Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- خوردن کرم کاندولا
وقتتون بخیر دخترم یک سالشه یکم کرم کاندولا خورد من دهنش شستم شیرم بهش دادم ولی فکر کنم یکم خورد استرس دارم الان چیکار کنم
- واکسن دو ماهگی
سلام خسته نباشید،
واکسن دو ماهگی نوزادم را میخوام بزنم. اگر تب کرد قطره استامینوفن پاراکید ضرر ندارد؟ چه اندازه و چند ساعت باید بهش بدم؟
- تب و جوش های بعد ان
باسلام دخترمن ۹ ماه است سه روز تب شدید داشت استامینوفن وشیاف استفاده میکردم ولی قبل از چهار ساعت دوباره تب برمیگشت از شربت ایپوپروفن هر شش ساعت گاهی که زیاد نا ارام بود میدادم تب بعد از ۳ روز قطع شده حالا امروز صورت وپشت گوش هاش وشکمش دونه های قرمز زده وگاهی خارش شدید دارن ونا آرامی میکنه .من یه بچه ی پنج ساله هم دارم ایا قابل سرایت هست در ضمن من یک روز قبلش پیش متخصص اطفال بودم ممکنه از اونجا بهش سرایت کرده باشه . ممنون اگر بتونید کمکم کنید
- شیر جوشیده
سلام اقای دکتر برای تهیه فرنی نوزاد ۷ماهه از شیر گاو چقدر باید جوشانده شود .نوزادم با شیر خشک تغذیه میشه ممنون از لطف شما.
- واکسن یکسالگی
سلام اقای دکتروقت شمابخیر پسر یک روزک سرماخورده عطسه ابریزش وکمی سرفه داره دوشنبه واکسن یکسالگیشه چیکارکنم بمونم کامل خوب بشه یامشگلی نیس؟
- گریه کردن نوزاد ۹ماهه
نوازد ۹ماهه همش گریه میکنه بهانه میگیره علت چیست چیکار باید کرد ؟
- یبوست
باسلام کودک ده ماهه ای دارم که شیرخشکی هست واپتامیل 2 میخوره چندروز اسهال بوددکترشیرخشکشو قطع کردهو واسش شیرخشک گاسترو فیکس تایک هفته تجویز کرده الان سه روزه داره این شیرخشکو میخوره ولی بچه یبوست شده ووقتی مدفوع میکنه گریه میکنه میخواستم بدونم گاستروفیکسو ادامه بدم تا7 روز یا به دلیل یبوستش قطع کنم وشیرخشک خودشو شروع کنم؟ درصورت ادامه گاستروفیکس درمان یبوستش چیه؟
- از کجا بدونم نوزادم متابولیک نیست؟
جواب آزمایشی که از پاشنه نوزاد خون گرفتن هنوز بهمون تحویل ندادن من نگرانم.درواقع ۸ دی صبح شاعت ۹و ۱۵ دقیقه به دنیا اومده ۱۴ دی از پاشنه اش خون گرفتن.چون همه جا تعطیل بود واسه همون تاریخ ۱۴ دی خون گرفتن از پاشنه اش از کجا بدونم نوزادم متابولیک نیست؟سلام آزمایشی که از پاشنه نوزاد خون گرفته میشه متابولیک بودن نوزاد رو بررسی میکنه؟ یا فقط تیروئید نوزاد رو بررسی میکنه؟ سلام اگر نوزاد شیر بخوره و مدفوع کنه و رشدش تقریبا خوب باشه فقط زردی داشته باشه متابولیک محسوب میشه؟نوزاد میتونه با دستش انگشتمو بگیره،فقط چون جواب آزمایشی که از پاشنه نوزاد در هفت روزگیش خون گرفتن هنوز بهمون تحویل ندادن من نگرانم.درواقع ۸ دی به دنیا اومده ۱۴ دی از پاشنه اش خون گرفتن.
