Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مقدار شیرخشک
با سلام
پسر من ۲ ماه و ۱۸ روزه است. یک ماهگی اینا ب پسرم شیر خشک هرچقد میگرفتم خوب میخورد شده بود ۹۰تا بدم ۳پیمانه ولی الان کم میخوره شیر خشک الان گیگوز میدم یک کودک در شرایط پسرمن ک وارد ۳ماه شده در ۲۴ ساعت چند پیمانه شیر خشک بخورد طبیعی هس الان در ۲۴ ساعت ب پسرم ۱۷ پیمانه میدهم ک رو شیر خشک نوشته ۳۰ تا من چیکار کنم
- ورم چشم و لپ سمت چپ نوزاد
سلام علیکم دکتر ببخشید دخترم بیست روزشه و سه روزه که چشم و لپ سمت چپش باد کرده تب نداره بی قرار و بی حالم نیست به غیر از شیر مادر و کمی شیر خشک و قطره AD چیز دیگه ای بهش نمیدیم فقط دو بار به توصیه عطار برای پیشگیری از نفخ به روش دستوری مناسب بهش ترنجبین دادیم توصیه شما چیه ؟
- سرفه
سلام وقتتون بخیر یه نوزاددوماهه دارم گاهی وقتهاسرفه میکنه چه دارویی بهش بدم
- غذاي كمكي
باسلام.دخترم ٨٥٠٠وزن داره.وزن تولد٤٢٠٠ غذايًكي تا حالا ندادم.رفلاكس و الرژي داره.شيرخشك إي آر مصرف ميكنه.ميتونم فرني برنج درست كنم با شيرخشك؟با شيرخشك إي آر موردي نداره؟ميخام رقيق درست كنم روزي يك قاشق چاي خوري
- بنفش شدن روی زبان
با سلام دو روزه متوجه شدم روی زبان دختر ده ماهه م بنفش شد میخواستم علتش و بدونم آیا باید دکتر ببرم؟
- بالا آوردن شیر
سلام آقای دکتر خسته نباشید،ببخشید پسرم ریفلاکس هم داره ۴ماه ونیمه اس وهمش سیر بالا میاره دکتر فقط پودر امپرازول واسش تجویز کرده اما هیچ تاثیری نداره،میتونم شربت دومتیدون بهش بدم ؟؟؟وزنش ۶ونیم چقد باید بهش بدم؟؟؟
- جوش های ریز قرمز پوستی طبیعی ان؟
سلام من پسرم شش ماهشه تب کرد بعد چند روز از دست و پاهاش جوش قرمز ریز زد بعد دو روز خوب شد بعد دوباره تب کرد و جوش زد برا چیه
- عفونت ادرار داره
الان نزدیک به یک هفته هست عفونت ادرار داره تا الان هم هیچی ندادم کشت ادرار گرفتم مثبت بود 6ماهه شه،چی بهش بدم تب داره هی قطع میشه بعد دوباره تب میکنه الان یک هفته همینحوریه فقط بهش استامینوفن دادم
- سرماخوردگی نوزاد
سلام ببخشید دخترم ۱ ماهشه سینش خس خس میکنه تو بینیش هم کثیری هست لطفا کمکم کنید
- مصرف دارو
سلام .ببخشید فرزندم 50 روز دارد .وزنش هنگام تولد 2900 بود .بعد از تولد تا 2300 افت وزن داشت . وزن فعلی اش 3700 است .دکتر برایش روزی 20 قطره مولتی ویتامین مسترویت تجویز کرده است .ولی وقتی 20 قطره می خورد خیلی بی قراری می کند .خواب نمی رود ودست وپاهایش را خیلی تکان می دهد .می توانم روزانه قطره ی کمتری به او بدهم یا قطره اد را به جای ان به او بدهم ؟؟ایا قطره مولتی ویتامین مسترویت با مولتی ویتامین ویتن تفاوتی دارد .؟؟هم چنین دکتر شربت زینک را هم روزانه 1/5سیسی برایش تجویز کرده که وقتی می خورد دلش درد می گیرد و خوب شیر نمی خورد می توانم قطعش کنم ؟؟چون شیر خوردنش را مختل کرده ؟؟
- وابستگی نوزاده یه ساله
سلام آقای دکتر دخترم دوازده ماهش تازه امروز تموم شدجدیدا من روزانه دوساعت خونه نیستم دخترمو پیش پرستار میزارم تا الان سه تا پرستار عوض کردم حتی تا دوازده روز پیش یکیش نگه داشتمش ولی با این حال توی این دوساعت یه نفس گریه میکنه اصلا با هیچ کدوم انس نمیگیره نگرانشم چاره هم ندارم باید سرکاربرم چی کار کنم راهی نداره دیگه گریه نکنه ؟واسش خطرناک نیست ؟ تا منو میبینه اروم میشه هیچ کدوم از خانوادمم پیشم نیستن بچمو پیششون بزارم دخترم خیلی وقتی من نیستن گریه میکنه اطرافیان میگن بچه با گریه چیزیش نمیشه ولی دوساعتی که من نیستم به طور مستمر داره گریه میکنه یه راهنمایی کنین
