Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی کودکان
دختر۶ساله م سرما خورده و زیاد سرفه میکند
- لزش
سلام بچه 10 روزه دارم در روز چند بار دست وپاش را به مدت 3 ثانیه میلرز در خواب میخواستم ببینم مشکلی هست عکس سی تی اسکن گرفتیم مشکلی نبود
- سوراخ کردن گوش
سلام اقای دکتر من یه دختر 1 ونیم ساله دارم که دوماهه قبل گوششو سوراخ کردن الان چن روزه پشت یکی از گوشاش دقیقا جایی که سوراخ شده یه جوش چرکی بزرگ زده به نظرتون باید گوشواره شو در بیارم؟ یا دارو استفاده کنم؟ چه دارویی؟ باتشکر
- سلام دخترم ۵ماهه است دستگاه تناسلی موی زاید درآورده میخواستم بدونم طبیعی یا باید به دکترمراجعه کنم؟
- حساسیت غذایی
با سلام آیا میتوان به نوزاد یازده ماهه که حساسیت غذایی داره ماست لاکتیویا داد؟؟؟چند باری بهش ماست لاکتیویا دادیم چشماش قرمز شده آیا قرمزی چشماش میتونه برای ماست لاکتیویا باشه ؟؟؟با تشکر
- مقدار شربت سفکسیم ۱۰۰
سلام خسته نباشید اقای دکتر پسرمن ۴سالشه و۱۶کیلو وزن داره دکتر واسشون سفکسیم ۱۰۰ هر ۱۲ساعت تجویز کردن اما مقدار دارو متوجه نشدم چند سی سی بهشون بدم ممنون
- در كودك ٧ ساله مقدار مصرف زينك روزانه چقدر بايد باشد؟
- پسرم ۱سال ۹ماهشه میشه شربت ستادین دی سی بهش بدم
- شله زرد
سلام آقای دکتر شله زرد و غذاهایی مثل این رو از کی میتونم به پسرم بدم؟
- چنگ زدن کودک به پیشانی و پشت گوش و رگ قرمز همیشگی داخل چشم
سلام لطفا کمکم کنید خدا خیرتون بده انشاالله .دخترم دو سال و چهار ماهشه. تقریبا از دو سه ماهگی چنگ به پشت سرش (یعنی پشت گوش هاش سه ، چهار سانت اونورتر) میزنه و رگ قرمز به شکل مارپیچ داخل چشمش پیدا شد.که جدیدا چشم دیگش هم یه رگ پر رنگ مثل اون یکی چشمش پیدا شده . و رگهای داخل هر دو چشمش بیشتر هم شده اما باریک تر هستن ، انتهای بعضی از اونها لکه طوسی رنگ داره . و البته لکه طوسی تنها و بدون رگ هم داره. واسه دندون در اوردن خیلی اذیت میشد و به شددددت کلافه و عصبی میشد و چنگ به سرش میزد که گاهی با مسکن هم آروم نمیشد و حتی خوابش هم نمیبرد . و از چهار ماهگی تند تند و بدون وقفه دندون در میاورد و الان کاملن دندونهاش. یعنی توی دو سالگی ۲۰ تا دندونهاش کامل شدن. چیزی که نگرانمون کرده و چندین دکتر جواب قانع کننده و راه حلی کار ساز بشه ندادن اینه که ؛ وقتی یکی از دندونهاش دیگه وقت جوونه زدنش بود ، یه مایع کرم رنگ و شبیه چرک یا عفونت خارج میشد از محل سفیدی دندان که زیر لثه دیده میشدو فکر میکردم دندونشه که دیگه وقت در اومدنشه اما یه مایع چرک مانند بود و بعدش دندون پیدا میشد .و یه تکه زائده گوشت مانند شبیه بافت لثه هم خارج میکردم براش.