- سرماخوردگی بچه پنج ماهه
سلام پسرم پنج ماهشه بیشتر از یک ماهه خیلی سرفه میکنه سینه اش خس خس میکنه چندبار بردم دکتر خوب نشده. دندونم در میاره کلی تب میکنه گریه میکنه دندونش در میشه بعد دو روز رویه دندونو لثه میگیره چیکار کنم به نظرتون
- شکم درد
با سلام بنده نوزادی دارمکه یه ماهشه خیلی به تودش میپیچه و فشار میاره آیا از شکم درده؟ و اینکه شربتی چیزی هست برای درمانش چون پاهاشو به طرف شکمش جمع میکنه و سرخه سرخ میشه
- گریه نوزاد
سلام آقای دکتر دخترم 48 روز داره گاهی اوقات خیلی بی قراری میکنه میتونم قطره ی کولیک بهش بدم؟
- غذای کمکی
سلام خسته نباشی نوزاد ۵ ماه دارم ازشیر خشک تغذیه میکنه یک ماه فقط شیر مادر خورد الان شیر خشک ببلاک یک میخوره شیر به نظرم کم میخوره یعنی طبق اون چیزی که پشت شیرخشک نوشته نمیخوره هر سه ساعت سه واحد میخوره اگه زودبه زودم شیر بدم نمیخوره مولتی ویتامینم میدم ولی خیلی کم لشتها هستش واسه واکسن چهارماهگی برده بودمش وزنش ۶۳۰۰ بود موقع تولد ۳۵۰۰ بودچیکار کنم ؟
- باسلام پسرم ۴ ماهش هست وزنش ۸ کیلو گلودرد وسرفه خلط دار داره متخصص شربت آموکسی کلاو ۴۷۵ داده گفته هر ۱۲ ساعت ۳ سیسی بدم حالا یه کم بی حال وکم اشتها شده دوز شربت زیاد نیست لطفا راهنمایی کنید.
باسلام پسرم ۴ ماهش هست وزنش ۸ کیلو گلودرد وسرفه خلط دار داره متخصص شربت آموکسی کلاو ۴۷۵ داده گفته هر ۱۲ ساعت ۳ سیسی بدم حالا یه کم بی حال وکم اشتها شده دوز شربت زیاد نیست لطفا راهنمایی کنید.
- یبوست
برای درمان یبوست نوزاد ۳۵ روزه باید چیکار کنیم؟؟؟
- حساسیت
سلام کودک 3 ماهه ای دارم که به شیر و پروتئین گاوی حساسیت داره شیرخشک آپتامیل پپتی و ایزومیل امتحان کردم بهش نمیسازه یعنی هم به پروتئن شیر گاو هم سویا حساسیت نشون میده و تعداد دفع در روز چند برابر میشه آیا از شیرخشک AL 110 میتونم استفاده کنم ؟؟
- عفونت ادراری
با سلام دخترم نوزاد یک ماهه است که ازمایش ادرار باکتری رو متوسط زده بود گلبول سفید ۵تا ۸ کشت ادرار هم ecolieبود ولی چون نمونه با کیسه ادرار گرفته شده بود مجدد نمونه ادرار داشت تکرار شد الان جواب ادرار گلبول سفید ۴تا۶ وباکتریfewهست علایم بالینی هم نداره چیکار کنیم
- پوسته های سر نوزاد
سر نوزاد چهار رو نیم ماه م پوستهای سفیدی داره که وقتی میربزه چند تار مو هم میریزه میخواستم بیینم ریختن مو و وجود این پوسته ها در این سن طبیعی؟؟
- ناف
باسلام خدمت آقای دکتر دختر۸ماه ای دارم دیروز داخل نافش کمی قرمز بود حالا داره بهم می چسبه مشکلی هست ممنون
- سلام دکتر برای اسهال دختر ۴۳روزم آزیترومایسین نوشته بدمش؟اخه آزیترومایسین مال اسهال مگ نیست
- کمکاریتیروئید
با سلام و تبریک سال نو.ایا نوزادانی که از یک ماهگی بعلت کم کاری خفیف تیروئید که تی اس اچ ۹ بوده قرص لووتیروکسین مصرف کنند باید تا آخر سه سالگی قرص بخورند یا ممکنه بعد از چندماه درصورت نرمال شدن قرص قطع شود؟ممنون

