Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سوختگی مچ پای نوزاد با آب جوش
سلام روزبخیر من خواهرم 6 ماهش هست و مچ پاش رو در بشقاب ابجوش کرد و سریع شلوارو درآوردیم و روی محل سوختگی عسل کوهی زدیم و پانسمان کردیم محل سوختگی یکم قرمز و خیلی کم نقاط پراکنده ای ورم کرده . میشه راهنمایی کنید چه کاری انجام بدیم؟ یا به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنیم؟
- تشنج
سلام.پسرم 8ماهشه.چند ماهپیش حرکات غیر ارادی صورتش انجام میداد.دکترش گفت شربت کلسیم منیزیم استفاده کنه دادم بهتر شد.ولی الان بازم چند بار اون حرکات رو تو صورتش دیدم.تشخیص پزشکش تشنج بود.شربت اتوسوکسامید داد الان یک ونیم ماهه استفاده میکنم و قطع شده اون حرکاتش.این نوع تشنج های خفیف و پنهان آیا ماندگار هستن یا به مرور زمان با مصرف این شربت رفع میشن؟؟
- نوزاد
مدفوع نوزاد۳ماهه مثل سفیده تخم مرغ باشه طبیعی هست یا غیر طبیعی
- اسهال و استفراغ نوزاد 5ماهه
سلام آقای دکتر پسر من الان حدود هشت روز که شیر میخوره بعدش استفراغ میکنه الان دوسه روزه همراه استفراغ اسهال هم داشت وکمی تب موقع خوردن شیر امتناع از خوردن شیرخشک میکنه گریه میکنه انگار سر دلش پر هست نمخوره گریه میکنه خواب راحت نداره اذیت میشه یهو از خواب میپره گریه میکنه بردم دکتر برای اسهال ش پلانتاژل ویرایش استفراغش قطرهنوشته دوسه روزه الان تب نداره اسهالش خیلی کم شده ولی میل به خوردن شیر نداره استفراغ میکنه لعاب برنج درست کردم نمیتونه بخوره گریه میکنه حالت خفگی تهوع بهش دست میده لطفاً کمکم کنید توی یک ماه 300گرم وزن اضافه کرده نسبت به چهار ماهگی که 6کیلو بود الان تو 5ماهگی 6300گرم هست
- مغز و اعصاب نوزادان
نوزادم ۲ روزش که بود یهو برایش رفت بالا رسید به ۳۰ ب۵د بیمارستان گذاشتن تو دستگاه اومد تا ۲۷ دیدن خیلی اثر نداره خونشو عوض کردن الان نگرانم روی مغزش اثر نگذاشته باشه
- کبودی ناخن نوزاد
سلام و خسته نباشین .دکتر دختر من نز چهل روزشه بالای ناخن های دست و دوتا انگشت شصت پاش بنفش رنگ مثل کبودی شده .علتش چیه باید چکار کرد ممنون میشم راهنمایی کنین
- گریه نوزادسه ونیم ماهه
سلام آقای دکتردخترم سه ماهونیمشه همش گریه میکنهبایدفقط بگیرمش بغلم راه برم تاآروم شه اگه مکس کنم یابزارمش زمین جیغ میزنه وگریه میکنه به نظرتون مریضن؟
- قطره پدی لاکت
دختر ۴ماهش هست به خاطر ورم کلیه شبی ۲،۵ سی سی انتی بیوتیک میخوره. اشتهایی خیلی کم شده هر ماه یک کیلو اضافه میکرد ولی الان نیم کیلو اضاف کرده. گاهی اوقات آب دهنش رو دور دهنش میاره و قورت نمیده و استفراغ میاد تو دهنش بعد قورت میده . نیاز هست پدی لاکت بدم؟ تو یک ماهگی هم پدی لاکت مصرف میکرد خیلی خوب بود البته خودم خیلی ترش میکنم
- گوش
