Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرفه نوزادسه ماهه
با سلام. وقت بخیر ببخشید پسر من سه ماه وپنج روزه ست از دیشب سرفه می کنه سرفش هم خشک هستش منم جای هستم دست رسی به پزشک ندارم لطفاً راهنماییم کنید
- هیدروسل دو طرفه در جنین
سلام. خسته نباشید.من هفته 38 بارداری هستم. سونوگرافی نوشته هیدروسل دوطرفه در جنین مشاهده شد. خواستم ببینم این بیماری که مربوط به اب اطراف بیضه هاست خطرناکه؟ آیا نیاز به عمل داره؟
- بالا آوردن نوزاد از دماغ
با سلام نوزاد ما بیست روز داره و گاهی حالت خفگی بهش دست میده و از بینی و دهانش شیر بالا میاد و بینی انگار گرفته میشه و رنگ بدنش سرخ میشه
- سکسکه
سلام،پسرم نزدیک 4 ماهشه از وقتی ب دنیا اومده سکسکه میکنه گاهی روزی دوبار 2،3 دقیقه،یکبار پیش متخصص بردم گفتن رفلاکس داره شربت رانیتیدین داد چندروز بیشتر ندادم،الان چکار کنم آیا اشکالی نداره و خود ب خود خوب میشه یا ببرمش پیش متخصص و اصلا دلیل سکسکه چی هست؟
- شیر خشک
سلام.دختر من تازه 5ماهه شده ماه پیش گفته بودین شیر خشک شماره 2استفاده کنه ولی چون شیر بدون لاکتوز میخوره گفتین تا ماه بعد .ااان هر چی میگردیم شیر بدون لاکتوز داروخانه ها ندارن. برا همیم گیگوز شماره 2خریدم اشکال نداره؟؟؟
- حساسیت به شیرخشک
سلام نوزاد سه ماهه پسر شیرخشک گیگوز استفاده میکند دارای مدفوع سبز لجنی و گاهی سبز و زرد است و اگزمای نسبتا شدید دارد دو روز است که در مدفوع دانه های سیاه تعداد کم دیده می شود. وزن توزاد شش کیلو و تب ندارد لطفا راهنمایی کنید چه راه حلی برای رفع مشکل وجود دارد؟ قبل از این شیر ببلاک استفاده می کرد با دستور پزشک تغییر دادیم با شیر ببلاک اگزما بدتر بود ولی رنگ مدفوع زرد داشت
- سرماخوردگی نوزاد ۴۰روزه
سلام دخترم ۴۰روزشه و سرما خورده عطسه و سرفه میکنه قطره پلارژین میتونم بهش بدم
- سلام آقای دکتر طعم شیر خشک آپتامیل جونیور بده نوزاد چهار ماهه من اونو دوست نداره و نمیخوره بچم نسبت به پروتئین شیر گاو حساسیت داره میشه جایگزین خوش طعم این شیر خشک رو معرفی بفرمایید ممنو ن از شما
پسرم پنج ماهش و خیلی کم وزن دکتر گفتن کمکی بهش شیر خشک بدین ولی حساسیت به شیر خشک آپتامیل داره بغل پاهاش و کمرش وپیشونی اش جوش زده و قرمز شده باید چه شیر خشکی استفاده کنم
- حساسیت نوزاد
با سلام خدمت شما دکتر عزیز دخترم الان ۳ ماه و ۲۴ روزشه...وزن هنگام تولد ۳کیلو و چهل گرمه حدودا دوماهگی دخترم متوجه خون کمی در مدفوعش شدم اندازه نخ باریک به دکتر که مراجعه کردم گفت حساسیت به پروتئین گاوی...مدفوعش سبز رنگ و کمی کشدار و مخاطی بود تمام موادی که پروتئین گاوی داشت قطع کردم دخترم از شیر خودم تغذیه میکنه ...تا حدودی بهتر شد دیگه خون خیلی کم میدیدم البته قبلا هم یکی یا دوبار بیشتر ندیده بودم بیشتر موقعی میدیدم که خیلی زور میزد و گریه میکرد تا مدفوع کنه..چند مدتی هست دخترم صورت و گوشهاشو میخارونه شدید و سرش پوسته های طلایی رنگی زده بهش شیر خشک اپتامیل پپتی رو از یک ماه قبل شروع کردم به دادن ...الان وضعیت وزن و رشدش نرمال شده ولی خارش پوست شدیده نمیدونم چیکار باید کنم شهر ما متخصص اطفال خیلی کم داره و زیاد تشخیص دقیقی ندارند ممنون میشم پاسخ بدید
- يبوست
