Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر دختر سه ماهه و هشت روزه دارم که دوروز هست دچار گرفتگی بینی شده و هرازگاهی سرفه و عطسه میکند آیا ممکن است خدایی نکرده کرونا گرفته باشد؟ چیکار باید بکنم؟
- اسهال
دختر ۷ ماهه من یکماهه درگیر اسهال هست بی بی کر ۱۲ ساعت میدادم دو هفته قطع کردم دوباره ادامه داشت شیر خشک al110 دادم یک هفته خوب شد دوباره قطع کردم ادامه داشت چیکار باید بکنم؟
- مصرف شیر خشک
سلام آقای دکتر من بچه م وارد چهار ماهگی شده و خودم شاغلم.شیر خشک نان ،ببلاک رو بهش دادم که اصلا دوست نداشت و نخورد.جدیدا آپتامیل گرفتم که با خوردنش جوش میزنم که با زور و بی میلی میخوره ممنون میشم کمکم کنید
- پماد چشمي
سلام آقاي دكتر يكماه بعداز مصرف پماد چشمي اگه دوباره قي كرد چه كاري بايد انجام داد؟
- با سلام. پسر من 2ماه و 20 روزش هست. قطره آد رو با 1.5 ماه تاخیر برای اون شروع کردیم. در مراجعه به یکی از متخصصین اطفال گفتن برای جبران این تاخیر میتونید یک کپسول ژله ایی ویتامین دی رو بریده و محتویات اون رو برای یک بار زیر زبون نوزاد بریزید. با توجه به اینکه مصرف دوز بالای این ویتامین باعث مسمومیت میشه می خواستم بدونم برای نوزاد من خطری نداره؟
- فاویسم
سلام دکتر گوجه سبز و اسفند هم برای فاویسم ضرر داره؟
- وزن کم
نوزادی 5ماهه دارم ماه پیش بردم واسه واکسن وزنش 5500 بود وزن تولدش 2900بود چقد کمبود وزن دارد چکار کنم وزنش نرمال بشه علت کم وزنیش چی میتونه باشه
- جوشاندن شیر
سلام آقای دکتر من از پاسخ های بی وقفه و کامل و خوب شما بسیار سپاس گذارم واقعا از شما ممنونم امیدوارم خدا بهتان همواره تن سالم و دل خوش بدهد آقای دکتر من از شما پرسیدم که برای تهیه غذای کمکی بچه شیر پاستوریزه چه مدت زمانی باید جوشیده شود و شما گفتید شیر پاستوریزه نیازی به جوشیدن ندارد اما پس چرا در برگه ای که بهداری داده اند نوشته است که شیر پاستوریزه جوشیده شده ؟؟و یا در اینترنت برای تهیه فرنی نوشته است که شیر پاستوریزه را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید؟؟؟
- شیر مادر
سلام .آقای دکتر بچه ام هشت ماهشه وزن تولدش ۴ بود و بچه آرامدو هفته اول شیر خشک میخورد آرام بود قطعش کردم شیر خودم خورد از اون موقع ناآرامه .وزنشم خوب نیست هشت ماهه ۶ کیلو.هر موقع غذا با شیر خشک میدم.شیشه شیر نمیگیره با قطره چکون میدم اون شب میخوابه هر موقع شیر خودم بی قراره .انگار یه چیزی میاد حلقش صدا میده.بردم دکتر گف رفلاکس داره دو ماهه نکسیوم میدم .سونو دادم گفت رفلاکس خفیف.کلا با شیر من حالش بد میشه دلیلش چی میتونه باشه.؟ممکنه نوزادی شیر مادر بهش نسازه؟
- پسرم دوماه یبوست داره .شکمش ۵روز کار نکرده .خیلی فشار به خودش میاره .از شیر خشک و شیر خودم میخورد .چیکار کنم ؟
با سلام خسته نباشید آقای دکتر پسرم همش حرص شیر خوردن داره انگار سیر نمیشه همش بی قراری یک ماه و بیست روزشه ۶۰تا۹۰,میل بهش شیر میدم میتونم بیشتر بدم؟
- عفونت ادراری
سلام دخترم دچار عفونت ادراری شده است دکتر شربت سفکسیم داده به مدت یک هفته مصرف کنه .پنج روزه دیگه نوبت واکسن دوماهگی دخترم هست میخواستم ببینم میتونیم واکسن دوماهگیش را بزنیم یا باید تا پایان درمان صبر کنیم و اینکه درصورتی که واکسن زدیم باید درمان را ادامه بدیم یا نه؟خیلی ممنون
- یبوست نوزاد دوما ه ونیم
سلام خسته نباشید پسرم تو ۶ روز یبار دفع داشته دوبار هم خیلی کم که پوشک فقط یه ذره کثیف کرده میشه بپرسم چه کاری باید انجام بدم
- ناف
سلام قسمت انتهای ناف دخترم نیفتاده است الان چند روز است الکل سفید زدم اون قسمت آزاد شده ولی هنوز نیفتاده زیرش سفید است آیا این نشانه عفونت است در ضمن دخترم دچار فتق ناف هم است خواهشا راهنمایی کنید
- ابريزش بيني
براي آبريزش شديد بيني نوزاد ٨ ماهه ميتونم سيتريزين بدم؟ و دوزش چقدر و روزي چند بار؟
- وزن گیری
سلام ایا وزن ۶۲۰۰گرم برای بچه ی پنج ماهه خوب است لازم نیست فرنی ونشاستشو شروع کنم
- اسهال و سوختگی
دختر ۱۲ماهه دادم بعد سفر دچار اسهال شده روزی ۴تا ۵بار هروقت عوضش میکنم میبینم سوخته و چربش میکنم رنگ مدفوعشم زرد و گاهی سبز میشه یک هفتس اینجوریه
- سلام دخترم دوماهه دکتر لوراتادین داد بهش بدم خودم شک دارم
- خارش شدید پوست نوزاد
پسرم پنج ماهشه شدید ا صوراش میخاره و اذیت میشه لطفا کمکم کنید پیش متخصص هم بردم رکوبیزول تجویز کرده ک اصلااا کاری نکرد بدتر هم شد داعم درحال کندن صوراشه و اعصابش داغونه از وقتی این جوشهای قرمزو زده
- سرما خوردگی نوزاد سه ماهه
سلام آقای دکتر خسته نباشید من نوزاد سه ماهه دارم که کمی سرفه میکنه دماغش هم گرفته
- آلرژی
سلام.خسته نباشید.. پسرم هشت ماهش تموم شده.خیلی وقته همیشه خودش رو میخارونه..صورتش گوشاش پاهاش شکمش و.. .بردمش دکتر گفتن باید رژیم غذاییم رورعایت کنم مثلا تخم مرغ نخورم.حالا میخواستم بدونم به پسرم زرده تخم مرغ بدم اشکال داره؟؟واینکه چه غذاهای رو باید ازرژیم خودم حذف کنم

