Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- خلط گلو نوزاد
با سلام دخترم نزدیک ۳ ماهشه خلط گلو داره ، بیشتر صبح ها که از خواب بیدار میشه حسش میکنم رفلاکس هم داره میشه راهکاری برای درمان این خلط معرفی کنید .باتشکر
- برامدگی سینه نوزاد
سلام از دوماهگی متوجه تورم و سفتی زیر سینه دخترم شدم الان ۶ماهشه سینه کمی برآمده تر و سفتی زیر سینه پهن تر شده .تقریبا مثل دختری ک داره ب سن بلوغ میرسه و سینش رشد میکنه شده البت فقط یک سینه سمت راست اینطوریه اون یکی نرماله.ایا مشکل جدیه؟؟؟ممنون میشم جوابمو بدید.
- شربت زینک سولفات
اقای دکتر فرمودین که به نوزاد ۹ ماهه من روزی دو سی سی واسه کم اشتهایی بهش شربت زینک سولفات بدم بازم مولتی ویتامین و قطره اهنشم بدم ؟
- بیماری نوزاد
سلام وخسته نباشید نوزاد 6روزه دارم مدفوعش خیلی شل وآبکی تعداد دفع در روز تقریبا 3بار ایا اسهال می باشد قبل از دوروز بستری بود ممکن است به خطر انتی بیوتیک که مصرف میکرد باشه وخودم نیز سفالکسین می خورم ایا ممکن است چنین تاثیری بر روی نوزاد داشته باشد
- در مورد کولیک و قی کردن گوشه چشم
دخترم چهل روزش است وزنش چهار کیلو و دویست گرم است کولیک و نفخ داره قطره پدی لاکت و شربت دایمتیکون براش استفاده میکنیم حدود یک هفته است ولی تاثیر چندانی نداره آیا داروی دیگری است که براش استفاده کنیم که آرامتر بشه سوال دوم هم اینکه گوشه چشمش کمی قی میکنه نه قرمزی داره نه ورم نه هیچی فقط مقداری قی میکنه گوشه چشمش بعضی اوقات ممکن هست به مرور زمان خوب بشه خودش ممنون
- قطره چشم
بإسلام.دخترم ١١ماهشه چشمش عفونت داشت بيمارستان فارابي بهش قطره داده دوتا كه هر شش ساعت يك قطره بريزم..موقعي كه دخترم خوابه ميتونم تو خواب بريزم؟؟اخه دخترم تشنج داره ميترسم بترسه تو خواب
- سرماخوردگی
پسرم۴ماهشه سرماخورده ۲باربردم دکترفقط قطره پلارژن داده الام ۲۰روزه خوب نمیشه سرفه هاشم خلطی شده
- گرفتگی بینی و بدخوابی
با سلام و ضمن قبولی طاعات و عبادات آقای دکتر دختر پانزده ماهه ای دارم الان دو روز است سرما خورده دکتر هم بردم گفتند ویروسی است و فقط شربت سرماخوردگی و آستامینوفن و قطره بینی دادند ولی هنوز بهتره نشده مخصوصا شبها بینی اش کاملا کیپ میشود بصورت که شیر نمی تواند بخورد و در طول شب چندین بار گریه های شدید میشود راستی برایش بخور گرم هم میگذارم اما بهتر نشده است خواهشمندم کمکم کنید
- غذا نخوردن نوزاد هفت ماهه
سلام آقاي دكتر دخترم ٧ ماهشه دو روزه كه اصلا غذا نميخوره دهنش رو قفل ميكنه سرش رو تكون ميده كه نميخورم حتي تنوع غذايي هم داشته سه چهارتا غذا امتحان كردم نخورد و چهار وعده هر روز فقط در خواب شير ميخوره از همون دو ماهگي تو خواب ميخورد ، روزاي قبل با سرگرمي نصف پياله عذا ميخورد در ضمن از پايين نوك دندونش زده بيرون نكنه بخاطر دندونشه؟؟من از آخراي ٤ ماهگي بهش غذا ميدم الان هراز گاهي شيربرنج و كته مرغ با گوشت وسوپ سبزيجات درست ميكنم با ماهيچه
- سرماخوردگی
سلام پسرم دو ماهشه 28 روزگی برای نپومونی بیمارستان مفید بستری بود کشت ها منفی بود و تب اومد پایین و گفتن خلط ها کمه و مرخص شد ولی هنوز خلط داره چند بار هم دکتر رفتم میگن فقط قطره سدیم کلرید بریز، خلط ها خیلی اذیتش میکنن. راهکار دیگه میفرمایید؟؟ و عکس ریه و معاینه ریه و اکو قلب و نوار قلب هم مفید انجام داد ولی موقع خواب پنج تا نفس عمیق میکشه بعد چند ثانیه نفسش حبس میکنه این طبیعیه؟؟ نمیدونم از قبل هم اینجوری بوده یا بعد سرماخوردگی همچنین شده
- وزن
سلام،
دخترم یازده ماهش است و وزنش 8400 است. موقع تولد 3200 بوده. آزمایش ادرار و کم خونی داده که گفتن جوابش خوب است ولی وزن نمیگیرد و بی اشتها است. لطفاً راهنمایی کنید اگر. اگر داروی نیاز دارد بگویید.
