Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دوز مصرف سوسپانسیون سفکسیم ۱۰۰
میزان مصرف شربت سفکسیم ۱۰۰ برای کودک ۳ سال و ۹ ماه چقدر است؟ وزنش ۱۸.۵ کیلو است.میزان مصرف و چند ساعت یکبار؟
- مدفوع سفید
سلام آقای دکتر دختر یک سالو 4ماهه ای دارم یک هفته قبل اسهال و استفراغ بدون تب داشت بعد دو روز استفراغش خوب شد ولی هنوز کمی اسهال است دوزی یک عدد پودر کیدی لاکت هم دادم اما دنگ مدفوعش 5شش روزی هست که روشن تقریبا کرمی رنگ است خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید واینکه هرچی میخوره تجزیه نمیشه و همونجوری دفع میشه
- بتانتازون
سلام، ممنون از پاسخی که دادین. در ادامه پرسش قبلی درفاصله زمانی یکماه استفاده از آمپول بتامتازون اشکالی نداره؟ ممنون
- ویتامین AD
مصرف بیش از حد ویتامین آ د چه عوارضی دارد آیا بلافاصله است یا نه؟ چون ما احتمال میدیم بیش از ۲۵ قطره مصرف شده
- دیفن هید
سلام اقای دکتر دخترم ۳ سالشه و سرما خورده بهش شربت زیتروماکس داده دکتر واسه گلودرد الان ببخشید از دماغش مخاط سبز میاد شربت دیفن هیدرامین خوبه بدم؟؟ چون میاد تو دماغ وگوش اذیت میکنه
- دور سر
سلام خسته نباشید اقای دکتر دور سر دختر ۱۶ ماهه ۴۶ هستش تولد ۳۴ بود این اندازه خوبه ؟
- خلط
سلام وقت بخیر پسرم ۵ سالشه لوزه داره چندوفت پیش سرما خورد و سرفه خلطی داشت و ازیترومتیسین ۲۰۰ خورد. الان هیچ مشکلی نداره فقط خلط داره و نمیتونه بیرون بریزه چه شربتی بدم خوبه ؟ کلازیترومایسین بدم ؟ یا برم هگزین؟ چون به دکتر دسترسی ندارم
- سلام امروزواکسن۱۸ماهگی داریم بایدچندقطره چکون ازقطره پاراکیدبدم؟
- وخترم پنج ساله گوش درد داره دوتا شیشه شربت کواموکسی کلاوه ۳۱۵ متخصص گوش وحلق ببنی داد حدود ۶سی سب بافیمنده پود دوباره تب کرد بردمش پیش متخصص اطفال گفت دوز دارو ۲/۵روزی سه بار باوزن ۱۶کمبوده دوباره کواموکسی ۶۴۳ داددو روز که تمام شده بچه دوباره تب وگوش درد داره میتونم ازیترومایسین بدم البته دوباره مواموکسی از عصر سه شنبه شروع کردم تقریبا روزی دو یا سه با تب میکنه
ببخشید اگر ازیتروماسین بدم همون ۱۰ میلی روز اول سیس ۵میلی از فردا خواهش میکنم جواب بدین
- ُسلام دخترم ۲ سالو نیمه هست چندروز پیش تب کرد دوروز تب داشت وبهتر شد بعداز دوروز الان اسهال شدید ابکی وزرد رنگ داره میشه راهنماییم کنید؟
- یبوست
سلام آقای دکتر پسرم توی 10ماه هست شکمش هر روز یک بار کار میکنه ولی یبوست داره همیشه چیکار میتونم بکنم که بهتر بشه؟ چیز خاصی باید بهش بدم بخوره؟ یا غذایی رو حذف کنم؟
- شربت سفکسین 100
سلام عليكم دکتر ب دخترم شربت سفکسین 100 داده ولی نمیدونم چه مقدار بهش بدم و هرچند ساعت 15 کیلو و نشه
- مریضی کودکم
سلام اقای دکتر پسرم دوسال سن داره زود به زود ماهی یکبار سرما میخوره چیکار کنم انقدر زود به زود سرما نخوره خودشم از شربت دکتر خسته شد خواهش میکنم راهنمایم کنید
- سلام خسته نباشید
من دخترم چندروزناخنش دیدم تغییررنگ داده انتهاش تابازنگاه کردم تاداره شل میشه میخوادبیوفته ناخن اشارش بودالان بازنگاه دستاش کردم تاانگشت کوچیکش هم داره اینجورمیشه دخترم ۱سالو۱۰ماهش هست خیلی نگرانش شدم
- بالا اوردن
با سلام و خسته نباشید من دخترم ۲۰ ماهشه رفتیم مسافرت شیر که میخوره بعد یکمشو بالا میاره ممنونم میشه بگین دلیلش چیه و چه دارویی بهش بدم ؟؟و یوبوست هم گرفته چندروره شکمش کار نکرده
- دل درد گاهی اوقات
سلام دخترم ۵سالشه گاهی اوقات میگه دلم درد میکنه بعضی وقتا بامدفوع برطرف میشه بعضی مواقع هم نه میگه دسشویی ندارم ازپارسال هم زیاد وزن اضافه نکرده لاغرشده تا همین چندماه پیش همیشه صبح فقط شیرمیخورد الانم بعضی وقتا میگه دلم دردمیکنه حدود۱۰دقیقه ای بعدمیگه خوب شد لطفا جواب این سوال بدین ممنون
- دارو
سلام وقت بخیر به بچه دو ساله همزمان ۶ سی سی استامینوفن و ۲/۵ سی سی دیفن هیدرامین و ۲/۵ سی سی دکسترومتروفان دادم بچه خواب آلود هست خیلی نگرانم چیکار کنم آقای دکتر ؟ آیا با یکبار کبدش یا عضوی از بدنش آسیب میبینه؟
- تزریق آمپول بتامتازون در سرفه های خشک کرونایی
آقای دکتر دختر من مبتلا به کرونا شده و الان سرفه های خشک خیلی زیاد داره و حتی شبا موقع خواب مانع خوابش میشه شربت های مختلف روش امتحان شده جواب نداده میخواستم بدونم اگه آمپول بتامتازون براش تزریق بشه خطری نداره با وجود درگیر بودن به کرونا؟ واینکه شما چه دارو یا اسپری رو تجویز می کنید؟
- چچین ما منظم در ران بچه یکساله
مدتی است که متوجه شدم بچه پایش را کج میگذارد آزمایش ویتامین دی وکلسیم واهن خوب است ولی چین بابایه زانو در ران سمت چپ با راست فرق دارد وهم سمت چپ عمیقاست
- چشم
سلام خداقوت .پسرم ۵ ساله ونیم و وزن۱۷ کیلو دوروز هست چشمهاش ملتهب و قرمز شده و ازش قی میزنه بیرون رنگش بین زرد و سبز ولی داروی افاکسیم و قرص پدیا هم میخوره برا چشمش چی استفاده کنم