واسه همه دندونهاش این فرآیند بود . یک پزشک گفت لثه ش التهاب داره و با دارو دادن باز هم تاثیری نداشت و یک پزشک دیگه گفت طبیعیه و کیست رویشی هست. و یکی هم گفت گوش هاش میخارن و حساسیت داره( آخه لکه های صورتی روی پوستش دیده میشه گاهی اوقات مخصوصا با خوردن کیوی که با خوردن کیوی کل صورتش لکه صورتی زیادی زد که تقریبا نیم سانت بودن هر کدونشون و همونطور که ذکر کردم چنگ به پشت گوشهاش و تقریبا پشت سرش، و خود گوشهاش هم میزنه) همش هم چشمها و بینیش رو میخاروند که الان کمتر این کارو میکنه. جدیدا هم خیلللللی دست به دو طرف پیشانی(یعنی مابین ابرو و موهای سرش میزنه) و توی خواب یکم بیقراره و خوابش سبک شده و چنگ به پشت سرش میزنه توی خواب .و دست به لپ هاش هم میزنه و میگه درد.ولی دندون هاش سالمن فقط یکم لکه قهوه ای وسط دندون های آسیاب ش دیدم. لطفا بگید طبیعیه این مدل دندون در اوردن و رگ داخل چشم هاش و دست زدن به پشت گوش و پیشانیش؟و باید چیکار کنم؟ نصف بیشتر این دو سال و چهار ماه ، بیقراری داشته دخترم دکتر جان لطفا یه چیزی بگین که واقعا دیگه خوب بشه خدا خیرتون بده .نمیدونم حساسیته ، التهابه ، عصبیه ، چشمهاش ضعیفه ، یا چیه . هر کسی یه چیزی گفته اما مطمئنم که خودش خیلی اذیت میشه و اون قسمت های سرش که چنگ میزنه درد داره.مرسی
- انتقال ویروس آبله مرغان
آیا بزرگسالی که به دیدن بچه ۱۴ ساله ای که آبله مرغان گرفته رفته میتونه خودش ناقل ویروسش باشه؟ اگه هست تا چند روز دوری اون بزرگسال از بچه ۳ساله توصیه میشه؟
- سلام میزان مصرف سفکسیم ۱۰۰برای کودک ۳ساله با وزن ۱۶ کیلو چقدر است
- سلام پسرم یکسالشه ایا در روز مشکلی هست ک قطره اهن وADو زینک در روز بدم یا قطره اهن قطع کنم
- شربت سفیکسیم ۱۰۰ برای کودک چهارشنبه با وزن ۱۳/۵ چقدر در ۱۲ ساعت؟چند سی سی بدم؟
- شیر خشک آ ال ۱۱۰
سلام نوزاد یک ماهم اسهال داره و شیر خشک نان میخوره دکتر بهش یک قوطی شیر خشک آ ال ۱۱۰ تجویز کرده سوال ۱ : آیا باید به یکباره شروع کنم شیر جدید رو یا کم کم با شیر قبلش داخل کنم بعد کامل شیر آ ال بدم؟ سوال ۲ : آیا تو این مدت شیر خشک آ ال ۱۱۰ که میدم به نوزاد باعث ثابت موندن یا کم شدن وزنش میشه یا نه؟؟
- تب کودکان
سلام دخترم من 5سالشه ناگهانی تب شدید کرد بعد دو روز تبش قطع شد کف دست پاش جوش های قرمز رنگی در آورده وحشتناک میخاره چه دارویی بدم بهش خوب بشه
- اسهال
دروازه اسهال زرد رنگ و بوی بد
- شیرخشک
.سلام.وقت بخیر.دختر من تازه ۵ماهش تموم شده.بهش شیر خشک نان یک میدم اما خیلی بی قرار.بعد بهش بیومیل میدم خیلی اروم و خوب اما رنگ پی پی یه جوری .انگار سبز تیر و زرد خیلی روشن که حس میکنم به سفیدی میزنه هست.تو نت خوندم سفیدی پی پی علامت خوبی نیست. با خوردن بیومیل اینطور میشه پی پی اما با بیومیل ساکت حالا موندم بهش بیومیل بدم یا نه؟ شما برای دل درد چی پیشنهاد میکنید؟
- دیفن هیدرامین کامپاند
ببخشید آقای دکتر سوال دیگه هم داشتم برای کودک ۱۰ ساله همراه سفکسیم میتوان از شربت دیفن هیرامین کامپاند استفاده کرد ؟ فقط گلودرد داره نه تب نه آبریزش بینی
- کیست در سر نوزاد یکماهه
سلام ببخشید تو سر نوزادم یک کیست وجود داره ایا خطرناکه؟به دارو نیازه؟