- بند ناف نوزاد
با سلام بند ناف نوزاد من روز ۱۰ تولدش افتاده ولی تا اللن که ۲۲روزش هست هرروز مقداری ترشح خونی روی لباسش دیده میشه که از نافشه و توی نافش خون دیده میشه،دلیلش چیه آیا عفونت کرده؟
- نتروپنی
سلام دکتر جواب ازمایش نوزاد ۵۶روزم نتروپنی۷.۵ وneu۰.۵۲ نتروپنی یعنی چی اصلا خطرناکه پسرم همش شیری ک میخوره رو بالامیاره ک کیموبلاک میخوره صبحا
- خوردن کاغذ
سلام آقاي دکتر دخترم يک تيکه ي خيلي کوچک از کاغذ روي اسباب بازيش رو خورده و من خيلي نگرانم مشکلي براش پيش مياد؟؟
- سرماخوردگی نوزاد
سلام پسرم ۳ماهش هست چند روزه گاهی سرف وعطسه میکنه حس میکنم شیر هم کم می خوره ازشیر خشک نان می خوره مشکل
- قطره آهن و مولتی ویتامین
سلام آقای دکتر برای نوزادی که تازه دارد هفت ماهگی شده آیا قطره ی ادزیر برای نوزادم که به مولتی ویتامین و آهن حساسیت دارد بهتر است یا قطره ی میم؟
- کار کردن شکم نوزاد سه ماهه
سلام
نوزاد سه ماهه ای دارم كه هر روز شكمش كار ميكرد، مدتي است كه سه روز يک بار كار ميكنه، شكمش را با روغن زيتون ماساژ ميدهم، مادر خودشم روغن زيتون ميخوره، در ضمن شير مادر ميخوره، فقط هر دو روز يك وعده شير خشك ميخوره. - شیرخشک
سلام آقای دکتر. دیروز فرمودید بابت وزن گیری پسر چهارماهه ام شیر خشک رو همراه با شیرمادر شروع کنم. با توجه به اینکه پسرم به پروتئین گاو و تخم مرغ آلرژی داره شیرخشک آپتامیل پپتی جونیور گرفتم اما اصلا نمیخوره و دوست نداره. شیر خشک دیگه ای هست بتونم بهش بدم؟
- لکه سیاه روی لثه یکسالگی
سلام وخسته نباشید،روی لثه دخترم که یک سالشه،مدتی هست دوتا نقطه سیاه رنگ دیده میشه ،دقیقا زیر دوتا دندونای فک پایینش،تواین شرایط کرونا جرات نمیکنم برم مطب دکتر،آیا خطرناکه؟لطفا راهنمایی بفرمایید
- کمپوت
سلام آقای دکتر توی خونه سیب رو مثل کمپوت درست کنم با شکر خیلی کم و گلاب بعد له کنم میتونم به پسر ۶ ماه و دوهفته بدم؟

