Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کوریزان
باسلام دخترم ۱۰ ماهشهتقریبا بعد از دو هفته دوباره سرما خورده شربت کوریزان بدم بهش مشکلی نداره البته دیفن هم میدم
- تاثیر قطره بی بی کر
سلام. پسرم سه ماهشه. از ۲۰روزگی قطره بی بی کر رو ۵قطره صبح ۵قطره شب بهش میدادم بهمراهذروزی ۴بار قطره کارمنت هربار ۵قطره.خیلی خوب بود تا ۲هفته پیش که انگار دیگه بهش اثر نمیکنه. گریه میکنه دل پیچه داره. چی کار کنم؟آیا دز داروها کم شده براش؟
- دارو
دخترم ۸ ماهشه سرما خورده دکتر بهش اموکسی سیلین ۱۲۵ داده گفته هر ۸ ساعتی ۵ سی سی هیچ تغییری نکرده هنوز تب داره و سرفه صدا دار میکنه
- تی اس اچ
قطع یا ادامه با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بعد از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 (از همان ده روزگی هم بخش غربالگری نوزادان گفتن نیاز بع هیچ اقدامی نداره و نرمال هست و خیلی از بچه ها ازمایششون دو مرحله ای میشه و اگه مرحله دوم نرمال باشه نیاز به هیچ پیگیری نداره ) و باز دارو را کم کردن و نصف قرص بهش دادم که بعد از یک ماه و نیم قرص خوردن تی اس اچ شد 2.03 و تی4 هم شد 8.07 الان سه ماه و نیمه هست یه پزشک عمومی دیگه میگوید نرمال است و باید دارو قطع شود چون عربالگری هم خوب بوده و از اول نیاز به درمان نداشته است نظر شما چیه؟ (از نظر قد و وزن و دور سر هم خوبه ) با تشکر فراوان از شما
- مصرف چرک خشک کن
سلام دکتر شب بخیر،پسر ۷ ساله و پسر ۸ ماهمو بردم دکتر به پسر بزرگم آموکسی سیلین۲۵۰ و به پسرکوچیکمازیترومایسین ۲۰۰ داد ،دو بار به فاصله ی نیم ساعت آزیترو دادم به بچه ۸ ماهم هر دوبارشو اورد بالا ولی از آموکسی سلین دو سی سی دادم دیگه بالا نیاورد ،اشکال نداره تا ۵ روز روزی دو سی سی از همین آموکسی ۲۵۰ بهش بدم؟؟
- تب سنج زیر بغل
سلام اقای دکتر پیرو سوال تب سنج دیجیتالی نوزاد دو الی سه ماهه مه فرمودین زیربغل دقیق تره. درسته که میگن نیم درجه باید به عدد به دست اومده از زیربغل اضافه کرد؟
- نبض دائمی ملاج سر کودک یک ساله
با سلام جناب اقای دکتر سوال مهم دارم پسر من از وقتی به دنیا اومده تا الان که یک سالش هست ملاج سرش نبض داره وقتی بیمار میشه مثلا سرما میخوره نبضش تند تر میشه وقتی مریض نباشه اهسته میزنه الانم یک سالشه نمیتونه بشینه نه راه بره کلا روی زمین دراز میکشه رشد بدنش هم خیلی کمه الان شبه نوزاد ۶ماهه هست مشکلش چی میونه باشه لطفا کمک کنید
- ناف
سلام ببخشید سوال قبلی در مورد ناف را پرسیدم خواهشمندم بفرمائید این سفیدی نشانه چیست در مورد فتق ناف نوزادم چه کنم شرمنده بابت مزاحمت دوباره
- امپرازول
سلام طول درمان با امپرازول برای نوزاد چهل روزه چند هفته است؟ قطع کردنش باعث بدتر شدن رفلاکس میشه؟
- تب نوزاد
سلام دکترجان خداقوت پسرم یازده ماه هست از دیشب تب داشت استامینوفن دادم الان دست و پاهاش نرماله ولی سرش خیلی داغ میشه بچه کلا بی حاله سرما خورده؟
- پودر ليدي ميل
سلام آقاي دکتر دخترم 9ماهشه خيلي کم غذاهاي کمکي ميخوره بيشتر شير خودم را ميخواد بخوره من هم شيرم خيلي مقوي نيست و خودمم به شدت لاغر شدم خيلي غذا نميخورم آيا پودر ليدي ميل که مقوي و خوبه ميشه براي مقوي شدن شيرم و وزن خودم در دوران شيردهي استفاده کنم؟؟؟؟
- شیر نخوردن