سلام اقاي دكتر دخترم هشت ماهشه و هفت روزه يبوست داره ، شربت انجير هم دادم طبق ساعت به مدت سه روز ديدم نشد، بعد داروي نعنا سوپرمينت باريج دادم باد شكمش خالي ميشه ولي مدفوع انجام نميده ، روغن زيتون هم ميدم ، چيكار كنم اقاي دكتر
- لرزيدن نوزاد
سلام دختر۸ماهه دارم گاهی اوقات تمام بدنش میلرزد مثل اینکه سردش شده باشه درصورتی که اصلامنزل سردنیست،هنگام لرزیدن،خودشو سفت میگیره دندوناشو به هم فشارمیده،وزنش ده کیلو،قد۷۲،دورسر۴۳
- گرمی بعدازتب
سلام خسته نباشید پسرم 7 ماهشه سرماخورد دکتربردم آمپول ودارودادن خوب شدبعدش تا چندروزتب داشت دیروزتبش قطع شدالان صورتش وروی سینش وپشت گردنش دونه قرمززده چکارکنم؟بی قراره گریه میکنه شیرم میخاد بخوره به زور اشتهام نداره
- کمک
سلام آقای دکتر دستم به دامنتان الان درست دخترم نه ماه و ده روز دارد از یکشنبه هفته پیش تب دارد که با آستامینوفن پایین می آید دوباره تب می کند دچار سرفه. تنگی نفس. هم است بصورتی که خدا شاهده نه می تواند شیر بخورد نه بخوابد از همان هنوز یه خواب درست نکرده است دو مرتبه هم دکتر بردم یکبار سفالکسین ۲۵۰ دادند یکبار هم آموکسی سیلین ۱۲۵ دادند اما خوب نشده همش گریه و بی قراری میکند تو رو خدا شما بگید چکار کنم خواهش میکنم
- شیر خشک
سلام با توجه به رفلاکس نوزاد پزشک شیرخشک ببلاک ar تجویز کردند و الان نوزاد 1 ماه شده است تا چه زمانی باید ببلاک ar مصرف کرد؟
- استامینوفن
سلام برای پسرم که دو ماهشه و وزن شش کیلو ،استامینوفن هر شش ساعت تجویز شده، میشه هر چهار ساعت داد؟ برای تب بعد از واکسن
- واکسن و تب
سلامجناب دکتر،روز تون بخیر.جناب دکتر دخترم دو روزه واکسن دو ماهگی تزریق کرده شما براش قطره استامینوفن نوشتید روز اول ۹ قطره هر ۴ ساعت دادم و روز دوم هر ۶ ساعت .امروز صبح که آخرین وعده رو باید استفاده میکرد دست و پاش سرد بود و دمای بدنش رو که با دماسنج دیجیتال ناحیه زیر بغل گرفتم ۳۵ و ۹ بود .آخرین وعده استامینوفن رو ندادم ولی دم ظهر دمای بدنش که چک کردم به۳۶و ۸ درجه هم رسید .با کولر و با لباس کم الان روی ۳۶و ۵ .نمیدونم آیا این درجه ها تب محسوب میشن ؟ و اینکه دمای طبیعی و نرمال نوزاد دوماه و سه روزه چند باید باشه با همین دماسنج دیجیتال و ناحیه زیر بغل چون شنیدم نیم درجه بیشتر باید در نظر بگیریم ممنون میشم راهنمایی کنید که اگر خدای نکرده تب هست بیارم خدمتتون
- پشت سرصاف
سلام خسته نباشید پسرم چهارماهشه پشت سرش صاف شده بااینکه به اطراف هم میخوابونمش وروی شکم.چیکاربایدبکنم ایابزرگ بشه درست میشه یاهمینجوری میمونه.یه کلاه های طبی هست که برای فرم دهی سر نوزاد ایا تاثیرگزاره؟استفاده کنیم یانه
- وزن کم کردن نوزاد
سلام اقای دکتر. بچه ی من سی و دو روزه هست. در عرض سه چهار روز خیلی لاغر شده کلا صورتش آب شده. بچه رو که بغل میکنی کاملا احساس میکنی سبکشده . تو این سه چهار روز نه تب کرده نه روند تغذیه ش عوض شده نه روند بیرون رویش تغییر کرده. هیچ چیزی تغییر نکرده. فقط دلدرد داره که اونم از دو هفتگیش شروع شده و مورد جدیدی نیست. اقای دکتر این تغییر وزن موردی داره ؟ نگران کننده هست؟ چیکار باید بکنم؟
- سلام اموکسی سیلین
ب نوزاد ۶ ماهه چقد باید اموکسی سیلین داد
- غذای نوزاد
سلام خسته نباشیددکترمن پسرم شش ماه تموم کرده شیرخودمومیخوره خیلی شیرم زیاده همین الانم نصفشوبیرون میریزم اشکال نداره بجای غذای کمکی همون شیرموبخوره؟

