Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- عوض کردن شیرخشک
سلام خسته نباشید اقای دکتر.الان چهار روزه به پسرم که پنج ماه و پنج روزشه رانیتیدین میدم.ولی تعییر چندادنی نگرده.همچنان بیقراره.و موقع غذا خوردن اذیت میشه.شیرخشک گیگوز میخوره.شیرخشکشو عوص کنم بهتر میشه؟چه شیرخشکی بدم؟سابقه یبوست شدن هم داره. مرسی بابت پاسخوگییتون
- مصرف دوز بالای شیاف دیکلوفناک
سلام آقای دکتر ، من ساعت ده شب برای درمان تب نوزاد ۵ ماه و نیمه ام اشتباها شیاف کامل ۵۰ دیکلوفناک گذاشتم در صورتی که دکتر نوشته بود یک چهارم بزارم، به شدت میترسم چکار کنم؟؟
- پشه
سلام اقای دکتر وقت بخیر برای پشه چ اسپره ای برای بدن بخرم پسرم۹ماه داره خیلی پشه اذیت میکنه قرص پشه هم گفتین ک احتمال الرژی میاره دیگ استفاده نمیکنم
- میزان مصرف شیر
میزان مصرف شیر خشک و شیر پاستوریزه در هر روز برای کودک یکسال به بالا چقدره؟ ممنون
- فتوتراپی
سلام. از دستگاه فتوتراپی برای پسرم استفاده کردم . ساعتهای اول به دلیل عدم آگاهی بدون پوشک بود . حالا خیلی نگرانم برای اندام تناسلی. هر چند دستگاه بدون اشعه یو وی بود
- پماد
بإسلام دخترم ٥ماهشه صورتش قرمزي زده بخاطره الرژي به پروتيين لطفا يه پماد تجًويز كنيد قرمزي ها دو تا اندازه پول سكه اي هستن
- تایلانول
سلام خسته نباشید نوزاد پسر فادیسم دارم برای واکسن چهار ماهگی مینونم قطره تایلانول (استامینوفن)بدم مشکلی برای فاویسمش پیش نمیاد
- بی قراری نوزاد در شب
سلام خسته نباشید پسر بنده 3 ماهه میباشد و در هفت ماهگی بارداری متولد شده و کولیک دارد الان سه شب هست که شب ها یکم میخوابد و بعد شدیدا گریه میکند البته قبل از شروع گریه ها شکمش زیاد کار میکند چون در طول روز کار نمیکند بعد گریه ها شروع میشود اینها به هم مرتبت هستن؟
- نوزاد کم وزن
نوزادم بعد از امتحان کردن تمام شیرخشک های موجود در بازار هیچ کدوم رو نخورد و مجبورشدیم شیر گاو پاستوریزه رو بیست دقیقه بجوشونیم و یک چهارم اب قاطی کنیم..اونو بهتر میخوره ولی از ماه دوم تا حالا که پنج ماهس فقط نیم کیلو وزن گرفته..همه آزمایش هاش هم سالمه و رفلاکس هم نداره..با وزن ۳۲۰۰ به دنیا اومده..به نظرتون علت وزن نگرفتنش چیه؟آلرژی هم نداره.قطره ویتامین هم میخوره قد تولد ۴۸ و حالا ۶۰ شده قدش خوبه ولی وزن نمیگیره امروز واکسن ۴ ماهگی زدیم.ممنون
- مصرف قرص فنوباربیتال برای زردی
سلام نوزاد 23روزه ای دارم که در هفته 36بارداری با وزن 2680متولد شد و ناسازگاری گروه خونی با من داره من گروه خونیم O+هست و اون A+ روز سوم تولد ازش آزمایش خون گرفتن عدد زردیش 12.8بود که چهار ساعت تو دستگاه فتو تراپی بود روز 8 تولد از دوباره ازمایش گرفتن عدد زردی شده بود 13 و 24ساعت شیر مادر رو قطع کردم و شیر خشک دادم بهش و روز 13تولدش دوباره ازش ازمایش گرفتن عدد زردیش شده بود 15 که دکتر قرص فنوباربیتال داد 1/4ظهر و 1/2شب به مدت دو هفته میخواستم ببینم الان 12روز میگذره میخوام قرص رو قطع کنم یکباره قطع کنم یا نه به چه صورت؟!