سلام اقای دکتر پسر دوماهونیمه دارم ک چند روزی هست شیر خشک نمیخوره هرنوع سر شیشه ای امتحان کردم نگرفته با زبونش حل میده بیرون با قاشق هم فقط چندتا قاشق میخوره ولی تو خواب میخوره، سینمو میگیره ولی شیرم کمه از موقع زایمان تا الان هر روشی هم امتحان کردم برای افزایش شیرم ولی نتیجه ای نگرفتم میترسم وزنش بیاد پایین چیکار کنم اقای دکتر شیر خشک نان میدم بهش
- برفک هست
سلام. نوزادم زبانش سفیده ولی نوک زبانش سفید نیست. از کجا بفهمم که برفک هست یا نه چون علامت دیگه ای نداره؟ممکنه بخاطر شیر اینجوری باشه؟
- سفت بودن شکم نوزاد موقع کار کردن
با سلام اقای دکتر نوزاد هشت ماهه ای دارم که روزی دو دفعه شکمش کار میکند ولی موقع کار کردن خیلی خیلی زور میزند به حدی که قرمز میشود پدر ضمن با شیر مادر تغذیه نمیشود واز شیر خشک نان دو تغذیه میشود لطفا راهنمایی نمایید که چه چیزی به او بدهیم تا خوب شود ممنون
- رفلاکس
سلام دکترخسته نباشیدتوروخداشوهرم نمیذاره پسرمودکترببرم من بااین خس خس سینه واستفراغ پنیری پسرپنج ماهم چکارکنم دکتربراش قرص اس امپرازول 20صبح نصف نوشت که بالامیاره نمیخوره خداخیرتون بده کمکم کنیدشوهرم نمیذاره دکترببرمش بچم اذیت میشه یه دارومعرفی کنیدکه بچم بتونه بخوره گناه داره 4ماهو17روزشه 7کیلووزنشه خسته شدم دعاتون میکنم
- سرفه
سلام پسرم یک ماه شه چندروزی بودبینی بسته بودوآبریزش داشت الانم سرفه میکنه انگاری گلوَش عفونت داره واسه درمانش چی کارکنم
- یبوست و زور زدن نوزاد
آقای دکتر من قبلا آپتامیل پپتی جونیور میدادم شما گفتین ببلاک ای ار بدین الان کدوم شیر خشک و بدم ؟در ضمن از وقتی پدیلاکت دادم بچه اینجوری شده .البته ببلاک ای ار وقتی میدم دیگه بالا نمیاره اصلا ولی خیلی زور میزنه ولی آپتامیلو میدادم بالا می آورد.بعدش شما گفتین از 4 ماهگی میتونم غذای کمکی بدم یکم بیشتر راهنماییم کنید ممنون میشم .
- نوع شیرخشک بچه
بچه من سه ماهشه اپتامیل میدم اسهال میسه دل پیچه وگاز معده داره کدوم شیرخسک بدم هم وزن بده هم اسهال نداشته باشه بیومیل پلاس یا سوپرامیل یا نان ممنون.تشکر
- سلام دختر ۲۰ ماهه دارم که ازیک سالگی دچار یبوست شدن ومجبور شدیم عکس رنگی بگیریم وچون شهرستان بودیم بعداز گرفتن عکس به ماپیشنهاد دادن برای بررسی بیشتر به یک دکتر فوق تخصص گوارش مراجعه کنیم وما بیمارستان اکبر مشهد رفتیم ودکتر بعد از دیدن عکس گفتن مشکلی نداردو پودر پیدرولاکس وشربت زینک وسانستول ویک شربت ام سی تی اویل برای یک ماه نوشتن وگفتند بعد از یک ماه مراجعه کنید شربت ام سی تی اویل هر۱۲ساعت ۵سیسی ودر مراجعه بعدی همین شربت رو گفتن دوبرابر بهش بدهید ولی ما خوب متوجه نشدیم یعنی روزی ۲۰ سیسی واقای دکتر از انجایی که ما در شهرستان زندگی می کنیم هیچ راهی ندارد که از ایشان بپرسیم خواهشمندم راهنمایی کنید چه مقدار برای دخترم خطردارد وچقدر بهش بدهم وداروی زینک پلاس روزانه ده سیسی نوشتن ولی ام سی تی اویل چون دارو روداشتم نسخه نکردن
بچه ام که میخوابه اب دهانش،میپره ب گلوش، ک احساس،خفگی،میکنه لطفا راهنماییرکنید
- کار کردن زیاد شکم نوزاد نه قصع ماهه
سلام خسته نباشید ببخشید پسرم نه ماهشه دو روزی هست شکمش خیلی کار میکنه مثلا امروز 5بار کار کرده نه اسهال هستش نه سفت. غذاش رو هم خوب می خوره. حالا می خواستم علتش رو بدونم باید به پزشک مراجعه کنم یا نه