باسلام خدمت آقای دکتر بهترین زمان برای سوراخ کردن گوش نوزاد کی هست ممنون
- قطره
پسرم ۱۰ روزشه چشم راستش کمی قی داره از قطره باکتی ماید چقد براش استفاده کنم سه کیلو دویست گرم وزنش
- دلدرد و عفونت چشم
سلام پسرم ۴۳ روزه هستش و هم فاویسم داره هم سوراخ قلب چشم چپش عفونت داره صبح ها باز نمیشه روش کاملا چرک گرفته شده و دکتر پماد تتراسیکلین داده و هیدرو کورتیزن از اول تولد بوده هر هشت ساعت زدم اما بهتر نشده بدتر هم شده و دلدرد شدید داره شبخا فقط گریه میکنه و زور میزنه پودر اس امپرازون دادخ دکتر و دومتیدون و همینطور کولیک هم داره و رفلاکس و قطره بایولاکت هم استفاده میکنه اما همچنان درد داره
- خر خر سینه کوکان زیر شش ماهه بخاط چی هست
فرزند من از بدو تولد تا الان که شش ماهه است خرخر سینه دارد به پزشک متخصص مراجعه کردیم گفتند مشکلی ندارد
- تشخیص شب و روز توسط نوزاد
سلام اقای دکتر نوزاد از جند ماهگی قادر به تشخیص شب و روز هست؟ و از چند ماهگی باید شب وروز رو بهش یاد داد؟
- سینه خیز 9ماعه
سلام بچم 9ماهشه خودش رو رو سینه میندازه ولی نه جلو میره نه عقب غلت میزنه چیکار کنم بنظرتون؟
- رانیتیدین
سلام .ببخشید نوزادم با خوردن شربت رانیتیدین که دکتر برای رفلاکس پنهانی اش تجویز کرده اسهال می گیرد چه دارویی را می توانم جایگزین ان کنم ؟؟
- نوزااد
سلام خسته نباشید پسر من ۳ ماه و ۲۰ روزه هستش بالا اوردنش قبلا روزی ۲،۳ بار بود کم ، و هر ۲،۳ ساعت شیرش و میخورد ، الان حدود ۱۰ روزی میشه ک هر وعده شیرش و از ۴،۵ ساعت میخوره هر کار میکنم ۲ ساعت ۳ ساعته نمیخوره ، بعد هر شیر چندبار بالا میاره خلطی و پنیری شکل ، شیر خشک آپتامیل از همون اول بهش میدادم کمکی و شیر خودمم میدم ، من همون ۱۰ روز پیش اینا میشد معده درد شدم ۲ بار قرص فاپوتیدین ۴۰ خوردم از اون روز اینجور شده ، امکان داره از قرصی ک من خوردم باشه؟؟چیکار میشه کرد
- تنفس بالا وضربان قلب بالا نوزاد
نوزاد ۱۵ روزه دارم نفسش بالا هست و ضربان قلبشم هم بالا یه راهنمایی خواستم ممنون میشم اگه جواب بدین
- نوع شیر خشک
آقای دکتر سلام اجرتون با خدا که جواب مارو میدین واقعا ممنون سوالی داشتم به شیر خشک وزن دهنده معرفی کنید و اینکه در یه شیر خشک کالری بالا مهمه یا پروتین بالا ؟ سوال سومم لطفا جواب بدین اینکه دو نوع شیر مثل بیومیل و نان قاطی کنیم مشکلی هست ؟
- شیرخشک پپتی
سلام خسته نباشید آقای دکتر، دخترم ۴ ماهشه و به دلیل آلرژی شیر خشک آپتامیل اچ آ میخورد اما همچنان مدفوعش سبز بود و رفلاکس داشت الان چند روزی هست که آپتامیل پپتی میخوره دیگه رفلاکس نداره مدفوعشم زرد شده اما اسهال گرفته. ممکنه به خاطر آپتامیل پپتی باشه؟ اگر پپتی جونیور بدم ممکنه خوب بشه؟
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید

