Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- گلو درد بدون هیچ علایمی
دخترم پنچ سالشه میگه آب دهنمو که قورت میدم گلوم درد میگیره چه باید کرد
- غذا
سلام واحترام.اقای دکتر مولتی ویتامین واهن کمبود بچه ها رو جبران میکنه؟ما ازنظرمالی وضع مناسبی نداریم.وتنوع غذایی نداریم که به دردبچه بخوره..ولی همیشه مولتی واهن خارجی میدم ب بچم..که کمبوداش جبران بشه..دراینده برای هوش ورشدو ...مشکلی بوجودنمیاد؟
- رفلاکس پنهان
برای کم کردن بیقراری و گریه های کودک ۲ ماهه که تشخیص رفلاکس پنهان و آلرژی دادن چیکار کنم؟آقای دکتر خیلی بی قراره. ممنونم از شما
- ختنه
سلام پسرم ۵سالشه آلتش شکل ناف شده وقتی با انگشت میدم بیرون اندازه نصف بند انگشت میاد بیرون آیا ختنه مشکلی داشته؟۲ ماهگی ختنه شده
- میزان مصرف دارو
سلام، پسرم ۴ سال و ۹ماهش و وزنش ۱۸ کیلو است براش فارمنتین ای اس ۶۴۳ دکتر تجویز کرده می خواستم بدونم هر ۱۲ ساعت چند سی سی باید بخوره. ممنونم
- بیماری پوستی
سلام دخترم یه سال و نیمش هست،الان یکی دو روزه بدنش به جایی میخوره یا همین جوری روی دست و پا و بدن و صورتش،مثل تاول مانند میزنه و بعد از ده دقیقه از بین میره، بعلت سرماخوردگی از داروهای ایبوپروفن و سرماخوردگی و آزیترومایسین استفاده میکنه،یه راهنمایی میشه بکنید باتشکر
- کلاویسیلین
سلام دخترم ۴ساله ۱۳ کیلو گوشش درد میکرد دکتر کلاویسیلین ۴۵۷ براش داده با تجویز هر ۸ ساعت یک قاشق ۵میلی.. آیا مقدار تجویز مناسبه
- تشخیص اوتیسم
سلام خسته نباشید کودک من 13 ماهه است . چند روزی است که احساس می کنم یک سری کارها را نمی کند الان در این سن هنوز زوده یا نه باید انجام دهد؟ کارهایی که انجام نمی دهد: «با دست به چیزی اشاره نمی کند ( به این معنا که بده) . سرش را به معنی بله یا خیر تکان نمی دهد. هنوز چیزی را بخواهد نمی گوید: مثلا بگه (آب، می می، به به) . بابا و مامان نمیگه - به تنهایی راه نمی رود اما با کمک مبل راه می رود از مبل بالا می رود و چراغهایمان را روشن و خاموش می کند» ولی خب کارهایی که انجام میده: «مثل اینکه با دست به چیزی اشاره کنیم نگاه میکنه انگشت اشاره ام را تعقیب میکنه تا به شی برسه. حلقه هایش را در جا حلقه ای روی هم میزاره. عروسکش رو بهش بدم چند ثانیه دستش میگیره دوباره به خودم میده. موقعی که بخواهیم بیرون از خونه بریم با بقیه بای بای میکنه- دستورات رو اجرا میکنه (مثلا بگم توپ رو بده به سمتم پرت میکنه- بگم بیا بغلم میاد). موقع پوشیدن شلوار پایش را بالا میاره- کتاب ورق می زنه . کارهای تقلیدی رو انجام میده ( کلاغ پر- اتل متل توتوله) ارتباط چشمی داره- برای جلب توجه با اطرافیان دالی بازی میکنه- آیا احتمال اتیسم هست؟ بچه ها تا سنی موقت دارند به اشیا اشاره کنند؟
- سلام کودک ۲ ساله برای عفونت ادراری چه دوز سیفکسیم مصرف کند
- شربت سندروس
سلام جناب دکتر وقت بخیر ،شربت سندروس زینک پسرم رو به اتمام هست مجدد همینو براش تهیه کنم یا شربت دیگه ای معرفی میکنید فروگلوبین ،آسماویت،ایمونس هم قبلاً استفاده کرده ممنون میشم بفرمایید چه شربتی براش تهیه کنم و چند سی سی بهش بدم پسرم سه سال و چهارماهشه
- استفراغ
