Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی کودکان
سلام اقای دکتر من دختر ۴ساله دارم دوروزه سرما خورده الان تب لرز شبانه داره استامیوفن هشت ساعته ازیترو ۲۰۰ دوازده ساعته میدم بهش ولی بعد دوروز هنوز تب داره ممنون راهنمایی دارویی ضمنا وزنش ۱۴کیلو لاغراندام..باتشکر
- تداخل دارویی
با سلام ببخشید پسرم ا/۴ قرص اریپیپرازول رو مصرف میکنه سرفه شدید داره دکتر براش امپول سفتی و بتا و قرص مونتولوکاست و سیتریزین و شربت کواموکسی کلاو ۶۴۰ و اسپری سالبوتامول و کاتوسین پلاس نوشته خواستم بپرسم این داروها با اریپیپرازول تداخل ندارند؟همه رو میتونم استفاده بکنم؟
- سرفه
سلام،وقت بخیر بچه چهار سالو نیمه دوهفته پیش ویروس گرفت سرفه های شدید میکرد شربت پلارژین و اسپری استفاده کرد دکتر گفت اگر بیشتر از یک هفته شد سرفه هاش بهش آزیترو بده الان شدت سرفه کم شده ولی گاهی سرفه پشت سر هم میکنه گاهی کم مخصوصا وقتی یه چیزی میخوره تک سرفه میزنه انگار که بخواد گلو صاف کنه سابقه تب و تشنج هم داره خواستم بدونم ایا باید بهش چرک خشک کن بدم یا نه
- واکسن
سلام دکتر واکسن 4 ماهگی و 6 ماهگی دخترم رو با 10 روز تاخیر زدیم الان یکسالشه آیا واکسن یکسالگیش هم باید 10 روز بعد بزنیم؟
- سلام آقای دکتر پسرم 10سالشه گلو درد و سردرد داره بهش آموکسی کلاو643و پلارژین کیدز دادم موردی نداره،برای سردرد میتونم قرص استامینوفن نصف بدم وزنش 30کیلوعه
- سلام من قطره پروکید داشتم میدادم دخترم یهو یه قطره افتاد تو چشمش چشمشو زود بست سریع شستم حالا چیکار کنم خطرناکه؟
سلام قطره پروکید داشتم میدادم دخترم یهو یه قطره افتاد تو چشمش چشمشو زود بست سریع شستم حالا چیکار کنم خطرناکه؟
- دندان
سلام وقت بخیر ببخشید کودک من وقتی پنج ماهش بود دو دندون پایینش دراومد الان هشت ماهشه و چند روزیه دندون بالا دراومده اما فقط یکی! و اندازه اش بزرگه... سوالم اینه که مشکلی ایجاد نمیشه که اون یکی دندون بالاش درنیامده؟؟ چون معمولا همزمان درمیاد
- غدد لنفاوی شکم
سلام پسرمن هشت ساله اش است وبعضی وقتها شکمش درد میکند بعداز دوهفته که سرماخورده شکم درد ش شروع شد وحالا بعداز آزمایش وسونو ودارو بازهم گاهی درد دارد ودر طول این سه وچهار ماه اصلا نمیتواند بدود به نظرتون چیکار کنیم
- دیر حرف زدن
سلام خسته نباشید.پسر ۴ ساله و ۱۰ ماهی دارم که کلمات را ادا میکند ولی خودش حرف نمیزند البته برای آب و غذا و شکلات و بریم بیرون و چند تایی دیگر کلمات هدفمند دارد.در رابطه با پوشک گرفتن هم ۳ ماه با او کار کردم ولی همکاری نمیکند .پسر اول من هم دیر حرف زد ولی ۴ سالگی دیگه صحبت میکرد .میخواستم ببینم من باید چی کار کنم آیا لازمه به دکتر مراجعه کنم و نگران باشم در ضمن در شهر ما گفتار درمانی نیست ولی خودم یه مقداری بلدم که باید چطوری باهاش کار کنم.ممنون