- کج شدن لب نوزاد
سلام علیکم اقای دکتر خسته نباشید ببخشید ازموقعی که بچم به دنیا امدیک عدد دندان داشت ویکی هم داخل لثه بود قشنگ دیده میشد الان که 4ماهست دوتا داندان دارد و لبش را موقل خنده و گریه شدید کج میکند ولی موقع لبخند زدن نه ایا مشکلی دارداگر راه درمانی دارد تورو خدا جواب دهید خیلی نگرانم
- تعداد دفعات مدفوع
[8/16, 23:54] Mahnaz:
سلام آقای دکتر
دختر من ۴ماه و ۲۳روزش هست و از ۱۲۰روزگیش به دلیل عدم وزن گیری مناسب به توصیه پزشک غذای کمکی رو شروع کردم،فرنی،حریره و هفته سوم هم سوپ که سه روز هویج و برنج و سه روز بعد هویج و برنج و سیب زمینی،
از ۳روز پیش بعد از خوردن ۲روز سوپ هویج و سیب زمینی تعداد دفعات مدفوعش از روزی ۲بار به روزی ۴بار رسید،دیروز هم ۹بار دفع داشت،امروز هم تا الان که ساعت ۴هست ۴بار دفع داشته،توی یکی از مدفوع هاش دوتا نقطه کوچیک خون بود و در تمام مدفوع های این ۳روز یه چیز کشدار و مخاطی مانند هست و رنگ مدفوعش زرد روشن هست و البته از زمان شروع غذای کمکی در مدفوعش دانه های سفید زیاد وجود داره،
میخواستم بدونم دلیل تعداد دفع زیاد چیه؟
این رو هم بگم که با دیدن این موضوع،دیگه دیروز و امروز بهش سوپ ندادم و فقط مقدار کمی فرنی دادم.
ضمن اینکه احساس میکنم دخترم خیلی سرحال نیست و بیشتر دوست داره بخوابه و وقتی هم که بیداره اون شادابی قبل رو نداره.
ممنون میشم راهنماییم کنید. - چشم
بإسلام.يك هفته اي ميشه يه نوزادم سرلاك برنج ميدم بعد يك هفته چشم سمت چپش قرمز شده اطرافش و عفونت زرد داره چشم سمت راستش مجراش بستست الرژي و رفلاكس داره ميتونه به سرلاك الرژي داشته باشه؟
- نوزاد
دخترم سه ماهه هست ابریزش بینی صداگرفتکی و سرفه داره
- بسته شدن چشم نوزاد
بإسلام.دخترم ١٠ماهشه.ديروز ساعت ١١صبح از پشت سر به روي فرش افتاد و پنج ديقه گريه كرد.هيچ علائمي نداشت .بازي ميكرد شيطونه ميكرد.ساعت ٨شب بهش قطره آد دادم سرفه كرد بعد يك دقيقه أنگار آروق شديد زد و از دهنش مايعه آب دهن ريخت بيرون.از اون موقع تا امروز همش چشماشو ميبنده،نميدونم سرش تير ميكشه يا معدش ترش كرده،فقط چشماشو ميبنده داخل دهنش چيزي حس نميكنم.حتي شير خوردني هم اينجوري ميشه شيرو ول ميكنه ميشه سرش تير بكشه؟يا گلو درد داره؟دخترم الرژي داره و رفلاكس
- آلرژی به پروتئین گاوی
سلام من پسرم به محصولات گاوی حساسیت داره برای همین بهش شیر خشک آپتامیل پپتی جونیور می دادم خوب بود ولی الان دیه پیدا نمیشه چه شیر خشکی بهش بدم
- رفلاکس نوزاد
نوزاد 6ماهه تازه غذای کمکی براش شروع کردم حریره بادام وفرنی بهش میدهم رفلاکس داره قطره پدی لاکت بهش میدم استفراغ میکنه از دماغش ودهنش واب دهانش زیاد باید چه کار کنم امپرازول 10بهش میدادم الان قطع کردم پدی لاکت میدم
- سوال از متخصص اطفال
ایا نوزادان دارای سندروم غیرقرینه یکطرفه بدن داری هوش طبیعی هستن یا عقب مانده ذهنی هستن
- شربت گریپ واتر
نوزاد بیست روزه دارم . دل درد شدید داره. ایا شربت گریپ واتر دینه میتونم بهش بدم؟ در صورت تایید مصرف میزان مصرفش در شبانه روز چقدر میتونه باشه؟

