Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- امپول بتا
سلام روز خوش آقای دکتر پسرم ۱ ماهه دیگه ۴ سالشه وزن حدودا ۱۷ قبلا امپول بتا کامل تزریق کرده علائمی نداشت آخرین بار که تزریق کردیم رنگ صورتش چند روز سفید شد رنگپریده شد و بعدش اسهال شد آزمایش دادم عفونت داشت نمیدونم ب امپول بتا ربط داره یا نه الان دوباره می تونم امپول بتا تزریق کنم؟و با این وزن ۱/۲ بتا تزریق کنم یا بتا کامل چون دو تا پزشک با دوز متفاوت تجویز کردن خیلی ممنون
- مسواک
سلام جناب دکتر برای بچه سه ساله برای مسواک زدن میشه از خمیردندان استفاده کرد من همیشه فقط با آب ولرم برای پسرم مسواک میزنم
- واکسن یکسالگی
سلام آقای دکتر دخترم دیروز صبح واکسن یکسالگی زده از شبش تب ۳۸/۵داشت پایین نمیومد هر سه ساعت دارم استامینوفن میدم الان صدا و سرفه اش خروسکیه چیکار کنم؟
- اترزی مری
سلام اقای دکتر پسر من دو سال دو ماهش هس بدو تولد ب دلیل اترزی مری ک داشت جراحی شد دو ماه پیش هم اندوسکوپی شد ولی خیلی تب و سرفه داره یعنی ماهی ی بار با این علائم و استفراغ بستری میشه میشه لطف کنین بگین باید چ کارهایی انجام بدم ک سیستم ایمنی بدنش قوی بشه ؟؟؟؟؟؟؟
- استفاده از شربت آموکسی سیلین برا کودک یک ساله
آیا میتوان به کودک یک ساله که دچار سرماخوردگی و سرفههای خلط دار است شربت آموکسی سیلین داد
- اسپری فلوتیکازون 125
سلام آقای دکتر خسته نباشی دختر من 3سالش تمام شد دوماه هست سرفه داره دکتر هم زیاد بردم دیروز بردم بهترین متخصص اسم والرژی سریع تشخیص سینوزیت آلرژی داد یک شربت سیتریزین و یک اسپری استنشاقی به رنگ نارنجی دادبه اسم فلوتیکازون 125هر دوازده ساعت دوپاف با دم یار انجام میشه یک شربت سیتریزین هم داد که هرشب استفاده میکنیم خواستم بدونم آیا این داروها عوارض دارند
- شربت ویتامین برای افزایش فزن کودک
سلام آقای دکتر لطفا یه شربت مولتی ویتامین یا هر چیزی که خودتون صلاح میدونید برای افزایش وزن بچه ۶ ساله معرفی کنید همراه دستور مصرف دخترم ۵ سال و ۱۰ ماهشه با وزن ۱۷.۵ و قد ۱۱۶
- خواب
سلام خسته نباشيد شربت هيدرو برا خواب طرز داره
- آموکسی کلاو
سلام آقای دکتر لوزه های دو طرف حلق پسرم کمی التهاب داره و ته زبانش اکثر وقتها سفید هست و زود بزود بوی بد میده که سفیدی زیادتر شده ولی الان بوی بد نمیده و دیشب تب ۳۹ درجه داشت ته حلقش قرمز قرمز شده و زبا کوچکش کمی بلند تر و قرمزشده و ته کام دهان چند تا جوش ریز دیدم و گردی در گلو احساس میکرد که در قورت دادن درد داشت ولی گوش درد و سردرد نداشت و گرفتگی بینی داره از دیشب قرص آموکسی کلاو۶۲۵ هر ۱۲ ساعت و دیفن هیدرامین روزی ۳ بار و قرص مکیدنی آلتادین روزی ۳ بار و ایبوپروفن ۴۰۰ دوبار دادم الان تب پسرم تقریبا قطع شده و حال عمومی بهتر شده الان غذای نرم میتونه قورت بده من تو اینترنت این احوالات رو دیدم که نوشته بود نشانه سرطان گلو من داغون شدم الان میترسم دکتر ببرمش چون من تازه از شر سرطان سینه دارم خلاص میشم خواهش میکنم به من بگید سرطان نیست خیلی از لحاظ روحی داغونم. پسرم ۱۲ ساله هست و ۹۰ کیلو وزنش هستسلام آقای دکتر لوزه های دو طرف حلق پسرم کمی التهاب داره و ته زبانش اکثر وقتها سفید هست و زود بزود بوی بد میده که سفیدی زیادتر شده ولی الان بوی بد نمیده و دیشب تب ۳۹ درجه داشت ته حلقش قرمز قرمز شده و زبا کوچکش کمی بلند تر و قرمزشده و ته کام دهان چند تا جوش ریز دیدم و گردی در گلو احساس میکرد که در قورت دادن درد داشت ولی گوش درد و سردرد نداشت و گرفتگی بینی داره و یکبار دیشب استفراغ داشت ولی سرفه نداره از دیشب قرص آموکسی کلاو۶۲۵ هر ۱۲ ساعت و دیفن هیدرامین روزی ۳ بار و قرص مکیدنی آلتادین روزی ۳ بار و ایبوپروفن ۴۰۰ دوبار دادم الان تب پسرم تقریبا قطع شده و حال عمومی بهتر شده الان غذای نرم میتونه قورت بده من تو اینترنت این احوالات رو دیدم که نوشته بود نشانه سرطان گلو من داغون شدم الان میترسم دکتر ببرمش چون من تازه از شر سرطان سینه دارم خلاص میشم خواهش میکنم به من بگید سرطان نیست خیلی از لحاظ روحی داغونم. پسرم ۱۲ ساله هست و ۹۰ کیلو وزنش هست و ۱۷۰ قدش هست امیدوارم خبر خوش به من بدید ولی وضع عمومی پسرم نسبت به دیروز خیلی بهتر شده .