- سلام پسر م سه ماهه استه سر شان می لرزه علت لرزیدن چیست
- غده زیر بغل کودک
سلام آقای دکتر.پسر یازده ساله من زیر بغلش سمت چپ یه غده در اومده اندازه لوبیا.نرمه و درد داره.ایا خطرناکه؟علتش چی میتونه باشه ؟
- سلام ببخشید دخترم ی جوش سر سفید توسینه اش نود الان دومی همزده تقریبا از بدو تولد این جوش اولی تو سینه اش بوده احتمال خطر هم داره
- مقدارمصرف
به پسر سه سالم میتونم شربت ستادین دی بدم ...مقدار و ساعت مصرف رو لطفا بفرمایید باتشکر
- آلرژی
سلام آقای دکتر لطفا راهنمایی کنید من ۳۰ سالمه خانم هستم از ۱۵ سال پیش گاه و بیگاه یهو سرفه های خشک شدید میزدم انگار اسپری فلفل تنفس کرده بودم. بعد بارداریاز سال ۹۷ خوب شدم اما الان یه علائم دیگه ای دارم و خیلللی دکتر رفتم . شش ماه پیش باردار بودم و به خاطر عفونت ریه سقط شد.و دارو برام تجویز نمیشد چون باردار بود علائم الان که دارم اینها هستند ، سرفه خشک که با دراز کشیدن بیشتر میشه گاهی خس خس ریه و گلو خارش نوک بینی خارش ته بینی و بدنبالش عطسه زدن گاهی خارش گلو و درد گلو ترش کردن معده از شش ماه پیش که سرماخوردگی شدید گرفتم اینجوری شدم و همش دکتر میرم اما داروها فایده نداره و مخاط بینی سبز رنگ داشتم البته بعد سرماخوردگی های اینجوری که خوب میشم بعدش سرفه خشک شروع میشا تا دو هفته. و تشخیص رفلاکس یا سینوزیت میدن اما من حس میکنم آلرژی باشه ممنون
- مقدار مصرف آزیترومایسین ۲۰۰
سلام دخترم ۲سال و نیم هست و ۱۰و نیم کیلو دکتر به خاطر تب و سرماخوردگی آزیترو داد گفت روز اول ۵ سی سی و روزای دیگه ۲.۵ ولی داروخونه روش نوشته روز اول ۲.۵ و بقیه روزا ۱.۲۵ سی سی چه کار کنم کدوم درسته شاید دوز دارو که دارو خونه داده فرق داره
- شربت ستادین دی
با سلام. دخترم دوسالشه، اول تب کرد و بعد بیحال شد. بردم دکتر در عرض پنج دقیقه گلاب بروت خیلی زیاد بالا آورد. دکتر براش آمپول تجویز کرد و زد. بعد یکم بهتر شد. اوردمش خونه و براش شربت ستادین دی گرفتم. ولی روی جعبه نوشته بای زید ۶ سال توصیه نمیشود. آیا میتونم به مقدار کم بهش بدم؟ اگه آره لطفا بگید چه مقدار و هر چند ساعت بهش بدم. ممنون
- شربت اشتها اور پدیا بست اپتا
سلام خدمت شما .ایا شربت پدیابست که اشتها اوره سپرو هپتادین داره و ضرر داره یا اینکه ترکیباتش گیاهی
- سلام پسر من توی چهار ماه رفته اصلا شیر نمیخوره نارس هم بوده خیلی سعی میکنم بخوره ولی نمیخوره موقع تولد وزنش ۱۶۰۰بوده الان هم چهار کیلو هست کم اشتها شده
- جوش در اطراف ناحیه تناسلی پسرم
جوش سفید چرکی در ناباسن و ناحیه تناسلی پسر بچه
- دددستشویی
سلام اقای دکترخسته نباشی دخترم ۳ سال نیم داردباوزن ۱۴ کیلوهستش ۸روز میشه دستشویی میکنه ۸روزدستشویی کردن عادی هستش یاچکاربایدکرد.ممنونم

