو روز شیر خشک دادیم اومد پایین حدودای ۱۰ و الان با گذشت تقریبا ۲ ماه از بدنیا اومدن ، نوزاد ظاهری زرد داره .... تمام تست های کبدی و تیرویید و ادرار رو هم داده سالم هست .... اما هنوز هم ظاهرش کمی زرد هست ...... لطفا بفرمایید ایا جای نگرانی هست یا نه؟ .... چه زمانی زردیش خوب میشه کامل ...؟. ایا روش درمان سریع تری داره...؟...و یا سوال دیگه نوزاد ما کاملا سفید سفید بود در بدو تولد اما از وقتی واسه زردی رفت زیر دستگاه تیره شد .... ایا پوستش دوباره برمیگرده؟
- جوویدن زبان
سلام چرا نوزاد سه ماه ی من همش انگار داره آدامس میخوره؟
- شیر خشک
سلام خسته نباشید دختر من سه ماهه است یک ماه پیش صورت وگردنش پر از جوش های ریز قرمز شد بردیمش دکتر گفتن به شیر گاو حساسیت داره لبنیاتو از غدا هام حذف کردم به خاطر کم بودن شیرم دکتر اپتامیل پپتی تجویز کرد ولی اونم به خاطر تلخ بودنش نمیخوره میخواستم ببینم ایا شیر خشکی که ضد حساسیت باشه وطعم خوبی داشته باشه است ؟لطفا راهنماییم کنید
- اسهال زرد با رگه های خونی استفراغ رفلاکس حساسیت به پروتئین گاوی کهیر و خارش بدن نوزاد نه ماهه
سلام آقای دکتر پسر من نه ماهه هستش و14 روز اسهال داره که از ابتدا دارای مخاط بود اما الان زرد رنگ و آبکی و دارای رگه های خونی هست با توجه به سونو بردم و پسرم حساسیت به پروتئین گاوی داره و رفلاکس داره دائما خارش داره دکتر براش ساشه کیدی لاکت و روتفلور با شربت دمیترون و وانلایت نوشت بعلاوه شامپو و صابون سه تار که تاثیری بر کاهش خارش و کهیر بدن بچه ام نداشت شیرخشک پسرم اپتامیل پپتی سینئو بود که دکتر بیومیل سوی نوشتن که بعد از دادن این شیرخشک کل بدن پسرم از گردن و سینه و بازو همش جوش زده که من مجدد شیرخشک قبلی رو بهش دادم الان با توجه به این داروها و این حال بچه ام من باید چه شیرخشکی به بچه ام بدم که اسهالش متوقف بشه و این جوشها و خارش از بین بره آیا نیاز به بستری هست باتشکر
- دندان دراوردن
سلام نوزاد من هم چهارماهه نشده اما همش دستش رومیخوره یا هرچی بهش بدی .ممکنه زمان دندون درآوردنش باشه؟چطور مطمبن بشم؟ میتونم بهش دندان گیر بدم؟
- تک سرفه و ۴ الی ۵ تا عطسه در روز
با سلام و احترام.نوزاد دخترم ۳ ماهشه و حدود دو هفته است که تک سرفه های داره و دو سه روزه که تک سرفه هاش بیشتر شده میانگین تک سرفه هاش هر ۲ الی ۳ ساعت یکی دوتا. و اینکه ۴ الی ۵ عطسه هم در روز دارن. لطفا راهنمایی کنید. شیر خوب میخوره و وزن و قدشم خوبه.از نظر دیداری و شنیداری هم خوبه خداروشکر.باتشکر
- تاخیر در واکسن یک سالگی
سلام میخواستم بدونم اشکالی نداده واکسن یک سالگی دخترم با یک هفته تاخیر زده بشه؟
- قطره آهن
سلام آقای دکتر پسر من الان 7ماهشه شما براش قطره میم تجویز کردین روزی 30قطره میخوره اگه بخوام قطره آهن فروم بهش بدم به جای مولتی ویتامین چی باید بهش بدم
- سرفه نوزاد 20 روزه
سلام نوزاد من 21 روزشه از روز اول تولد عطسه داشت دکتر اطفال گفت معاینش کرد و گفت مشکلی ندارد الان چند روزه سرفه میکنه اونم مرتب نیست مشکلش چیه احتمال داره سرما خورده باشه؟؟
- کودک هفت ماهه
سلام واس نوزاد هفت ماهه چه سوپی درس کنم؟گوجه میتونم بدم یانه؟
- جیغ کشیدن موقع ادرار
سلام
ببخشید پسر یک ماهه موقع ادرار جیغ میکشید و درد داشت رفتیم سونو گفتن سنگریزه داره یک محلول دست ساز که با اب قاطی میکنم بهش میدیم باز دوباره باید ازش سونو بگیریم در اینده مشکلی براش پیش نمیاد؟ چیکار کنیم؟
- قرص پشه
سلام اقای دکتر وقت بخیر زدن قرص پشه برای بچه های زیر یکسال مشگلی نداره؟چون خیلی پشه هست توخونه
- سلام یبوست نوزاد۸ماهه که تقریبا یک ماهه اینطوری شده
سلام خسته نباشید دختر ۸ماهه دارم که یبوست گرفته توی غذاهاش کره میریزم روغن زیتون میریزم لعاب خاکشیر میدم زیاد فایده ای نداره خیلی موقع مدفوع زور میزنه وسه روزی ار دفعه کم کم مدفوع میکنه وباد معده اش که خالی میشه خیلی بو میده مدفوع هاشم بو داره
- دانه های ریز سفید هم چرکی هم بعضیاش قرمز….صورت ملتهب و قرمز بدون تب
- دور سر
سلام پسرم الان سه ماهه است دور سرش موقع تولد ۳۸ بود الان ۴۳سانتی متر شده امروزبهداشت بردم گفت ببر متخصص، الان خیلی نگرانم
- اسهال نوزاد ده روزه
نوزاد ده روزه. سه روزه انقد مدفوعش ابکیه ک از مقعدش نشت میکنه بیرون دائم اندازه یک سکه زرد داخل پوشکش ش هست . حدود ۱۷ بار هم در روز پی پی میکنه ک گاهی مایع زرد هست گاهی داخلش دون دون هم هست. چکار کنم
- ایاعسلی که بعدازیک ماه خوراندن به نوزادهیچ علایمی ازسم ومشکل بروزنداده است دیگرسالم وبدون هاگ هست؟
- پریشانی نوزاد در خواب
سلام. نوزاد پسر ۶۷ روزه ای دارم که وقتی خواب است از خودش صدا درمیاره گاهی از خواب میپره و گاهی گریه میکنه و تند تند نفس میکشه انگار داره کابوس میبینه. بعضی وقتها با چشمان نیمه باز میخوابه. این صداها و عکس العملهایی که در خواب داره نگرانم کرده بنظرشما آقای دکتر طبیعیه یا خیر؟
- با سلام. پسر من 2ماه و 20 روزش هست. قطره آد رو با 1.5 ماه تاخیر برای اون شروع کردیم. در مراجعه به یکی از متخصصین اطفال گفتن برای جبران این تاخیر میتونید یک کپسول ژله ایی ویتامین دی رو بریده و محتویات اون رو برای یک بار زیر زبون نوزاد بریزید. با توجه به اینکه مصرف دوز بالای این ویتامین باعث مسمومیت میشه می خواستم بدونم برای نوزاد من خطری نداره؟