- بی اشتهایی
سلام خسته نباشیددکترپسرم ۱۴سالشه اثلاغذانمیخوره خیلی لاغروضعیفه لطف میکنیدداروی معرفی میکنیدبگیرم شایدیکم اشتهاش بازبشه ممنون اگه راهنمایی کنیدخداخیرتون بده
- آلرژی
سلام دکتر بهم گفت لبنیات،ماهی،مرکبات آجیل نخور نوزادت آلرژی داره،پس چی میشه خورد که شیر هم مقوی باشه.
- گلودرد چرکین
سلام پسرمن ۱سال و ۶ماهه هست سرفه های چرکی شدید داره وزنشم۱۳کیلو هست میخاستم بپرسم چند سی سی شربت سفکسیم بهش بدم ممنون میشم جواب بدین
- سوزش ادراری کودک ۳ ساله
سلام. دخترم از دیشب سوزش ادراری پیدا کرده سفیکسیم ۱۰۰ به اندازه ۲.۵ سی سی دادم بهش.روز قبل هم یکم قرمزی داشت که با زینک اکساید برطرف شد. شربت سفیکسیم ۲.۵ سی سی کافیه یا باید بیشترش کنم؟! و اینکه چندروزه غذای فلفلی خورده از اون هم میتونه باشه؟!
- سرفه
سلام وقت بخیر بچم ۱۵ کیلو داره ۴ سالشه . لوزه هم داره چندروز پیش سرماخورده امروز پنجمین روزه سرفه های خلطیش شروع شده معمولا همیشه همینطور میشه بخاطر لوزه . شربت برم هگزین و هاتی تیم و سیتریزین میدم . بنظرتون شربت آموکسی کلاو هم شروع کنم؟
- اسهال و استفراغ
سلام پسرم ۲روزه اسهال استفراغ گرفته که اسهالش خیلی زیاده واصلا اشتها به غذاخوردن نداره ۲روزه هیچی نمیخوره حتی آب.دکتر هم بردم ولز فایده نداره چیکار کنم راهنماییم کنید نگرانم.همش یه گوشه افتاده خوابه.
- نخوردن شیر مادر و شیر خشک نوزاد ۳ ماهه
سلام خسته نباشین دخترم ۳ ماهو نمیشه.تا الان کلا کم شیر میخورد ولی میخورد سینمو ، شیشه شیر اصلا قبول نکرد چند مدل امتحان کردم نخورد.ولی وقتی با سرنگ میدم تا حدودی میخوره.با سرنگم ۵۰ سی سی یه ساعت طول میکشه تا بخوره.الان دو روزه دیکه سینمو هم قبول نمیکنه.چه پیشنهادی دارین بخدا دیگه خسته شدم کارم همش شده گریه کردن انقد شیر نخورده که شیرم داره خشک میشه
- قطره آدیزیر
سلام پسرم دوسالشه ،،شما تو یک ماهگی واسش قطره آدیزیر ( تو مطب خودتون) تجویز کردین ،سوالم اینه ک دوسالش شده آیا باز هم باید قطره بدم؟؟ ممنون
- زردی کف پا
سلام خسته نباشید پسر من کلاس دوم است کف پاش همیشه زرده مخصوصا صبح ها کم خونی هم داره
- بیرون ریختن صورت بعد از تب
با سلام پسر من بعد از سه روز تب دونه های قرمز روی صورت و سینه و پشتش زده ، البته از ده روز پیش هم سرما خورده بود ولی با تب شدیدتر شد و علائم سرماخوردگی روهم داره تشخیص شما چیه ؟
- شکم درد
دخترم دوسال ونيمش ک ديرب ديرشکمش کارميکنه ولي مدفوعش سفت نيست ازمايش وسنوش مشکلي نداشت قبلاشکم دردنداشت الان موقع خوردن غذاشکم دردميگيرش