- تغییر شیر خشک
سلام آقای دکتر شیر خشک دخترمو عوض کردم یبوست داشت نان 1میخورد بعدش بهش بیومل دادم باهاش سیر نمیشد و بهونخ گیری میکرد الان گیگوز میدم ولی بازم گریه میکنه خصوصا ساعت 8شب به بعد چ راهکاری دارید؟
- ملاج نوزاد
سلام آقای دکتر ببخشید مزاحم شدم من پسرم ۲ ماهه هستش چند تا از اقواممون تا حالا سرش رو نوازش کردن و دست زدن و شوهرم هم متاسفانه به اصرار موهای سرش رو با موزر زد حالا من خیلی سر ملاج بچم میترسم و استرس دارم به نظر شما بهش فشار وارد شده؟
- بیقراری نوزاد
با سلام . نوزادی دارم که ۱ روزه وارد ۴ ماهگی شده. روزها به شدت بی قراره و دستش رو با خرص و ولع میخوره و خیلی کم شیر میخوره. از شیر خودم تغذیه میکنه. لازم به ذکرِ که رفلاکس معده هم داره و قرص امپرازول ۴۰ میخوره. از یک کپسول ۱۵ تا صبح و ۱۵ تا شب. میخواستم بدونم علت این بی قراری ؛ شیر نخوردن؛ و دست خوردن چی میتونه باشه . با تشکر.
- سرفه
سلام دختر چهار ماهه ای دارم دو روزه واکسن چهار ماهگیش رو زدم الان بالا تنش داغه و دمای بدنش 37.2سرفه هم میکنه پایین تنه اش یخ ولی بالا تنه اش خیلی داغه چکارش کنم شیاف 125بهش زدم استامینوفن نمیخوره استفراغش میکنه
- سرماخوردگی
سلام وقت بخیر پسرم یک سال سی و چهارروزشه گلوش چرک کرده چشماش ترشحات سبز رنگ داره میتونم بهش سوسپانسیون سفیکسیم ۱۲۵بدم؟
- قطره پاراکید
سلام. نوزادم واکسن ۲ ماهگی تزریق کرده. چند قطره پاراکید باید به اون بدم؟
- قطره آهن
سلام وقت بخیر خسته نباشید دکتر دخترم متولد شهریور ۱۴۰۱ بدنیا آمده از برج ۱۲ یعنی بعد از شش ماهگی تا چهار ماه گذشته قطره آهن سیدرال گوچه نمیدونستم پودر جدا داره باید پودر آهن بریزه داخل شیشه قطره آب داره الان چهار ماه گذشته بدون قطره آهن خورده چیکار باید بکنم خدای نکرده بچه بعدا به مشکل نخوره ممنون میشم بهمون راهنمایی کنید باتشکر
- سرفه نوزاد
سلام نوزاد 14 روزه که چندروزی موقع عطسه آبریزش داره ولی چندروز بعدش سرفه هم میکنه، برای سرفه داروی خاصی هست؟
- منع مصرف
من نوزاد پسرم ۲۴ روزش هست سرماخورده و سرفه و گرفتگی شدید بینی و عطسه و نمیتونه درست شیر بخوره دکتر براش اموکسی سیلین ۱۲۵ نوشته به نظرتون اشکال نداره نوزاد به این کوچیکی این رو بخوره؟
- رابطه جوش صورت با حساسیت شیر خشک
سلام
وقت تون بخیر
پسر من الان ۲۹ روزشه.. از ابتدای تولد فقط شیر خشک آپتامیل ۱ مصرف می کرد که مشکلی نبود و وزن گیری اش خیلی خوب بود و مدفوعش هم خردلی بود. از حدود دو هفتگی جوش های ریز به تعداد خیلی زیاد روی صورتش یعنی گونه ها و اطراف چونه اش زد و الان دیگه روی سینه و پشتش هم جوش زده.. صورتش که دیگه از حالت جوش به لکه های قرمز متورم که حالت خشکی داره تبدیل شده و کاملا جوشی شده. گاهی هم خشکه های زرد رنگ اطراف بینی و ابروهاش می زنه. پزشکش گفت که حساسیت به شیر داره و الان ۴ روزه نان اچ آ ۱ بهش می دم.. این شیر رو خیلی کمتر می خوره و انگار دوست نداره اصلا.. مدفوعش سبز رنگ و کمی شل و خیلی بد بو شده، بی قراری اش بیشتر شده و بیشتر از قبل گریه می کنه و علایم بهبود قرمزی و تورم صورتش خیلی محسوس نیست... یعنی تا چند روز دیگه صورتش خوب میشه یا به این شیر هم حساسیت داره؟ شیر آپتامیل اچ آ بهتر نیست؟ نمی دونم چکار کنم؟ چه شیری بهش بدم؟