سلام دخترم ۲ سالو ۲ ماهشه از ساعت ۲ ظهر تا ۹ شب همینجور استفراغ کرده هیچی تو معدش نتونسته نگهداره و مدام میگه دلم و دهنم دردمیکنه به هیچ عنوان قبول نمیکنه چیزی بخوره چی کار بکنم از بیمارستانم خیلی دورم
- آهن کم پسرم
سلام پسرم الان 3 سالش تمام هست و تا به حال سه مرتبه آزمایش خون گرفته ام و آهن خونش کم هست و خیلی هم کم وزن هست کلا 14 کیلو هست. در این سه سال هم بهترین آهن ها را بهش دادم ... / پودر فرامکس . میم آهن M.C.V 72.7 ذخیره آهن 33 IRON SATURATION 22
- الرژی تنفسی
سلام اقای دکتر دختر من ۱۰ سالشه و الرژی تنفسی داره دکتر براش اسپری های پودری و سالبتامول تجویز میکنه هر دفعه.میخواستم بدونم مصرف چندین ماه از این اسپری ها روی رشد و بلوغش مشکلی پیش نمیاره.و اینکه برای رفع گرفتگی بینی بهترین دارو چیست.ممنونم
- ادرار گردن
سلام آقای دکتر گرامی پسرم ۵.۵ هستش بیمار شماست ولی متاسفانه رشت نیستم از امروز صبح هر نیم ساعت میره دستشویی و ببخشیدمیگه جیش دارم یخورده یا چند قطره میکنه و تمام میشه دیشبم گفت زیر دلم درد میکنه و بعدش خوب شد میخوام بدونم دارویی باید مصرف کنه یا مشکل خاصی داره؟
- تب و استفراغ
سلام آقای دکتر. پسرم سیزده ماهشه. امروز ضبح بیدار شد شیر خورد. چند دقیقه بعد از شیر استفراغ کرد بردم صورتشو بشورم دوباره بالا آورد. کلا به مدت حدود ۲ دقیقه هر چند ثانیه یکم بالا اورد و یکم از بینی اش هم خارج شد و تب ۳۷/۷ داشت. استامینوفن دادم و بعد بردم کلینیک کودکان گیل. معاینه کردن و سرم و ضد تهوعددادن که چون بچم نمیموند عضلانی زدن. استامینوفن هم تجویز نکردن. فقط یه پدی لاکت دادن و گفتن اگه اسهال هم گرفت اینو بده. فعلا اسهال نداره. آخرین بار دیشب شکمش کار کرد که اسهال هم نبود. ۱۶ آذر یعنی سه هفته پیش واکسن یکسالگی رو زده بود. ممکنه بخاطر واکسن باشه یا ویروسه؟ هر ۶ ساعت استامینوفن بدم ؟
- آبله مرغان
استفاده از شیاف استامینوفن کودکان برای پایین آوردن تب بچم مشکلی براش به وجود نمیاره
- غذا نخوردن کودک ۳ساله
سلام وقت شما بخیر آقای دکتر، دخترک من ۳ ساله است و غذا نمیخوره هر غذای رو میبینه حالش بهم میخوره و میگه بو میده، فقط شیر خشک بایومیل و نودل و گاهی هم اندکی برنج و خیلی خیلی کم میوه، چپس هم فقط آماده های بازار و اگر به خانه درست کنم اصلا به بشقاب نگاه نمیکنه؛ یبوست هم داره معمولا یبوست داره وزنش خوبه اما خیلی نگران این حالت هستم، امیدوارم منو راهنمایی کنید ممنون از لطف شما.
- سلام من قطره پروکید داشتم میدادم دخترم یهو یه قطره افتاد تو چشمش چشمشو زود بست سریع شستم حالا چیکار کنم خطرناکه؟
سلام قطره پروکید داشتم میدادم دخترم یهو یه قطره افتاد تو چشمش چشمشو زود بست سریع شستم حالا چیکار کنم خطرناکه؟
- مصرف انتی بیوتیک
سلام بچه من ۵ ساله و ۱۴ کیلو وزن داره عفونت گلو داره و متاسفانه هیچ شربت انتی بیوتیکی مصرف نمیکنه الان دکتر گفته قرص سفکسیم ۲۰۰ روزی نصفی بهش بدم براش مشکلی نداره مصرف قرص
- مدفوع خلطی
سلام خسته نباشید دخترم 4سال ونیم سن داره و یه هفته است سرماخورده و سرفه میکنه چند بار بردم دکتر الان کمی بهتر شده ولی داخل مدفوعش خلط وجود داره شفاف هست و مدفوعاش شل هست مانند اسهالی از صبح تا ظهر دوبار رفته دستشویی و قبلش میگه دلم درد میکنه و بعد دسشویی خوب میشه و میگه شکمم صدا میده ایا این خطر ناک هست یا نه

